Nárůst ztrát kontejnerů na moři v posledních měsících, zejména v
Pacifiku!

Pojišťovací společnost Standard Club se sídlem v
Londýně nyní vypočítala, že pouze v tichomořské mořské oblasti šlo od
listopadu 2020 přes palubu přes 3000 kontejnerů. Dopravní společnosti
ztráty vždy odůvodňovaly extrémními povětrnostními vlivy. Podle
Standardního Clubu jsou ztráty rozloženy na čtyři různé lodě. S touto
hodnotou se ztráty kontejnerů na moři významně liší od incidentů v
minulosti.

Standard Club také zjistil, že v letech 2008 až 2019 bylo na
celém světě z různých důvodů ztraceno v průměru 1382 kontejnerů ročně.

Zdaleka největší jediná ztráta v této současné sérii ztrát od
podzimu 2020 se týkala „One Apus“ (IMO 9806079), který byl postaven
teprve v roce 2019 a vezl kolem 14 000 TEU. Ultravelká nákladní loď
ztratila na začátku prosince v Pacifiku více než 1 800 kontejnerů a také
utrpěla obrovské škody na ostatních kontejnerech, a tím i nákladu, který
zůstal na palubě. Odstranění poškození a opravy se provádějí v japonském
Kobe.

16. ledna 2021 se námořní průmysl dozvěděl o ztrátě
kontejnerové hmoty z „Maersk Essen“ (IMO 9456783) postavené v roce 2010
a plující pod dánskou vlajkou, rovněž v Pacifiku. V době incidentu byla
na standardní cestě pravidelné linky mezi Asií a západním pobřežím USA.
Přístavem určení bylo Los Angeles. Během nehody spadlo do moře asi 750
kontejnerů. Mezitím vyšlo najevo, že nákladní loď byla přesměrována
dopravní společností. Místo Los Angeles se nyní má používat přístav
Lázaro Cárdenas v Mexiku. Alternativní přístav je asi 2400 kilometrů
jižně od Los Angeles. Přesměrování mělo několik důvodů. Na jedné straně
provozuje skupina Maersk Group vlastní terminál v mexickém přístavu
prostřednictvím své terminálové dceřiné společnosti APM. Na druhou
stranu je Los Angeles v současné době extrémně přetížené, což by mělo za
následek čekací doby. A podle průmyslových kruhů je celková nákladová
situace v alternativním přístavu pro přepravní společnost příznivější
než v Los Angeles. Očekává se, že „Maersk Essen“ bude delší dobu mimo
provoz, protože je třeba nejprve provést rozsáhlá posouzení škod,
následovaná sanací a opravami.

Zdroj: SSL

Be Sociable, Share!

    Leave a Reply