



V důsledku srážky vykolejily čtyři prázdné vozy wap, došlo k totální likvidaci hnacího vozidla a byl bohužel usmrcen jeden strojvedoucí. Dle prvotních informací z místa mimořádné události projel jeden z vlaků návěstidlo zakazující jízdu ve stanici Řehlovice a následně narazil do stojícího nákladního vlaku. Během nedovolené jízdy z Řehlovic do Úpořin byl použit opakovaně generální stop, nicméně vlak se zastavit nepodařilo.
Provoz na trati je přerušen.
Dobré časy letectví způsobené oživením ekonomiky a levnou ropou začínají pociťovat i výrobci letadel. Airbus Group v pátek oznámil zvýšení zisku o dvanáct procent a plán na další velké rozšíření výroby letadel v Evropě. V roce 2018 chce vyrobit 60 dopravních letadel měsíčně, což bude rekord. Dosud jich z výroby sjíždí 42 za měsíc, už příští rok se má výroba zvýšit na 48 kusů měsíčně.
Pro efektivnější transport dvou palet ve stísněných prostorách skladů a malých prodejen uvádí společnost Jungheinrich na trh novou řadu ručně vedených elektrických vozíků. Menší univerzální vozík EMD 118 je zase díky svým rozměrům možné použít i v prostorách, kam by se jiné vozíky nevešly. Dokáže zvedat břemena o hmotnosti až 1,8 tuny a dosáhne do výšky 2,1 metru. Umožňuje tak například rychlé nakládání a vykládání nákladních automobilů. Vozík má minimální poloměr otáčení a velmi nízkou konstrukční výšku. Díky volitelným technologiím Li-Ion a SilentDrive je také možné u tohoto vozíku zvýšit hospodárnost a snížit hlučnost jeho provozu.
Koleje zarostlé trávou, které nikam nevedou. Na druhé straně spousta aut a kamionů, které sužují obyvatele vesnice i o víkendech.
Dopravní specialisté totiž hodlají zpracovat v příštím roce studii, která by měla odpovědět na otázky, kolik by propojení tratě do Laa stálo a jak by bylo nejsnadněji proveditelné. Provoz po této železnici by ulehčil nákladní dopravě. Kapacita hlavní trati Brno – Břeclav – Vídeň je totiž ve špičkách vyčerpaná a na řadu přichází hledání nových tras. Nabídla by i nové možnosti v osobní dopravě.
Nebývalý zájem o oživení železnice má velká rakouská chemička, která nyní využívá dopravu vlakem z Laa do Břeclavi oklikou přes Vídeň.
POZOR, v noci ze soboty 24. na neděli 25. října končí letní čas a hodinové ručičky se ve 3:00 hod. posunou o hodinu zpět. Kvůli této změně bude jedenáct nočních vlaků Českých drah uprostřed noci hodinu čekat na odjezd podle středoevropského času . Pokud by vlaky nezůstaly stát, jely by po změně času ve zbytku trasy o hodinu dříve. Regionálních vlaků se změna nedotkne, protože všechny vyjíždějí až po změně času.
Od 13.12.2015 se změní jako každý rok jízdní řád. Který je k nalezení na internetových stránkách www.szdc.cz . Novinkou jsou například zvýšení kvality rychlíků z Brna přes Břeclav do Olomouce z obyčejných R na Rx tedy rychlíky vyšší kvality a obsluhu těchto rychlíků by měli zajišťovat nové Inter Pantery.
Na výstavbě největší solární elektrárny na světě v Maroku se podílí i mezinárodní logistický provider Dachser. V Casablance koordinuje skladové zásoby a v nebezpečném terénu pohoří Atlas zabezpečuje přepravu chemických látek na proces akumulace sluneční energie. V první fázi přepraví až 24 000 tun chemikálií a překoná více než jeden milión kilometrů.