Gallery
2013_06271062013_06272102013_06271632013_0620010
Říjen 2018
Po Út St Čt So Ne
« Zář   Lis »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
TOPlist

Archive for Říjen, 2018

Anketa brněnského magistrátu mezi obyvateli města o výběr jména pro nové nádraží skončila překvapivým výsledkem. Nejvíce hlasů získal název Brno – Šalingrad. Vyplývá to z výsledků, které město zveřejnilo na stránkách ankety.  V poslední fázi soutěže, v které mohli hlasovat už jen držitelé plně ověřeného účtu portálu brnoid.cz nebo ti, kteří podali hlasovací lístek osobně na podatelně magistrátu. Celkem hlasovaly necelé dvě tisícovky lidí. Pro Šalingrad hlasovalo 837 lidí, stávající název Brno hlavní nádraží získal 698 hlasů. Třetí příčku obsadilo Nádraží Járy Cimrmana se 166 hlasy. Název Šalingrad není přitom jistý, jména zastávek a stanic schvaluje Drážní úřad. Magistrát města Brna nyní předá vítězný název Brno-Šalingrad Správě železniční dopravní cesty, která je investorem budoucího nádraží. Právě SŽDC bude následně formálně řešit pojmenování nádraží, které vznikne u řeky Svratky, s Drážním úřadem.  Stejně tak není jisté, zda bude vůbec co pojmenovávat. O přesunu nádraží se v Brně mluví desítky let a i přes zdánlivý posun v celé problematice za poslední rok reálně k velkému pokroku v přípravě stavby nedošlo. SŽDC například dosud ani nevypsala zakázku na studii, která posoudí požadavky nákladních dopravců. Autoři pětice návrhů, které ve finále získaly nejvíce hlasů, pak budou mít možnost podívat se také do zázemí a veřejnosti nepřístupných částí stávajícího nádraží. Autor vítězného názvu navíc získá roční kupon na brněnskou MHD.

Brno, hlavní nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

44574567_183395829247113_6515263962655752192_nŽáci 4. ročníku a zájemci z ročníků 3. a 2. oboru PED logistika v úterý vyrazili na odbornou exkurzi. Jen pár kilometrů od Břeclavi na okraji dálnice D2 v Blučině se před dvěma lety usadila jedna z největších logistických firem na světe DB Schenker. Pobočka spadající pod Německé dráhy zde provozuje sklad kategorie A+ o rozloze přes 8500 metrů čtverečních, do kterého investovala pět milionů eur.

Druhou zastávkou za odborným poznáním byla společnost Moss logistics v Hustopečích, jež je domácím hráčem v oblasti dopravy a skladování. Společnost dnes má již 485 zaměstnanců, provozuje cca 300 automobilů a sklady o rozloze  1900 m2 volné plochy a 21 000 paletových míst v regálovém systému.

Rozhodně bylo na obou místech co k vidění. Organizátorům, kteří se o nás ve firmách velmi hezky starali, moc děkujeme a přejeme hodně pracovních úspěchů.

44522697_1622320714581204_2292650725106253824_n

 

2109_b59a2371fc

 

 

44597632_1622320701247872_3150279488512720896_n

44779482_1622320704581205_5558478929964040192_n

44643467_250669338958381_3607743932747743232_n

2110_dd39c9745e

44568897_1622320797914529_1174703384003870720_n

Maximální rychlostí dvě stě kilometrů za hodinu místo dnešních sto šedesáti budou uhánět vlaky mezi Břeclaví a Vranovicemi na Brněnsku. Takový je plán vedení Správy železniční a dopravní cesty. S dokončením projektu se počítá asi za pět let. Úsek patří mezi čtyři železniční tratě v republice vytipované pro vysokou rychlost. Před čtrnácti lety mezi Vranovicemi a Břeclaví padl dosud platný rychlostní rekord na české železnici, a to 237 kilometrů v hodině. Podle správy je úsek vhodný především svým uspořádáním, vedením tratě v rovinaté krajině jižní Moravy a délkou. „Díky necelým třiceti kilometrům cestující pocítí zkrácení doby jízdy. Podle správců železnice budou nutné stavební úpravy trati a okolí. Jeden železniční přejezd musí být nahrazený silničním nadjezdem a jeden přechod pro pěší podchodem. Ve stanicích Podivín, Zaječí a Šakvice musí dojít k úpravě nástupišť.

