Gallery
2013_06270262013_06270402013_06200182013_0620019
Prosinec 2014
Po Út St Čt So Ne
« Lis   Led »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
TOPlist

Archive for Prosinec, 2014

Značka            Počet prodaných aut                         Podíl na trhu 

Škoda                          48322                                              30,34%

Hyundai                    15984                                              10,03%

Volkswagen              15110                                                 9,48%

Ford                             10347                                               6,49%

Dacia                           7305                                                 4,58%

Peugeot                       6068                                                  3,81%

Opel                              5725                                                  3,59%

Kia                                5475                                                  3,43%

Seat                               5254                                                  3,29%

Renault                       5110                                                  3,20%

 

  • Kolejové napojení na ostravské letiště předáno
  • Kolejové napojení na ostravské letiště předáno
  • Kolejové napojení na ostravské letiště předáno
  • Kolejové napojení na ostravské letiště předáno
V úterý 16. 12. 2014 byla zástupcům Moravskoslezského kraje slavnostně předána stavba s názvem „Letiště Leoše Janáčka Ostrava, kolejové napojení“, jinak také jednokolejná spojka z tratě Studénka – Veřovice spolu s koncovým přestupním terminálem Mošnov, Ostrava Airport. Po slavnostním ceremoniálu, kterého se zúčastnili hejtman Moravskoslezského kraje Miroslav Novák a zástupci dotčených institucí, však ještě nebudou mít cestující možnost vyzkoušet si nové spojení, neboť to bude veřejnosti nabídnuto až od 13. 4. 2015. Do té doby bude potřeba trať vedoucí v bezprostřední blízkosti letiště otestovat, především s ohledem na ev. rušení letištních technologií.

Dne 14. 12. 2014 byly do provozu nasazeny první z lokomotiv řady 386 společnosti METRANS. Zcela prvním výkonem byl přejezd trojice 386.001, 002 a 003 z Prahy-Uhříněvsi do Hamburgu. Na prvním snímku je zachycen průjezd zastávkou Praha-Podbaba. V podvečerních hodinách téhož dne pak 386.006 vyjela na první výkon nových strojů v čele nákladního vlaku, jímž byla vozba vlaku 43304 Praha – Rotterdam do Dessau-Roßlau a následně protisměrného 43307 zpět; jednalo se o mimořádné nasazení lokomotivy z Prahy, vykrývající vozbu těchto vlaků v části trasy v důsledku zpoždění druhého uvedeného.
K dnešnímu dni již mají průkaz způsobilosti stroje 386.001 – 007, z Prahy jsou prozatím pravidelně nasazovány pouze na vlak do Salzburgu, poprvé se tak stalo dne 16. 12. 2014. Snímek ze 17. 12. 2014 zachycuje druhý případ, s lokomotivami 386.005 + 004, v čele vlaku 41501 z Prahy do Salzburgu zachyceného v Summerau. Nasazení směrem do Německa je zatím sporadické a v plné míře vypukne až s převzetím vozby vlaků pro METRANS mezi německými přístavy a českými terminály od státních dopravců se začátkem roku 2015. Z Kasselu mezitím již dorazily stroje 386.008 a 009 a do konce roku 2014 by měly následovat ještě 386.010 – 012.metrans_bombardier_loks

Rychlovlaky Pendolino jsou v provozu 10 let. První cestující se jím svezli přesně 23. prosince 2004 na trati z Prahy do Děčína. Od té doby urazily všechny jednotky dohromady přes 20 milionů kilometrů, jako by 52x dojely ze Země na Měsíc.12475674221_660x371

Kamioňák

Čínu a španělskou metropoli Madrid spojil první přímý vlakSpoj mezi Čínou a Španělskem je nejdelším přímým železničním spojem na světě. Trasu dlouhou více než 13 tisíc kilometrů přes osm zemí ujel vlak za 21 dní. Trasa nového spoje je delší než trasa Transsibiřské magistrály a Orient Expressu. Trasa vlaku vede z čínského města I-wu v provincii Če-ťiang přes Kazachstán, Rusko, Bělorusko, Polsko, Německo a Francii a končí v madridském nákladním terminálu Abronigal.

