



Ze statistik pracovního portálu Clicqjobs.com vyplývá:
-O jaké obory mají zájem uchazeči
1. Administrativa
2. Ochod, prodej a nákup
3. Výroba a průmysl
4. Bankovnictví a finanční služby
5. Logistika a doprava
6. Služby
7. Zdravotnictví a sociální péče
8. Gastronomie a cestovní ruch
9. Informační technologie
10. Technika, elektrotechnika a vývoj
-Jaká odvětví inzerují zaměstnavatelé
1. Výroba a průmysl
2. Administrativa
3. Obchod, prodej a nákup
4. Logistika a doprava
5. Gastronomie a cestovní ruch
6. Bankovnictví a finanční služby
7. Stavebnictví a reality
8. Zdravotnictví a sociální péče
9. Technika, elektrotechnika A vývoj
10. Služby
-Věk uchazečů
1. Ženy 18-34 let 33%
2. Ženy 35-54 let 20%
3. Muži 18-34 let 30%
4. Muži 35-54 let 9%
-Vzdělání uchazečů
1. Maturita 49%
2. Vysokoškolské 27%
3. Ostatní 24%
Zdroj: Cliqjobs.com
Ve dnech 8. – 10. 10. 2013 se žáci třídy LG 4.A Eliška Rolníková, Veronika Řeháčková a Lukáš Urbánek zúčastnily celostátní soutěže Logistik junior v Karlových Varech – Dalovicích.
Jedná se o soutěž pro obory se zaměřením na logistiku.
Řešili zde např. odpisy, přepravní a matematické úlohy a dostali za úkol navrhnout vozový park firmě s pomocí prezentace v Powerpointu.
Do finále postupovali první 4 týmy.
Ve finále byl rozstřel ve formě Riskuj. Náš tým se bohužel nezúčastnil, protože skončil na krásném 5. místě.
Soutěž Logistik junior vyhrál po 3. za sebou tým z Plzně.
Dne 16. ledna 2014 proběhne v Pradubicích na Dopravní fakultě Jana Pernera Den otevřených dveří. Zájemce o studium zde zjistí, jaké jsou podmínky pro příjmací řízení na tuto fakultu a informace o studiu.
ČSSD chce urychlit vybudování vysokorychlostní železnice mezi Prahou a Brnem. Dosavadní plány počítají s dokončením trati v roce 2038, sociální demokraté plánují, že jízda mezi oběma městy bude trvat pouhou hodinu už v roce 2025, tedy o 13 let dříve.
Praha–Brno za hodinu jízdy není nereálný sen,“ řekl stínový ministr průmyslu a obchodu za ČSSD Milan Urban na pondělní tiskové konferenci, která se symbolicky konala na pražském Masarykově nádraží, v Masarykově salónku.
Sociální demokraté také slibují, že za jejich vlády konečně vznikne rychlodráha mezi Prahou a středočeským Kladnem s odbočkou na Letiště Václava Havla. „Tím bude umožněn hvězdicovitý systém železnice okolo Prahy po vzoru Paříže nebo Barcelony,“ doplnil Urban. Projekt už má své jméno – Masarykova rychlodráha.
Společnost Linde Material Handling (Linde MH), dodavatel manipulační techniky a skladových řešení, připravila pro své zákazníky i širokou veřejnost Den otevřených dveří na pobočce v Praze 10.
Návštěvníci si budou moci v centrále společnosti v pražských Malešicích prohlédnout nejen tento vozík vhodný např. pro strojírenství, hutnictví, automobilový průmysl a další obory, kde je třeba přesná manipulace s těžkými břemeny, ale i plejádu další strojů z produkce firmy. Získají také informace o úsporných řešeních využívajících pohonů na CNG, která Linde MH nabízí na českém trhu od roku 2006. Vozíky na stlačený zemní plyn přináší v porovnání s naftovými či LPG motory úspory ve výši až 50 % nákladů na pohonné hmoty. Navíc je CNG vhodné i pro flotilu osobních firemních vozů. „Naše společnost přešla na pohon CNG u svých vozů na podzim minulého roku a očekáváme, že se roční úspory budou pohybovat v řádu 450 až 500 tisíc korun,“ dodává Martin Petřík, vedoucí marketingu ve společnosti Linde Material Handling.
Opravovat se mají vozy vyrobené ve vagónce ve slovenském Popradu v 70. a 80. letech minulého století. V rámci největší ze čtyř smluv chce ČD Cargo nechat opravit 1400 vagonů určených hlavně pro uhlí a koks za celkem 645,2 milionu korun. Pro přepravu sypkých materiálů nebo kusového zboží má být renovováno celkem 1850 otevřených vagonů dohromady za téměř 600 milionů korun.
V letošním prvním pololetí ČD Cargo vykázalo zisk 208 milionů korun, byly v něm ale započítány i prodeje dlouhodobého majetku včetně lokomotiv. Hospodaření firmy by mohlo vylepšit plánované snížení poplatků za použití dopravní cesty, ČD Cargo ho ale zatím nemá jisté.
Společnost Amazon uvažuje o Česku, Polsku a podobných zemích stále častěji. Případná centra v Česku a Polsku mají oproti těm německým jednu výhodu – levnější pracovní sílu. Jak uvedl polský ekonomický list, každé centrum by mělo mít 100 tisíc metrů čtverečních. Stát by mohlo 50 až 60 milionů eur.
Dvě centra by měla vzniknout nedaleko Wroclawi, další nedaleko Poznaně. Každé by mělo zaměstnat šest tisíc lidí. První centrum se mohlo otevřít už příští rok.
Zbylá dvě by měla být postavena v České republice. Jak už dříve uvedl deník E15, jedno bude zřejmě stát nedaleko pražského letiště. Umístění druhého zůstává prozatím neznámé. Jak už dříve zjistil týdeník Euro, nejpravděpodobnější lokalitou jsou rozsáhlé pozemky u Brna vlastněné developerem CTP.