Gallery
2005_0307002_02013_06270172013_06271212013_0627089
Únor 2015
Po Út St Čt So Ne
« Led   Bře »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728  
TOPlist

Archive for Únor, 2015

Problémy s paděláním dálničních známek zřejmě povedou ke změně jejich vzhledu i novým bezpečnostním prvkům. Kvůli nové podobě už vznikla speciální komise, která má navrhnout, jak známky budou vypadat. Novou podobu by měly dostat známky na rok 2016.

imagesZ Liberce do Sklářské Poreby v Polsku by od letošního prosince mohli jezdit přímé vlaky a tak by se ulehčilo cestujícím cestování protože teď musí v Kořenově přestupovat. Sjednotit by se mělo i jízdné a to vše umožní dodatek smlouvy mezi Libereckým krajem a Dolnoslezským vojvodstvím, který schválili zastupitelé.

Po RegioJetu je společnost LTE dalším dopravcem, který má v plánu na české a slovenské železnici nasazovat lokomotivy typu Vectron MS. Bude se jednat o tři stroje rovněž najaté od poolu ELL, které jsou již postupně nasazovány do provozu. Na rozdíl od žlutých Vectronů však budou sloužit v nákladní dopravě. Dne 21. 2. 2015 jako první z nich projela lokomotiva 193 215 slovenským i českým vnitrozemím, když odvezla ze Štúrova do Ústí nad Labem vlak v relaci Martfű (Maďarsko) – Brake (Německo) ložený obilninami; snímek byl pořízen ve Štúrově.

siem_21929_51

 

Ve čtvrtek 19.2.2015 byla dohodnuta konečná verze úprav povrchové MHD k termínu otevření čtyř nových stanic metra A v západní části Prahy od 7.4.2015. Změny se budou týkat pouze oblastí dotčených prodloužením metra. Kromě zrušené linky 2 se ostatní linky tramvají nezmění, autobusové změny budou znamenat například zkrácení linek jedoucích po Evropské ulici k novým stanicím metra, naopak v Patočkově ulici zůstane rozsah autobusové dopravy zachován.

Jasné jsou také parametry provozu metra A v novém úseku. Od prvního dne provozu bude sledována a vyhodnocována aktuální poptávka.

Po zmírnění požadavku Prahy 6 může stavba stát 18 až 22 miliard korun, s tunely by to bylo podle serveru skoro 40 miliard Kč. „Kdybychom dál trvali na zahloubení, tak vlak na Ruzyň nikdy nepojede, protože to nikdo nebude schopen ani ochoten zaplatit,“ uvedla místostarostka Prahy 6 pro dopravu Petra Kolínská (SZ).

Shodu na podobě trati na letiště uvítal ministr dopravy Dan Ťok. Na stavbu by chtěl použít peníze z evropského dotačního programu Doprava 2. Aby to bylo možné, musí být stavba hotová do konce roku 2023. „Naším cílem je, aby se lidé konečně mohli dostat železnicí na letiště do 20 minut a aby 20.000 lidí mohlo tuto trasu denně používat pro cestu do Prahy,“ řekl ministr Aktuálně.cz.

Trať by měla vést po trase takzvané Buštěhradské dráhy. Cesta z Masarykova nádraží v centru na letiště by měla trvat maximálně 25 minut, do Kladna pak zhruba půlhodinu. V Praze by vlak jezdil maximální rychlostí 60 až 80 kilometrů za hodinu, mimo ni pak i stodvacítkou, píše server. Vlaky z Masarykova nádraží by ve špičkách mohly jezdit v pětiminutových intervalech, v zastávce Hostivice by každá druhá souprava pokračovala do Kladna, zbylé na letiště.

Do říše snů se dostává termín otevření pražského tunelového komplexu Blanka. Vedení města počítalo, že se komplex otevře letos v dubnu. Nyní se zjistilo, že musí vyměnit kilometry kabelů, které zničila voda. To bude stát další stovky miliónů korun navíc. Vyplývá to z posudku soudního znalce, který si nechalo město vypracovat.

Zhruba jeden tisíc osobních vozů Českých drah, tedy zhruba polovina jejich vozového parku, by se měl v příštích třech až čtyřech letech dočkat zásadní rekonstrukce. Jen v letošním roce investuje podnik na tyto účely více než jednu miliardu Kč.

Část vagonů se dočká celkové obnovy včetně zkrášlení interiérů a zdokonalení technických parametrů, zbytek dráhy pouze vylepší uvnitř. Podle náročnosti úprav podnik rozlišuje obnovu na celkovou „modernizaci“ a menší „revitalizaci“. „Při revitalizaci půjde především o přečalounění sedáků, výměnu koženky za příjemnější textilní potahy, výměnu podlah, opravu oken a WC nebo obnovu vnitřních stěn,“ uvedl náměstek pro osobní dopravu Antonín Blažek.

Náročnější omlazovací kúru připravují letos dráhy pro 58 vagonů určených pro mezistátní i vnitrostátní vlaky EuroCity a InterCity.

Policie uzavřela budovu hlavního nádraží v Brně. Rozhodla se tak na základě anonymního oznámení, že na nádraží je bomba. Okolo nádraží neprojíždí ani MHD, spoje jsou odkloněny jinam.Evakuace se patrně bude týkat i dalších nádraží. Momentálně je vyklízeno nádraží v Olomouci.Odesílatel zprávy neuvedl konkrétní stanici, proto bude Policie zajišťovat více stanic a přistoupí i k případným evakuacím hlavních nádraží v ČR

MR1b3c8d_100_3789

Pražské Letiště Václava Havla chce do dvou let výrazně zvýšit úroveň ostrahy. Kromě kamer rozpoznávajících obličeje a dalších elektronických bezpečnostních prvků zvýší zabezpečení letiště i laserová střelnice, ve které se bude letištní ostraha cvičit na zákrok v letištním terminálu.Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/posileni-ostrahy-na-letisti-ruzyne-dbc-/eko-doprava.aspx?c=A150219_135347_eko-doprava_neh

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Na dálnici D8 takové zázemí pro kamiony chybí. Řidiči parkují většinou na čerpacích stanicí nebo podél silnice. Parkovací a odstavné plochy u Petrovic mají být podle projektu oploceny, hlídány a pod kamerovým systémem, což odpovídá požadavkům na parkování vozidel, která převážejí nebezpečné náklady. Kamerový systém může být napojen na kamerový systém na D8 a německé A17.

Předpokládaná intenzita dopravy je 315 nákladních aut za den v truck centru a 72 kamionů a 150 osobních aut v logistickém centru. Součástí budovy čerpací stanice má být prostor pro konzumaci jídel, sociální zázemí a technická část s prádelnou, sprchovými boxy a skladem pomůcek. Pro odpočinek řidičů je místo pro zhruba 150 nákladních automobilů s návěsem. Navazující logistické centrum tvoří čtyři skladovací haly. Záměr je v souladu s územním plánem nedalekých Petrovic. Práci v areálu by mohlo najít zhruba 150 lidí.11002269_902640303109107_602573890_o