Vlak s 30 vagony přivezl 1400 tun nákladu, hlavně hraček, kancelářských potřeb a dalších položek určených pro předvánoční prodej na evropském trhu. Podle čínského velvyslance ve Španělsku poveze do Číny hlavně víno, španělskou sušenou šunku jamón a olivový olej. Čína je pro Španělsko největším obchodním partnerem ze zemí mimo EU a Španělsko je pro Čínu sedmým největším obchodním partnerem v rámci EU. Celkový objem obchodu mezi oběma zeměmi loni činil 20,102 miliardy € (555,3 miliardy Kč). Meziročně se snížil o 1,3 procenta.

Nákladní vlak mezi Čínou a Španělskem má jezdit pravidelně. Čína již provozuje přímá železniční spojení s Německem. Vlaky zde jezdí na trase mezi čínským městem Čchung-čching a Duisburgem a Pekingem a Hamburkem pětkrát týdně. Velkou výhodou železničního spojení je jeho rychlost. Přeprava vlakem trvá tři týdny, po moři šest týdnů. Je také ekologičtější než přeprava po silnici. Náklad se však musí třikrát překládat kvůli různému rozchodu kolejí a lokomotiva se mění každých 800 kilometrů. Přeprava po železnici je také dražší.

Mapa logistických nemovitostí v ČR se letos rozrostlaJestliže na letošní rok pohlédneme očima trhu s logistickými a průmyslovými nemovitostmi v České republice, uvidíme úspěšné měsíce. Vysoké hodnoty objemu nově dokončených skladových a průmyslových hal ukazují, že se Česká republika stává skutečným logistickým srdcem Evropy. A příznivý vývoj v této oblasti se zdá slibovat i rok příští – pokud ovšem nepřijdou ke slovu rizika spojená především se závislostí českého průmyslu na exportu.

Pozitivní vývoj zdůrazňuje fakt, že v současnosti překročila nabídka plochy logistických a průmyslových nemovitostí hranici 4,7 milionů metrů čtverečních plochy. Letošní rok k tomu přispěl 300 tisíci metry čtverečními nových ploch. Příští rok by tak měly sklady a výrobní haly přesáhnout celkovou plochu pěti milionů čtverečních metrů. Mezi hlavní trendy, které u nás v letošním roce začaly výrazně utvářet mapu logistických nemovitostí, patřila nově i velká distribuční centra pro internetové obchody. Vedle mediálně známých peripetií amerického Amazonu a jeho úsilí vybudovat v České republice svá distribuční centra (hala s plochou 95 tisíc metrů čtverečních se již staví v Dobrovízi u Prahy a není vyloučeno, že budou následovat další) se do středu Evropy vydali i další zahraniční hráči. Patří mezi ně například německá firma Allyouneed.com, která vybudovala distribuční zařízení v Boru u Tachova. Nespí ani domácí firmy, svá stávající zařízení letos rozšířily například Alza.cz (nový sklad o ploše 12 681 metrů čtverečních v logistickém areálu v Úžicích) či Mall.cz (staví se pro něj nová budova o ploše 31 tisíc čtverečních metrů v logistickém parku v Jirnech).

Ostravské Letiště Leoše Janáčka v Mošnově je prvním letištěm v Česku, které je napojeno na železnici. Stavbu, která stála 553 miliónů korun, v úterý slavnostně ukončili stavbaři, zástupci kraje i letiště. Na trati nyní začne půlroční zkušební provoz a cestující by po ní první vlaky měly svézt příští rok 13. dubna.  Lidé z Ostravy Svinova by se měly na letiště dostat  zhruba za 15 minut.466716-top_foto1-z87of

V neděli 14. 12. 2014 letadlo společnosti Air France na trase ze Santo Dominga (Dominikánská republika) do Paříže muselo přistát poté, co byl spuštěn požární alarm. Vyšetřování zjistilo, že alarm spustily výpary právě z chilli papriček. Let nakonec nabral několika hodinové zpoždění, ale je vidět že senzory v letadlech jsou opravdu citlivé. Jednalo se totiž už o 3 takový případ, kdy letadlo muselo nouzově přistát právě kvůli výparům ze zeleniny.

 

 

 

 

2187705-img-airfrance.