![2013_0627063 2013_0627063](http://logistika.spsbv.cz/wp-content/gallery/netradicni-olympiada-27-6-2013/thumbs/thumbs_2013_0627063.jpg)
![2013_0627056 2013_0627056](http://logistika.spsbv.cz/wp-content/gallery/netradicni-olympiada-27-6-2013/thumbs/thumbs_2013_0627056.jpg)
![2013_0620007 2013_0620007](http://logistika.spsbv.cz/wp-content/gallery/otis-2013/thumbs/thumbs_2013_0620007.jpg)
![2013_0611004 2013_0611004](http://logistika.spsbv.cz/wp-content/gallery/kolin11062013/thumbs/thumbs_2013_0611004.jpg)
Výrobce letadel Airbus drží svého plánu přinést na trh vodíkové letadlo nejpozději do roku 2035. „Cílem je zavést zelené létání. A od vodíku očekáváme hodně, „řekl německý šéf divize civilních letadel Airbus André Walter z německé tiskové agentury v Hamburku. Proto navzdory koronové krizi představil Airbus v létě své tři možné výzkumné platformy pro vodíkové letadlo.
Hybridní letadla, tj. stroje s vodíkovým a elektrickým pohonem, jsou také na vrcholu vývojového seznamu. V tuto chvíli se předpokládá, že to nebude možné se obejít zcela bez spalovacích motorů, zejména na středních a dálkových trasách, uvedl výrobce letadel. U větších letadel neposkytuje čistě elektrický pohon při vzletu dostatečný tah.
Walter zdůraznil, že nejde jen o vývoj technologie pro vodíkové letadlo. Je také nutné vyrábět vodík jako takový a zřídit odpovídající infrastrukturu pro jeho distribuci. Vodík musí být k dispozici na letištích po celém světě, aby bylo možné do strojů také doplňovat palivo.
Zdroj: SSL