Maďarský poskytovatel dopravních služeb Waberer ve své vrcholné době předháněl svou západoevropskou konkurenci nízkými cenami. Ale teď je společnost jasně v roli lovených – alespoň na spotovém trhu pro kamiony. Zde se churavějící gigant musí vypořádat s ještě levnějšími dodavateli z jiných východoevropských zemí a ztrácí půdu pod nohama. Proces, který byl značně urychlen krizí covid-19. Ošemetná situace.
Ale je tu ještě naděje pro tuto společnost: Barna Erdélyi, generální ředitel, který ji převzal před šesti měsíci, přispěchal s novou strategií pro Waberer. Místo toho, aby se snažil pokračovat v boji s agresivními konkurenty na spotovém trhu s nízkými maržemi, nyní oznámil odstoupení od tohoto způsobu podnikání – a zároveň ztenčuje vozový park. Bývalý obr je oříznut zpět do normálu.
Místo toho, Erdélyi chce společnost etablovat Partnera pro (dopravní?) logistiku na takzvaných Trade Lanes. S pevnou zákaznickou základnou a opakovanými objednávkami bude Waberer řídit zpět do ziskové zóny. Jak slibný je však tento přístup? Koneckonců, ve svých „dobrých“ letech si poskytovatel dopravních služeb získal pověst pro levnou jízdu, ale také pouze s mírnou kvalitou. Přilákat potenciální klienty ve kvalitnějším segmentu bude v této souvislosti pravděpodobně obtížné a bude to také nějakou dobu trvat.

Zdroj: Komentáře DVZ

Be Sociable, Share!

    Leave a Reply