V neděli byl v Břeclavi uveden do provozu nový přestupní terminál VLAK/BUS/MHD.  Jedná se o nově přistavenou část pro autobusy, včetně příjezdové cesty. Starý prostor před budovou ČD byl od autobusů opuštěn, a to stejně i nedaleké bývalé autobusové nádraží. Jsou nyní zajištěné přestupy pro linkovou dopravu v rámci IDS JMK, ale cesta na MHD se cca o 200 metrů prodloužila, což se zdá kousek, ale když přijede vlak zpožděn, a člověk má jít ještě podchodem, tak se cesta prodlouží.

Názor autora článku:

Z vlastního pohledu, jako příznivce autobusové dopravy a firmy BORS Břeclav, která ji zde provozuje, jsem šel nový terminál prohlédnout a projet se MHD z nového nádraží.  A hned jsem vysledoval problém, nádraží je dál, než původní, a to způsobuje komplikaci z hlediska jízdních dob.

Trasa je teď delší o 400 m s průjezdem přes kruhový objezd. Pokud se jedná o spoj, který přes nádraží projíždí, má navíc téměř 1 km, + nástup a výstup cestujících. Autobus na lince 563 (zcela nevytížená linka),  která jede do svého cíle 11 minut, nabírá velké zpoždění a to tak, že pouhých 11 minut jede do 3/4 trasy (Poštorná kostel). Způsobuje se zpoždění a autobusy nestíhají obraty.

K tomu se přiklání i Břeclavský problém v úseku mezi kostely. Budeme doufat, že se od nového JŘ (prosinec 2014) jízdní doby upraví a vznikne v brzké době slibovaný obchvat.

6027634-b-oeclav-p-oestupn-s-termin-il-nov-z-z-i-o-s-n-idra-z-s-vlak-autobus_denik-380

Be Sociable, Share!

    Leave a Reply