Archiv
Gallery
2013_06271972013_06271102013_06271692013_0627208
Únor 2021
Po Út St Čt So Ne
« Led   Bře »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
TOPlist

Archive for Únor, 2021

Hapag-Lloyd objednala megalodě o 23 000 TEU a více. Hamburská společnost liniové dopravy zadala objednávku na šest ULCV s kapacitou 23 500 TEU v  korejské loděnici Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering. Budou dodávány v období od dubna do prosince 2023 a stojí dohromady 1 miliardu dolarů. Lodě budou použity na trasách mezi Evropou a Dálným východem v rámci konsorcia „The Alliance“ a budou vybaveny vysokotlakým dvoupalivovým motorem. Ten je poháněn LNG, ale alternativně má dostatečnou kapacitu nádrže pro provoz na konvenční palivo.

„Investováním do těchto velkých kontejnerových lodí budeme nejen schopni snížit naše jednotkové náklady a zlepšit naši konkurenceschopnost v obchodě mezi Evropou a Dálným východem, ale také učiníme významný krok v modernizaci naší flotily.“ Využijeme to také k dalšímu snížení naší ekologické stopy, „zdůrazňuje generální ředitel Rolf Habben Jansen.

Zdroj: SSL

Výrobce letadel Airbus drží svého plánu přinést na trh vodíkové letadlo nejpozději do roku 2035. „Cílem je zavést zelené létání. A od vodíku očekáváme hodně, „řekl německý šéf divize civilních letadel Airbus André Walter z německé tiskové agentury v Hamburku. Proto navzdory koronové krizi představil Airbus v létě své tři možné výzkumné platformy pro vodíkové letadlo.

Hybridní letadla, tj. stroje s vodíkovým a elektrickým pohonem, jsou také na vrcholu vývojového seznamu. V tuto chvíli se předpokládá, že to nebude možné se obejít zcela bez spalovacích motorů, zejména na středních a dálkových trasách, uvedl výrobce letadel. U větších letadel neposkytuje čistě elektrický pohon při vzletu dostatečný tah.

Walter zdůraznil, že nejde jen o vývoj technologie pro vodíkové letadlo. Je také nutné vyrábět vodík jako takový a zřídit odpovídající infrastrukturu pro jeho distribuci. Vodík musí být k dispozici na letištích po celém světě, aby bylo možné do strojů také doplňovat palivo.

Zdroj: SSL

Nový autobus

Brno i Jihomoravský kraj (JmK) se rozhodli provětrat své vozové parky. Město investovalo do nových trolejbusů Škoda 27Tr, kraj zase do nových autobusů, které budou poprvé mít sjednocený design.

Čtyřicet nových kloubových trolejbusů Škoda 27Tr dodá městu společnost Škoda Electric. Prvních deset trolejbusů dorazí do moravské metropole již začátkem roku. Cestující se novými modely svezou na linkách 25, 26 a 37.  „V brněnské MHD nahradí typy 15Tr, 22Tr a 25Tr, které jsou na hranici životnosti. Některé z nich jsou v provozu bezmála 30 let,“ řekl generální ředitel Dopravního podniku města Brna (DPMB) Miloš Havránek. Jejich obměna bude stát 478 miliónů korun. Jedná se o další investici města do vozového parku. Včera dopravní podnik podepsal smlouvu o nákupu čtyřiceti nových tramvají Škoda ForCity Smart 34.

Nový trolejbus

Nové kloubové trolejbusy mají čtyři dveře pro nástup a výstup, jsou klimatizované a plně nízkopodlažní. Cestující zde také budou mít možnost nabít si telefon přes USB nabíječky. Samozřejmostí je vyklápěcí plošina pro vozíčkáře a informační LCD monitory.

Většina trolejbusů v Brně jezdí na elektřinu a 160 autobusů na zemní plyn. Jde o ekologické dopravní prostředky, které tolik nezatěžují ovzduší ve městě.

Kraj není pozadu

 Zástupci kraje představili nové autobusy pro region. Zatím jde i zhruba padesát nových autobusů, které mají objednané zatím tři dopravci, ČSAD Kyjov, Bítešská dopravní společnost, ČSAD Hodonín a brzy se patrně objeví také na Blanensku a v Ústí nad Orlicí. Novými autobusy se svezou cestujicí již letos. Novinkou také je, že jsou sladěné do barev Jihomoravského kraje. Doteď byly autobusy z různých koutů kraje zcela rozdílné.

„Sjednotili jsme barvy a loga tak, aby časem všichni cestující věděli, že autobusy, ve kterých právě sedí, financuje Jihomoravský kraj,“ představil vozidla hejtman Jihomoravského kraje Jan Grolich (KDU–ČSL). Nakonec ještě dodal, že ve výrobě jsou ve stejných barvách také nové vlaky za 6,6 miliardy korun. Jezdit by měly začít příští rok.

Autobusy jsou vybaveny silnou klimatizací a zvětšeným prostorem pro dětské kočárky a vozíky pro invalidy. Aby nebyl řidič ohrožen nakažlivými chorobami, jsou nově vybaveny kabinou pro řidiče. Okna jsou nově zdvojená a ztmavená, aby chránila jak před chladem, tak vedrem.

 

Zdroj článku a více fotek: https://brnenska.drbna.cz/zpravy/doprava/19967-v-brne-budou-jezdit-nove-trolejbusy-a-autobusy.html

Železniční dceřiná společnost Metrans ze skupiny Hamburger Hafen und
Logistik AG (HHLA) má již svých cca 3 000 nákladních vozů vybavených
tak zvanými „tichými brzdami“ (K-vložky). Metrans tak splnil zákaz používání hlasitých nákladních vozů již na celé své evropské síti linek.

Dle uvedeného zákazu jsou hnací a brzdné zvuky vozů sníženy
na polovinu, jelikož kompozitní materiál brzdového obložení je tvrdší
než vlastní kolo. Nejen brzdný proces je tišší, kola jsou také obložením
vyhlazována, což vede k menšímu třecímu hluku s kolejnicí.

Většina vozů Metrans jsou lehké vozy, a proto jsou obzvláště energeticky
účinné. Díky nim je ekologicky efektivní železniční doprava ještě
udržitelnější, protože jsou asi o 4 000 kilogramů lehčí než konvenční
kontejnerové vozy. Jejich valivý odpor je nižší a pro přepravu vyžadují
méně energie.

Zdroj SSL, obr. Metrans

 

Nárůst ztrát kontejnerů na moři v posledních měsících, zejména v
Pacifiku!

Read the rest of this entry »