![2013_0627035 2013_0627035](http://logistika.spsbv.cz/wp-content/gallery/netradicni-olympiada-27-6-2013/thumbs/thumbs_2013_0627035.jpg)
![2013_0627191 2013_0627191](http://logistika.spsbv.cz/wp-content/gallery/netradicni-olympiada-27-6-2013/thumbs/thumbs_2013_0627191.jpg)
![2013_0627189 2013_0627189](http://logistika.spsbv.cz/wp-content/gallery/netradicni-olympiada-27-6-2013/thumbs/thumbs_2013_0627189.jpg)
![2013_0620003 2013_0620003](http://logistika.spsbv.cz/wp-content/gallery/otis-2013/thumbs/thumbs_2013_0620003.jpg)
I přes koronovou pandemii se výrobce letadel Airbus drží svého plánu přinést na trh letadlo na vodíkový pohon nejpozději do roku 2035. „Cílem je zavést zelené létání. A od vodíku očekáváme hodně, “ řekl německý šéf divize civilních letadel Airbus André Walter. Proto navzdory koronové krizi představil Airbus možné výzkumné platformy pro tato letadla.
Hybridní letadla, tj. stroje s vodíkovým a elektrickým pohonem, jsou také na vrcholu vývojového seznamu. V tuto chvíli se předpokládá, že to nebude možné zcela bez spalovacích motorů, zejména na středních a dálkových trasách, uvedl výrobce letadel. U větších letadel neposkytuje čistě elektrický pohon při vzletu dostatečný tah.
Walter zdůraznil, že nejde jen o vývoj technologie pro letadlo na vodík.
Je také nutné vyrábět vodík jako takový a zřídit odpovídající infrastrukturu pro jeho distribuci. Vodík musí být k dispozici na letištích po celém světě, aby bylo možné do strojů také doplňovat palivo.
Zdroj: SSL