Gallery
2013_06270272013_06271932013_06270332013_0627207
Listopad 2015
Po Út St Čt So Ne
« Říj   Pro »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
TOPlist

Archive for Listopad, 2015

DSCN5031

Před pěti lety vyrazil z distribučního centra v Pardubicích – Semtíně na železnici první vlak. Od té doby se tímto způsobem pravidelně každý týden převáží 2 tisíce tun zboží, tedy více než půl milionu tun za pět let. Kdyby měl tento objem zboží jet po silnici, muselo by ho odvézt 21 tisíc kamionů.

Železnici je nejen zelenější, ale i efektivnější. Kromě ekologického přínosu má železnice řadu dalších výhod – neomezený provoz o víkendech či svátcích, oproti kamionovým návěsům až dvaapůlkrát krát větší ložnou kapacitu používaných vagónů, bezpečnou přepravu bez poškození zboží a větší odolnost přepravy vůči výkyvům počasí. Podstatná část železničních přeprav je realizována ve spolupráci s národním dopravcem ČD Cargo.

750-013_cd_cargo_bakov_nad_jizerou

Kde se autoři nechali inspirovat?

Kde se autoři nechali inspirovat?

Od čtvrtka 26. listopadu 2015 spouští město Brno do testovacího provozu nové parkoviště P&R (zaparkuj a jeď). Nová plocha pro automobily má za cíl snížit počet vjezdů aut do centra. Řidiči zde totiž budou moci zanechat svůj vůz a dále pokračovat městskou hromadnou dopravou.

Motivovat lidi chce město Brno také schváleným ceníkem. Ten stanovuje, že první dvě hodiny po vjezdu jsou zdarma, dalších dvanáct hodin je za 20 Kč. Řidičům zde bude rovněž k dispozici elektronický informační panel, který bude podávat informace o příjezdu tramvají MHD, zároveň je zde také automat na jízdenky.

DSC03994

 

Co nevidět se dostanou do oběhu nové dálniční kupony. Jejich prodej bude zahájen nejpozději 1. prosince a oproti těm stávajícím doznají podstatných změn. Nová grafická podoba by je měla nejen odlišit od starých, ale také zkomplikovat jejich padělání. A co zajímá řidiče nejvíce, ceny zůstávají na rok 2016 stejné.

Nejpodstatnější změnou je tvar. Roční kupón bude mít nově tvar kruhu červené barvy, měsíční bude ve tvaru čtverce modré barvy a desetidenní bude ve tvaru trojúhelníku žluté barvy.

1000x1000-1448453049-kupony-pro-rok-2016

 

SŽDC však chystá kompletní rekonstrukci pouze tří úseků v celkové délce zhruba 25 kilometrů z celkových 69. Za 1,8 miliardy korun se má rychlost zvýšit z 80 kilometrů za hodinu na 120. SŽDC zrekonstruuje také stanice ve Valticích, v Mikulově a v Hodonicích, v Sedleci u Mikulova vznikne místo stávající zastávky stanice.
České dráhy zde také dlouhodobě provozují jedny z nejméně pohodlných vagónů, což by se mělo změnit teprve od nového jízdního řádu v prosinci.
hevlin-vlak-trat-zeleznice_denik-605

 

…hlavně Natálii Sůkalové LG3 a Adéle Sýkorové LG2. Holky, moc děkuji GAL

DSCN4935DSCN4934DSCN4936DSCN4913DSCN4946DSCN4951

Největší novinkou je přitom otevření nového přeshraničního spojení Aš – Selb – Plößberg na trati mezi Chebem a bavorským Hofem. Znovuzprovoznění se týká celkem sedmikilometrového úseku, z něhož dva kilometry jsou na české straně, pět kilometrů na straně německé.

Na obnovené trati nebyla provozována osobní doprava od konce války, nákladní skončila v roce 1995. Zatímco na české straně spolkla obnova trati 75 milionů korun, na té německé to bylo 14 milionů eur – tedy zhruba 375 milionů korun.

3f0506d73ff0a4755fed94c98b62_r16 9_w640_h360_gi photo 437330

 

 

Nové elektrické paletové vozíky Baoli byly navrženy s myšlenkou minimálních nákladů na provoz a údržbu, ale zároveň vysokou spolehlivost. Nová skladová technika je v základu vybavena bateriemi s různou kapacitou provozu, a to od 85 Ah až do 375 Ah. Boční výměna baterie dostupná umožňuje rychlou výměnu baterií mezi pracovními směnami.

Ergonomická konzole a ideální rozložení platformy vozíku umožňují malý poloměr otáčení pro snadnou obsluhu i ve stísněných prostorách. Pro přesnou manipulaci je jako volitelná výbava k dispozici systém elektrického řízení EPS. Většina modelů nabízí volitelnou výklopnou plošinu a ochranný rám pro řidiče, umožňující bezpečné a pohodlné ovládání stroje a to i na velké vzdálenosti.Baoli_1

V Eckwersheimu nedaleko Štrasburku ve Francii došlo dnes k vykolejení vlaku TGV, při kterém zemřelo podle  informací 10 lidí a dalších 32 je zraněno a k tomu spadla souprava do řeky. Jednalo se o testovací jízdu bez cestujících na na druhé větvi vysokorychlostní železniční trati mezi Paříží a Štrasburkem. Provoz by na ní měl začít v dubnu příštího roku. Příčina nehody se vyšetřuje, jako pravděpodobná příčina se jeví vysoká rychlost.

10501743_574121392742025_7445467003385187360_n