Archive for Duben 2nd, 2014
Specialista na přepravu paletového zboží Pall-Ex. začal hledat partnera pro svůj projekt otevření nové distribuční sítě v České republice, který je součástí jeho expanze ve střední Evropě. Společnost hledá poskytovatele logistických služeb, který převezme kontrolu nad distribuční sítí pokrývající obě země. Potenciální partner bude moci stavět na stávajícím propojení ostatních sítí skupiny Pall-Ex.
„Otevření nové sítě v České a Slovenské republice je jedním z dalších klíčových kroků našeho snažení vybudovat panevropskou síť přepravy paletového zboží“, řekl Adrian Russell, výkonný ředitel skupiny Pall-Ex.
„Nový partner bude nedílnou součástí tohoto procesu a na logistický trh přinese náš efektivní podnikatelský model, který se velmi dobře osvědčil ve Velké Británii, Itálii, Španělsku, Portugalsku, Polsku a Rumunsku.“ Vybraný partner převezme kontrolu nad činnostmi společnosti Pall-Ex v tomto regionu a pomůže jí vybudovat novou síť.
Základem obchodního modelu firmy je „hub and spoke“ koncept, v jehož rámci místní dopravce uskutečňuje sběr zboží u svých zákazníků a přepravuje jej do centrálního logistického střediska, kde se zboží překládá a přepravuje do místa doručení dalším dopravcem z daného regionu.
Tento koncept umožňuje zákazníkům doručit zásilky o velikosti jedné palety až po částečně naložený přívěs již na druhý den. Sdílením nákladového prostoru ve vozidlech směřujících do jedné oblasti se optimalizují dopravní náklady firem a snižuje se negativní dopad přepravy zboží na životní prostředí.
Uvedením této koncepce na český a slovenský trh bude potenciální partner v jedinečné pozici nabízet nové služby a efektivitu, kterou s sebou přinášejí. Potenciální partner bude mít možnost stavět na dlouholetých zkušenostech skupiny Pall-Ex, bude moci nabízet nové distribuční služby pod značkou Pall-Ex a zároveň používat její informační systém TWINE.
Nová síť se připojí k již existujícím distribučním sítím Pall-Ex Italia, Pall-Ex Iberia, Pall-Ex Romania, Pall-Ex France a Pall-Ex Polska. Skupina Pall-Ex oznámila teprve nedávno její snahu najít partnera ve Skandinávii a Bulharsku.
V roce 2013 bylo patentovému oddělení Scanie předloženo více než 700 návrhů technologických vynálezů – čísla z roku 2012 tak byla překonána o 40%.
Přestože počet předložených vynálezů dramaticky vzrostl, neměnný zůstal trend v zaměření daných novinek. Stejně jako v roce 2012, také loni se nejvíce návrhů týkalo elektroniky a řídicích systémů. V centru Scania pro výzkum & vývoj byla nejaktivnější oddělení pro vývoj systémů pohonných jednotek a oddělení pro vývoj hybridních technologií – v průměru tu připadá pět návrhů na 10 zaměstnanců.
Díky této aktivitě bylo v průběhu roku dosaženo 285 prvotně podaných žádostí o patenty. „Jsme nadšení, když vidíme, že rok co rok posouváme hodnotu tohoto rekordu,“ říká Stina Sjögren Paulsson, vedoucí patentového oddělení společnosti Scania. „Vzhledem k množství technologií, které jsou momentálně ve vývoji, by mě nepřekvapilo, kdybychom letos dosáhli ještě vyššího čísla.“
Protože je ve většině případů nutné přihlásit patenty hned v několika zemích najednou, souhrnné portfolio patentů Scanie se už několik let rozšiřuje doslova geometrickou řadou.
Velká Británie od včerejška zpoplatňuje užívání silnic a dálnic pro nákladní auta registrovaná v cizině. Poplatek musejí řidiči vozů nad 12 tun uhradit dřív, než vstoupí na britskou půdu.
Ceny jsou odstupňované podle celkové hmotnosti vozidla, konfigurace náprav a doby strávené na britských komunikacích. K dispozici je denní, týdenní, měsíční a roční povolenka.
Částku je možné uhradit na trajektu nebo na servisních místech. Nejčastější zřejmě bude platba online přes portál operátora Northgate Public Services.
Systém má řidiči nabídnout vždy tu nejvýhodnější sazbu. Na palubní desku nebo na čelní sklo se nemusí lepit ani pokládat viněta nebo potvrzení o platbě.
Neplatičům hrozí odstavení vozidla nebo pokuta 300 liber.
Zdražení pocítí i někteří čeští dopravci. „Je to nepříjemná zpráva jako každé zvýšení nákladů, nicméně Evropa jde tímto směrem, takže se nemůžeme divit, že i Británie zavedla zpoplatnění,“ uvedl Martin Felix ze Sdružení dopravců Česmad Bohemia.
Kvůli zdražení dopravy musí dopravci měnit kalkulace. „Jsou zákazníci, kteří připlatí, aby se to pokrylo, a pak jsou zákazníci, kteří připlatí částku, ale ne tak vysokou. Musíme se přizpůsobit té ceně, abychom na tom my jako dopravci netratili,“ podotkl Ondřej Čagánek ze společnosti Nera Hořovice.
Americká společnost Amazon ve středu oznámila, že pohřbila plány na vybudování distribučního centra v Brně. Ani město, ani Jihomoravský kraj nenabídly vyhovující pozemky, sdělil manažer Amazonu pro Evropu Tim Collins. Firma bude hledat náhradní lokalitu kdekoliv ve střední Evropě.
Amazon po tahanicích s pozemky už nechce čekat na další nabídky a nepočítá s tím, že by se letos nebo příští rok k jednání o Brnu vrátil, oznámil Collins v distribučním centru v německém Grabenu.
Rozšiřovat se bude distribuční centrum v Dobrovízi u Prahy, které bude otevřeno v létě 2015. Letos v září plánuje Amazon otevřít distribuční centrum v Polsku.
Amazon pro svůj logistický sklad původně stál o pozemky na Černovické terase, brněnské zastupitelstvo to třikrát odmítlo. Důvodem byly nejprve spory o sjezd z dálnice D1, poté byl pro zatupitele z ODS překážkou územní plán, který nedovoluje stavět v lokalitě logistické sklady. Počtvrté o mělo zatupitelstvo hlasovat 15. dubna.
Jihomoravský kraj Amazonu nabídl náhradní lokalitu u brněnského letiště, ta však firmě nevyhohovala.Ministr financí Andrej Babiš v reakci na krok Amazonu prohlásil, že považuje minulá rozhodnutí brněnských zastupitelů za absurdní.