Archiv
Gallery
2013_06110102013_06271612013_06271222013_0627085
Září 2015
Po Út St Čt So Ne
« Srp   Říj »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
TOPlist

Archive for Září, 2015

Už jen několik dní zbývá do zpoplatnění parkování na bývalém autobusovém nádraží a také před vlakovým nádraží v Břeclavi. Od prvního října tam zaplatí řidiči za celodenní parkování třicet korun. Jen v neděli bude parkovné zdarma. Tato parkovací místa mají sloužit především lidem, kteří svá auta odstaví a dále cestují vlakem či autobusem. Tomu odpovídá i cena parkovného. V obou lokalitách bude také možné s použitím parkovacího kotouče stát třicet minut zdarma.

 

 

Národní dopravce České dráhy začíná od této soboty komunikovat novým televizním spotem. Ten má především působit na příběhy jednotlivých cestujících, což je i samotný obsah spotu.

České dráhy se v poslední době více zaměřují na marketing a propagaci, což se dopravci daří, a tak ještě více cílí na specifické věkové skupiny svých cestujících. Díky masivní modernizaci vozidlového parku, je alternativní cesta od osobního automobilu vlakem spíše v převaze.

https://www.youtube.com/watch?v=17PubDI9LQk

Mapa areálu

  • Datum akce: 26. září 2015
  • Místo konání: nádraží Hradec Králové a depo kolejových vozidel
  • Vstup: zdarma
  • Začátek: 10.00
  • Konec: 17.00
  • Jízdné: ve vzláštních a parních vlacích (nové okno) platí tvz. globální cena (ceník u každého vlaku)

 

 

 

 

více informací naleznete na www.denzeleznice.cz

Fakultní nemocnice Brno slavnostně otevřela v areálu v Bohunicích nový heliport za 60 milionů korun. Polovinu nákladů pokryla dotace z Evropské unie, zbytek zaplatila nemocnice. Součástí stavby bylo vybudování koridoru pro pohodlnější transport pacientů na urgentní příjem. Díky tomu, že je heliport 10 metrů vysoký, vytvořili uvnitř spirálové komunikace  66 míst pro parkování osobních automobilů. 

 

 

Německá železniční společnost Deutsche Bahn, pod kterou spadají i na tři desítky dceřiných dopravních a logistických firem, oznámila stagnaci zisků za první tři čtvrtletí tohoto roku. Firmu tlačí ke zdi stále sílící autobusová doprava, které v roce 2014 nadělila spolková vláda zrušení zákona o ochraně železniční dopravy v Německu, ten platil od roku 1960.

Dálková autobusová doprava prakticky v Německu po pět desetiletí neexistovala, a Němci se tak za poslední dva roky učí využívat právě tuto individuální dopravu. Snižování zisků celé skupiny DB vede k nutnosti šetřit.

 

Nová železniční zastávka Znojmo nemocnice na trati ze Znojma do Okříšek se již začla stavět a hotová má být v říjnu. Vznikne na severu města a usnadní tak nejen obyvatelům města přístup k nemocnici, k níž musí jezdit přes centrum autem či autobusem. Správu železniční dopravní cesty vyjde stavba na téměř 15 milionů korun, půlmilionem se bude podílet i město.

 

Ve čtvrtek jsme mohly vidět přílet amerického bombardéru B- 52 a desítek dalších letadel, vrtulníků a vojenské techniky z Česka, Švédska, Slovenska a mnoha dalších zemí.

Návštěvníci letošních Dnů NATO opět po třech letech uvidí legendární americký bombardér B-52H Stratofortress. Ten do Ostravy přiletěl ve čtvrtek krátce před polednem.

DSCN4680DSCN4686DSCN4689DSCN4691DSCN4705DSCN4706DSCN4726DSCN4731

…. i letos jsme měli svůj stánek na akci, kterou náš partner Správa železniční dopravní cesty již třetím rokem pořádal pro 300 žáků ze základních škol z Brna.

DSCN4669DSCN4678

SŽDC připravuje modernizaci úseku železniční trati mezi Brnem a Přerovem. Vlaky zde podle plánů mají dosahovat rychlosti až 200 km v hodině, SŽDC k tomu nechá postavit i druhou kolej, což umožní zvýšit také kapacitu. Doposud je trať totiž jednokolejná, k tomu je zařazena i do speciálních tranzitních tratí pro nákladní vlaky Německo/Polsko – Balkán-Turecko. Plánované dokončení modernizace dle Ministerstva dopravy je předpokládáno na rok 2025 s tím, že náklady nemají přesáhnout 40 miliard korun. Trasování modernizovaného úseku se neobejde bez přeložek kolejového tělesa. Modernizace zkrátí cestovní doby z Brna do Přerova, tedy o 30 minut, do Ostravy dokonce o 77 minut, což jistě ocení cestující. Nyní vlaky jezdí v této relaci 80 resp. 140 minut.