



Po sedmi letech končí modernizace břeclavského železničního uzlu. Klíčová vlaková tepna se dočkala nového zabezpečení i kolejí. Díky tomu se trojnásobně zvýšila rychlost, kterou mohou vlaky projíždět.Náklady přesáhly tři miliardy korun.Břeclavský dispečink se díky investicím proměnil ve špičkově technicky vybavené pracoviště.Dosud vlaky projíždějí stanicí čtyřicetikilometrovou rychlostí, teď pojedou v přímém směru rychlostí 120 km/h , do odboček 80 až 100 km/h.Průjezd uzlem se zkrátí o několik minut. Pro cestující to navíc bude znamenat daleko příjemnější cestování v zimě, protože výhybky budou elektricky vyhřívané.
Cestující na sibiřském letišti Igarka museli nejprve společnými silami roztlačit letoun, aby vůbec mohli odletět. Podvozek proudového letounu Tupolev Tu-134 totiž ve více než padesátistupňovém mrazu přimrzl k dráze, respektive mu asi zamrzly brzdy.
Méně dramaticky než se očekávalo vyhlížela stávka, organizovaná strojvůdci: podle informace DB Schenker Rail dvě třetiny všech nákladních vlaků jezdily. Podnik nákladní dopravy DB organizuje denně na německé síti kolem 5000 nákladních vlaků. DB Schenker Rail mohl zajistit časově kritické transporty nových automobilů v Německu a v Evropě, takže nedocházelo k problémům ve výrobě. Podobná situace byla v přepravě chemie a montážních produktů. V přístavu Hamburg se drážní doprava přechodně převedla na silnici.
Soukromý železniční dopravce RegioJet rozšíří flotilu svých devíti elektrických lokomotiv. Od soboty začali jezdit s první lokomotivou Siemens Vectron, další dvě mají přijet v příštích týdnech. Dopravce je zatím bude používat hlavně na trati Bratislava – Košice, první měsíc je bude testovat v Česku. Pronájem od rakouské leasingové společnosti European Loco Lease získává v tuto chvíli nejmodernější lokomotivou , která po Evropě jezdí.
Nové lokomotivy budou nejprve jezdit mezi Prahou a Ostravou, v polovině prosince přejedou na Slovensko. Poprvé je RegioJet nasadil v sobotu na vlak IC 1005 s odjezdem v 9:44 z Prahy.
Nový jízdní řád začne platit 14.12. a přinese spoustu změn:
-jízdné se zdraží zhruba o 1% nad 50 km cesty
-přibude celkově víc spojů
-mezi Brnem a Prahou pojedou vlaky v ranních hodinách v půlhodinovém intervalu
-ruší se vlak EC 273/272 Avala Praha hl.n.-Bratislava-Beograd a zpět a bude nahrazen vlakem EC Csárdás který pojede v úseku Praha hl.n.-Budapest
-nové vlaky Railjet mezi Praha hl.n.-Graz v dvou hodinovém taktu
-víc vlaků pro vozíčkáře a víc vlaků s WiFI