Pod dráty do Hustopečí. SŽDC začíná vybírat, kdo elektrizuje  trať

Přímého spojení s Brnem by se nově měli díky elektrizaci dočkat obyvatelé Hustopečí u Brna. SŽDC vypsala tendr na modernizaci a elektrizaci tratě ze Šakvic ležících na hlavním koridoru z Brna do Břeclavi. Elektrizace sedm kilometrů dlouhé tratě má umožnit i zavedení přímých vlaků do Brna. Součástí zakázky za 1,384 miliardy korun je i částečná rekonstrukce stanice Šakvice včetně změny uspořádání kolejiště a vybudování ostrovního nástupiště. Změna má umožnit přímý vjezd od Brna na regionální dráhu a opačně. Současně dojde ke kompletní rekonstrukci stanice Hustopeče. Vlaky na trati budou jezdit maximální rychlostí 90 kilometrů za hodinu.

maxresdefault

Tak nám začal další školní rok a já se vydala do společnosti Moss logistics s.r.o. do Hustopečí na přátelskou návštěvu.

Je prima překvapit bývalé absolventy přímo na pracovišti. Ani já jsem si v dobách jejich studia nemyslela, že tito dva mladí pánové budou úspěšnými dispečery. Oba mají za sebou již několikaletou praxi v oboru, který opravdu není stereotypní.  Držím jim palce a jsem na ně hrdá. Myslím, že z fotky mé nadšení jde poznat. :-)

Doufám, že časem potkám i další naše úspěšné absolventy.

Logistice ZDAR!!! GAL

 

https://www.facebook.com/mosslogistics/posts/1602366423243300

Výstřižek

Po dvanácti letech se na trať mezi Čížkovicemi a Mostem, přezdívanou Švestková dráha, vrátí každodenní provoz osobních vlaků. Ústecký kraj si u společnosti AŽD Praha od prosince příštího roku objedná provoz osobních vlaků z Litoměřic do Mostu, které budou jezdit po této trati. Ta přitom ještě nedávno byla zralá na zavření. Dosud na ní jezdí jen víkendové sezónní vlak. V průměru bude jezdit jedenáct párů vlaků denně. Zatím není jasné, za jakou částku, ceny za provoz motorových vlaků v regionech se pohybují zhruba kolem 100 korun za kilometr. AŽD Praha nechce zatím do uzavření smlouvy, které je naplánované na prosinec, plány komentovat. Firma trať koupila v roce 2016 od Správy železniční dopravní cesty, která ji prohlásila za nepotřebnou. AŽD zde testuje své nové technologie, trať postupně prošla velkou opravou.  Kraj obnovu provozu podmínil tím, že na trati musí jezdit nízkopodlažní soupravy. Ty už AŽD Praha získala. Jde o čtyři motorové vozy RegioSprinter, které nejsou v Česku neznámé. Loni s nimi začala jezdit na pošumavských lokálkách společnost GW Train Regio, objevovaly se také mezi Libercem a Varnsdorfem u společnosti Vogtlandbahn. Právě od ní si motoráky AŽD Praha kupuje. Před nasazením do ostrého provozu je čeká podobná modernizace, jaká proběhla v CZ LOKO u vlaků GWTR, vlaky AŽD budou jezdit v zeleném nátěru požadovaném Ústecký krajem. Novinkou bude i trasování vlaků: kraj počítá s tím, že vlaky nepojedou jen po Švestkové dráze, ale částečně i po tratích SŽDC. Zatímco dnes výletní vlaky turistické linky T4 končí  v Lovosicích, nově by měla většina  jezdit až do Litoměřic na horní nádraží. Doba jízdy by přitom měla klesnout pod jednu hodinu.

Lokomotiva 749.039 na Švestkové dráze. Foto: AŽD Praha