Gallery
2013_06271452013_06271852013_06270922005_0307002_0
Prosinec 2013
Po Út St Čt So Ne
« Lis   Led »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
TOPlist

Archive for Prosinec, 2013

 

Doprava a logistika stále bojuje s krizí

Největší díl tržeb generuje (podle údajů Českého statistického úřadu) odvětví Pozemní a potrubní dopravy (NACE 49), které v roce 2012 tvořilo 51,2% podíl a skladování a vedlejší činnosti v dopravě – NACE 52 (37,1 %). Provozní náklady poklesly v období 2010 – 2012 firmám o 4,3 %, přičemž hospodářský výsledek skupiny zaznamenal mírný pokles z 10,8 mld. Kč v roce 2010 na 10,7 mld. Kč v roce 2012 (tj. o 0,5 %).

„Ačkoliv firmám podnikajícím v oblasti dopravy a logistiky mírně rostou tržby, klesají náklady a zisk stagnuje, je zřejmé, že na trhu panuje silně konkurenční prostředí, které tlačí ceny dolů. Firmy, aby přežily, musí pracovat s minimální ziskovou marží,“ komentuje výsledky studie analytička Bisnode Petra Štěpánová.

„I když je v sektoru patrné významné zastoupení soukromého kapitálu, jeho plné odstátnění neproběhlo. V rámci segmentu totiž kromě státních příspěvkových organizací působí zhruba desítka státem ovládaných významných společností (České dráhy, a.s., Řízení letového provozu České republiky, státní podnik, ČEPRO, a.s., MERO ČR a.s., Česká pošta, s.p. apod), což podnikání výrazně ovlivňuje,“ dodala analytička Bisnode.

Analytická studie Doprava a logistika společnosti Bisnode hodnotila období 2010 až 2012.

DSCF9794

100 let slaví letos Lincoln Highway – první silnice spojující východní a západní pobřeží USA. Přezdívá se jí „hlavní třída Ameriky“. Její délka činí téměř 5 500 km.

Lincoln Highway

lincoln_map

lincoln_highway_image

LHFlag

Největší loď, která kdy byla vyrobena v České republice, spouští na Labe společnost Nova České loděnice v děčínských Křešicích. Spouštění lodi trvá dva dny. Námořní plavidlo vyráběla společnost na zakázku nizozemského investora dva roky.

V Děčíně spouští na vodu největší loď v Česku

Loď je dlouhá 90 metrů, široká 14,5 metru a po dokončení bude její výška přes deset metrů. Loděnice už sice vyrobily několik lodí dlouhých 110 metrů, přesto je ta zatím poslední největší. „Její výtlak bude 4500 tun a taková loď se u nás ještě nevyrobila. Zatím největší byla s výtlakem 3200 tun v Mělníku,“ řekl ČTK ředitel společnosti Ivan Troutnar. Plavidlo je určené pro veškerý suchý náklad. „Bude mít povolení pro všechna moře a může přepravovat jak substráty, tak kusové zboží. Uvnitř jsou vestavitelné přepážky,“ vysvětlil Troutnar.
Kvůli stavbě musela společnost upravit zázemí v křešické loděnici, aby byla vůbec schopna loď v požadovaných parametrech postavit a přesunout na Labe. Ustoupit musela část výrobní haly a jedné technické stavby. „My jsme museli celou loděnici přizpůsobit stavbě lodi, ne jak tomu bývá naopak, protože loď přesahuje obvyklé rozměry lodí a výrobků, které tady byly dosud vyrobeny,“ doplnil Troutnar. S přesunem z místa stavby na vodu pomáhá i vojenský tank. I přesto vyjede loď z Děčína nekompletní, chybí v ní nástavby a horní díly. Ty společnost naloží do nákladního prostoru a loď zkompletuje sesterská loděnice v Holandsku. „Je to z jediného důvodu. Kompletní loď by neprojela pod mostem v Drážďanech,“ řekl Troutnar. Do Hamburku loď potlačí dva remorkéry, cesta by měla trvat přes týden. Několik dalších dní pak popluje po moři do Holandska.
Pro děčínskou loděnici je to zatím poslední stavba, další zakázky ještě uzavřené nemá. Kromě staveb lodí se společnost zabývá opravami plavidel. Nedávno dokončila například opravu dna největšího českého remorkéru Beskydy.
Dobrovíz v hlasování odmítla sklad Amazonu
Amazon příští vánoce z Dobrovízi nejspíš jen tak neobslouží. Plán největšího světového internetového obchodu na co nejrychlejší vybudování obřího distribučního centra totiž narazil u obyvatel pětisethlavé obce na vnějším okraji Prahy. 

V plebiscitu se 61 procent z nich vyjádřilo, že upřednostňuje původní plán, tedy stavbu čtyř menších hal, namísto jednoho velkého distribučního centra. Dřívější debaty napovídají, že se obyvatelé obce bojí zejména dopravní zátěže, která je s distribučním centrem spojená. V plebiscitu ale stavbu základny Amazonu odmítli i za podmínky, že k ní bude náležet obchvat obce.
 

„Lidé dali najevo, že Amazon u nás nechtějí. Já teď musím svolat zastupitelstvo, které o smlouvě s developerem rozhodne,“ řekl po sečtení hlasů starosta Dobrovíze Martin Šafr. 
 
Výsledek tedy de facto neznamená, že obyvatelé nepodporují žádný sklad ale dávají přednost původnímu projektu jiných developerů, kteří mají postavit čtyři menší haly.
 
Amazon chce v Česku zaměstnat deset tisíc lidí
 
Firma letos v říjnu oznámila, že Brně-Slatině a právě Dobrovízi postaví dvě velká distribuční centra. Každé z nich má mít rozlohu 95 tisíc metrů čtverečních a dohromady mají zaměstnat až deset tisíc lidí.
 
V dobrovízském distribučním centru se má podle developera, společnosti Panattoni Europe, pracovat na dvě směny. V jedné bude průměrně 800 lidí, ve špičce 1700. Denně odbaví v průměru 62 kamionů, ve špičce sto. Celá kapacita skladu by měla být 620 kamionů.