Gallery
2013_06270722013_06271572013_06270672013_0611021
Listopad 2016
Po Út St Čt So Ne
« Říj   Pro »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
TOPlist

Archive for Listopad, 2016

Soukromý železniční dopravce RegioJet zredukuje od nového jízdního řádu dočasně kapacity některých svých stávajících spojů. Důvod je jednoduchý: firma potřebuje uvolnit vozy, aby s nimi pokryla novou linku Praha – Brno – Břeclav,… RegioJet připouští, že vozů nebude mít tolik, kolik by skutečně potřeboval a byl schopen zaplnit. Postupně ale flotilu rozšiřuje. Zatímco teď i v termíny mimo špičku jezdí RegioJet běžně se 7 až 10 vozy, po 11. prosinci je zatím u většiny spojů z Prahy do Ostravy v prodeji šest nebo sedm vozů. Kvůli tomu si RegioJet pronajme už šestou lokomotivu Siemens Vectron, své lokomotivy přezdívané peršing do Brna nevyužije kvůli odlišné napájecí soustavě na jihu Moravy.

nonono

Jedno z nejvíce očekávaných rozhodnutí na české železnici letošního roku je už definitivně potvrzené. Správa železniční dopravní cesty přidělila tři páry vlaků mezi Prahou a Brnem RegioJetu, České dráhy uspěly se žádostí pouze o jeden pár spojů, o které se přely se soukromým dopravcem. RegioJet odjede z Prahy v: 7:09 a 15:19 do Bratislavy, 17:19 do Starého Města u Uherského Hradiště a v opačném směru z Brna do Prahy pojede v: 6:09, 7:09 a 17:09. České dráhy budou ale na trase i nadále výrazně dominantním dopravcem: kromě každé hodiny, kdy jezdí railjety či vlaky EuroCity, ještě nabídku doplňují rychlíky Praha – Brno přes Pardubice či Havlíčkův Brod. V případě nesouhlasu s rozhodnutím SŽDC mohou příslušní žadatelé požádat drážní správní úřad, kterým je Drážní úřad, o přezkoumání postupu při přidělování kapacity dráhy včetně jeho výsledků.

RJ

Po týdnech spekulací poprvé oficiálně čínský železniční obr a největší výrobce vlaků na světě Railway Rolling Stock Corporation (CRRC) přiznal, že jedná o koupi české továrny na vlaky a tramvaje Škoda Transportation. Pokud by k obchodu došlo, jednalo by se historicky o jeden z největších prodejů strojírenské firmy v Česku. Cenu například německý deník Handeslbatt odhadl na dvě miliardy eur, tedy přes 50 miliard korun. CRRC má zájem o Škodu Transportation proto, že její koupě by Číňanům otevřela dveře na evropský trh. Její vlaky se ale mají objevit za dva až tři roky i v Česku, tři soupravy si od CRRC objednal Leo Express. Zisk Škody Transportation, největšího výrobce vlaků ve střední Evropě, by ale pro Číňany znamenal výrazně větší průnik do Evropy.

Číňané mají zájem o českého výrobce lokomotiv.

České dráhy představily nový jízdní řád do Českých Budějovic. Slibují, že se do jihočeské metropole svezete devětkrát denně za méně než dvě hodiny. Autobusem Regiojet trvá cesta do této metropole 2 hodiny a 20 minut, ceny mají oba dopravci stejné. Dnes se tohoto vlaku uskutečnila zkušební jízda a hned byla hojně cestujícími využita.

Správa železniční dopravní cesty zaplatí bývalému nájemci na pražském hlavním nádraží, společnosti Grandi Stazioni, zhruba půl miliardy korun za rekonstrukci pražského hlavního nádraží. Správa je s italskou firmou ve sporu poté, co bývalému nájemci k letošnímu 17. říjnu neprodloužila smlouvu.

Na rozhodnutí SŽDC ve středu upozornil server Lidovky.cz, podle kterého správa železnic plánuje italské firmě vyplatit 565 milionů korun. Grandi Stazioni si za modernizaci nádraží nárokuje více než 770 milionů korun.

