Gallery
2013_06272072013_06270872013_06271442013_0627072
Leden 2016
Po Út St Čt So Ne
« Pro   Úno »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
TOPlist

Archive for Leden, 2016

Dopravci v Číně jezdí se speciálně upravenými návěsy, které pojmou až 30 osobních automobilů.

1404044362

SŽDC spustí provoz nového centrálního dispečinku, na který se postupně napojí 2200 kilometrů tratí v Čechách. Provoz na hlavních tratích v západní polovině republiky se tak bude řídit z jednoho místa. Budovu dispečinku stavěla v posledních letech na pražské Balabence. Od 1. února se spustí provoz takzvaného cvičného sálu, kde se budou první zaměstnanci seznamovat s řízením svých oblastí. V březnu začne zapojování prvního úseku do ostrého provozu. Po najetí do úplného provozu bude pohyb vlaků v Čechách řídit v jedné směně zhruba 130 dispečerů. Postupně se připojí všechny hlavní tratě, místní tratě zůstanou i nadále v moci lokálních dispečinků. Podobný centrální dispečink pro Moravu už několik let funguje v Přerově. Je však o poznání menší než pražský, řídí se odsud zhruba 300 kilometrů tratí.

4-1148923x 4-2_16_3_CDP_1

 

Překvapivým způsobem zahájil svou výpověď řidič polského kamiónu, který loni v červenci způsobil tragickou nehodu pendolina na železničním přejezdu ve Studénce. Svou výpověď začal slovy: „Neudělal jsem to schválně“. Místo omluv a vyjádření lítosti se ale okamžitě začal hájit tím, že na železniční přejezd vjel proto, že závory byly nahoře. To, že blikala výstražná světla, podle svých slov nepovažoval za signál k zastavení. A na dotaz, proč neprorazil závoru, když spadla dolů, řekl: „Mám za to, pokud jsou závory zavřené, tak se nemůže ani vjet na přejezd, ani ho opustit.“ Škoda dosáhla částky přibližně 40 miliónů korun. Policisté obvinili řidiče z obecného ohrožení z nedbalosti a vzhledem k následkům mu hrozí tři až deset let za mřížemi.

image53_resize-1437610577-20165117_660x371

12647134_888738334580052_7802531483520686878_n

12647897_957304727689276_232255733_n

Tuto neděli a dnes v pondělí vyhaslo na českých kolejích 7 lidských životů. Bohužel dnes ráno i v Rakvicích. Policisté zjistili, že kolem zastávky projížděla samostatná servisní lokomotiva bez dalších vagónů a na konci peronu jí do dráhy nečekaně vstoupil muž. Strojvedoucí již nedokázal střetu zabránit. Muž utrpěl smrtelná zranění. Jednou z verzí, se kterou kriminalisté pracují, je sebevražda. Tragická událost se udála ráno před sedmou hodinou. Vlaky jezdili po jedné ze dvou kolejí a nabírali zpoždění 15 minut.
1024x768

V druhé polovině prosince 2015 zrealizovalo ČD Cargo přepravu pro americkou firmu Blane International Group Inc. dvou kusů vojenské bojové techniky BMP – 1, u nás známých jako BVP (Bojové vozidlo pěchoty), do německého přístavu Bremerhaven. Jednalo se o přepravu, která z německého přístavu pokračovala lodí do USA a jejímž konečným příjemcem byla letecká základna US Air Force v Eglinu na Floridě. Námořní doprava byla sjednána prostřednictvím MARAD – agentury, která se pod hlavičkou Ministerstva dopravy USA zabývá námořní dopravou.

Obě bojová vozidla byla naložena na jeden vůz Smmps ve stanici Svitavy, která disponuje vhodnou čelní rampou. Zajištění vozidel na železničním voze provedla osvědčená mobilní četa ČD Cargo z Trutnova. Po dodání potřebných dokladů (povolení k přepravě zbraní vydané odborem služby pro zbraně a bezpečnostní materiál PČR, převozní licencí vydanou Spolkovým ministerstvem v Bonnu a vývozního doprovodného dokladu) vystavilo ČD Cargo pro přepravu nákladní list CIM.

Pro dopravu přes moře byla nakonec zvolena loď Independence s termínem lodění 19 prosince. Vzhledem k tomu, že stanice Svitavy je obsluhována pouze 3x týdně, musela se zásilka tzv. „předložit“ a její odjezd z České Třebové zpozdit. Jinak by zboží dorazilo do přístavu buď moc brzy, nebo pozdě. Nakonec vůz odjel v noci z neděle na pondělí a do přístavu dorazil v úterý 15. ledna v podvečer.

00 tanky

Rychlejší spojení mezi Čínou a evropskou pozemní sítí i pro nízkoobjemové zásilky nově nabízí společnost DB Schenker. Zákazníci již nemusí čekat, až naplní svým zbožím celý kontejner, a mohou si objednat i doručení menších kusových zásilek. DB Schenker využívá pravidelný železniční spoj z Wuhanu do Duisburgu, přeprava mezi terminály trvá přibližně dva týdny. Přeprava vlakem je vhodná pro zboží, které je potřeba dopravit do Evropy rychleji než po moři a levněji než letecky.DB_Schenker_prepravy_Cina

Neznámý gentleman a dobrodinec se srdcem na pravém místě se neváhal ujmout stařenky, které by v mrazivé noci ujel vlak. Odehrál se na hlavním nádraží v Praze. Na veřejnost ho dostala vlakvedoucí, která se sama stala jeho aktérkou a pomohla k dobrému konci. Ta když za ní přiběhl mladý muž, zda by mohli počkat na starou paní, zavolala dispečerovi jestli je to možné a bylo. Bylo až dojemné, jak onen muž starostlivě běžel za paní a pomohl jí. Paní byla tak věku sedmdesáti let a sotva šla, noha co nohu mine. On nelenil, vzal stařenku i s její taškou do náruče a spěchal s ní na vlak. Paní k vlaku donesl a odešel, ani si nevzal odměnu co mu paní nabízela.155_02-92-02-modernizace-hlavni-nadrazi-2