V neděli byl v Břeclavi uveden do provozu nový přestupní terminál VLAK/BUS/MHD. Jedná se o nově přistavenou část pro autobusy, včetně příjezdové cesty. Starý prostor před budovou ČD byl od autobusů opuštěn, a to stejně i nedaleké bývalé autobusové nádraží. Jsou nyní zajištěné přestupy pro linkovou dopravu v rámci IDS JMK, ale cesta na MHD se cca o 200 metrů prodloužila, což se zdá kousek, ale když přijede vlak zpožděn, a člověk má jít ještě podchodem, tak se cesta prodlouží.
Názor autora článku:
Z vlastního pohledu, jako příznivce autobusové dopravy a firmy BORS Břeclav, která ji zde provozuje, jsem šel nový terminál prohlédnout a projet se MHD z nového nádraží. A hned jsem vysledoval problém, nádraží je dál, než původní, a to způsobuje komplikaci z hlediska jízdních dob.
Trasa je teď delší o 400 m s průjezdem přes kruhový objezd. Pokud se jedná o spoj, který přes nádraží projíždí, má navíc téměř 1 km, + nástup a výstup cestujících. Autobus na lince 563 (zcela nevytížená linka), která jede do svého cíle 11 minut, nabírá velké zpoždění a to tak, že pouhých 11 minut jede do 3/4 trasy (Poštorná kostel). Způsobuje se zpoždění a autobusy nestíhají obraty.
K tomu se přiklání i Břeclavský problém v úseku mezi kostely. Budeme doufat, že se od nového JŘ (prosinec 2014) jízdní doby upraví a vznikne v brzké době slibovaný obchvat.