SŽDC podle mluvčí státní společnosti Kateřiny Šubové zaplatí prokazatelné náklady na opravy budovy. Správa se tak rozhodla proto, aby předešla vysokým smluvním pokutám, které by mohla dostat, pokud by s platbou vyčkávala až na ukončení soudního sporu, uvedla mluvčí.

Grandi Stazioni měla mít hlavní nádraží pronajaté na dalších 30 let, pokud by do letošního 16. října zvládla zrekonstruovat celý objekt. Firma již dříve uvedla, že pokud SŽDC společnost z objektu vypoví, bude požadovat 1,2 miliardy korun jako kompenzaci za rekonstrukci odbavovací haly a rovněž jako náhradu za ušlý zisk z dalších let provozu nádraží.

Grandi Stazioni do letošního června většinově vlastnily i italské dráhy.Praha

Německé aerolinky Lufthansa ve čtvrtek zruší kvůli stávce pilotů asi polovinu letů, přesně 912. Protest tak celkem za oba dny pocítí asi 215 tisíc cestujících. Omezení znovu pocítí i cestující v České republice. Piloti, kteří požadují zvýšení mezd, zatím chtějí stávkovat dva dny, do budoucna však nevylučují ani další protesty. Stávka pilotů přijde aerolinky každý den podle jejich vlastního odhadu na sedm až devět milionů eur. Piloti Lufthansy stávkují od dubna 2014 již počtrnácté.

Lufthansa (ilustrační foto)

V brněnské MHD se uchytila novinka, kdy revizoři u sebe nosí platební terminál, a cestující bez platné jízdenky tak mohou pokutu platit kartou. Dopravní podnik si od nové praxe slibuje větší ochotu platit, a tedy více zaplacených pokut. Pokud černý pasažér zaplatí na místě či do pěti dnů, vyjde ho taková jízda na 800 korun, poté už platí 1500 korun. Dopravní podnik si je vědom toho, že platební terminály jsou i jistou nutností, protože řada lidí už v současnosti nenosí u sebe větší hotovost a na zaplacení pokuty na místě jednoduše nemá. Proto příští rok vybaví terminálem všech 45 revizorů.

Poprvé v historii se o zakázku pro České dráhy uchází čínský výrobce vlaků. Čínská společnost CRRC , která nedávno podepsala kontrakt na první vlaky pro Leo Express, se přihlásila do soutěže na elektrické nízkopodlažní jednotky. Dvě žádosti o účast jsou od zájemců z České republiky, po jedné ze Švýcarska a Číny, uvádí materiál. České dráhy soutěž vypsaly jako dvoukolovou, nejprve musejí firmy prokázat svoji kvalifikace, teprve pak nabízet cenu. CRRC má už jistou jinou zakázku na české železnici. Před několika týdny se dohodl se soukromým dopravcem Leo Express na dodávkách vlaků.

Výsledek obrázku pro čínské vlaky

Ch. 1 Ch.2 Ch.3 Ch.4

Výpravní budova brněnského nádraží se během dvou let změní. Proměnou projdou například všechny pokladny ve vestibulu, opět se zprovozní restaurace Secese a vznikne podzemní parkoviště pro 350 aut. Přestože ještě není rozhodnuto, kde bude v následujících letech hlavní nádraží stát, České dráhy jej musí udržovat v provozuschopném stavu a opravy jsou nutné. Architektonická studie na jeho opravu už je hotová. V první etapě se bude rekonstruovat nejen výpravní hala, ale i levé křídlo. Změní se i hlavní vestibul. Pokladny se totiž přesunou a jízdenky se již nebudou prodávat po stranách ale přímo naproti vchodu do budovy, kde nyní stojí stánky s občerstvením. Zmizí také schodiště vedoucí k nástupištím a nahradí jej eskalátory. S rekonstrukcí za čtvrt miliardy začne firma za rok na podzim.

Výsledek obrázku pro hlavní nádraží brno