



„Ačkoliv firmám podnikajícím v oblasti dopravy a logistiky mírně rostou tržby, klesají náklady a zisk stagnuje, je zřejmé, že na trhu panuje silně konkurenční prostředí, které tlačí ceny dolů. Firmy, aby přežily, musí pracovat s minimální ziskovou marží,“ komentuje výsledky studie analytička Bisnode Petra Štěpánová.
„I když je v sektoru patrné významné zastoupení soukromého kapitálu, jeho plné odstátnění neproběhlo. V rámci segmentu totiž kromě státních příspěvkových organizací působí zhruba desítka státem ovládaných významných společností (České dráhy, a.s., Řízení letového provozu České republiky, státní podnik, ČEPRO, a.s., MERO ČR a.s., Česká pošta, s.p. apod), což podnikání výrazně ovlivňuje,“ dodala analytička Bisnode.
Největší loď, která kdy byla vyrobena v České republice, spouští na Labe společnost Nova České loděnice v děčínských Křešicích. Spouštění lodi trvá dva dny. Námořní plavidlo vyráběla společnost na zakázku nizozemského investora dva roky.
V plebiscitu se 61 procent z nich vyjádřilo, že upřednostňuje původní plán, tedy stavbu čtyř menších hal, namísto jednoho velkého distribučního centra. Dřívější debaty napovídají, že se obyvatelé obce bojí zejména dopravní zátěže, která je s distribučním centrem spojená. V plebiscitu ale stavbu základny Amazonu odmítli i za podmínky, že k ní bude náležet obchvat obce.