Archive for Únor, 2021
Hapag-Lloyd objednala megalodě o 23 000 TEU a více. Hamburská společnost liniové dopravy zadala objednávku na šest ULCV s kapacitou 23 500 TEU v korejské loděnici Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering. Budou dodávány v období od dubna do prosince 2023 a stojí dohromady 1 miliardu dolarů. Lodě budou použity na trasách mezi Evropou a Dálným východem v rámci konsorcia „The Alliance“ a budou vybaveny vysokotlakým dvoupalivovým motorem. Ten je poháněn LNG, ale alternativně má dostatečnou kapacitu nádrže pro provoz na konvenční palivo.
„Investováním do těchto velkých kontejnerových lodí budeme nejen schopni snížit naše jednotkové náklady a zlepšit naši konkurenceschopnost v obchodě mezi Evropou a Dálným východem, ale také učiníme významný krok v modernizaci naší flotily.“ Využijeme to také k dalšímu snížení naší ekologické stopy, „zdůrazňuje generální ředitel Rolf Habben Jansen.
Zdroj: SSL
Výrobce letadel Airbus drží svého plánu přinést na trh vodíkové letadlo nejpozději do roku 2035. „Cílem je zavést zelené létání. A od vodíku očekáváme hodně, „řekl německý šéf divize civilních letadel Airbus André Walter z německé tiskové agentury v Hamburku. Proto navzdory koronové krizi představil Airbus v létě své tři možné výzkumné platformy pro vodíkové letadlo.
Hybridní letadla, tj. stroje s vodíkovým a elektrickým pohonem, jsou také na vrcholu vývojového seznamu. V tuto chvíli se předpokládá, že to nebude možné se obejít zcela bez spalovacích motorů, zejména na středních a dálkových trasách, uvedl výrobce letadel. U větších letadel neposkytuje čistě elektrický pohon při vzletu dostatečný tah.
Walter zdůraznil, že nejde jen o vývoj technologie pro vodíkové letadlo. Je také nutné vyrábět vodík jako takový a zřídit odpovídající infrastrukturu pro jeho distribuci. Vodík musí být k dispozici na letištích po celém světě, aby bylo možné do strojů také doplňovat palivo.
Zdroj: SSL
Železniční dceřiná společnost Metrans ze skupiny Hamburger Hafen und
Logistik AG (HHLA) má již svých cca 3 000 nákladních vozů vybavených
tak zvanými „tichými brzdami“ (K-vložky). Metrans tak splnil zákaz používání hlasitých nákladních vozů již na celé své evropské síti linek.
Dle uvedeného zákazu jsou hnací a brzdné zvuky vozů sníženy
na polovinu, jelikož kompozitní materiál brzdového obložení je tvrdší
než vlastní kolo. Nejen brzdný proces je tišší, kola jsou také obložením
vyhlazována, což vede k menšímu třecímu hluku s kolejnicí.
Většina vozů Metrans jsou lehké vozy, a proto jsou obzvláště energeticky
účinné. Díky nim je ekologicky efektivní železniční doprava ještě
udržitelnější, protože jsou asi o 4 000 kilogramů lehčí než konvenční
kontejnerové vozy. Jejich valivý odpor je nižší a pro přepravu vyžadují
méně energie.
Zdroj SSL, obr. Metrans
Nárůst ztrát kontejnerů na moři v posledních měsících, zejména v
Pacifiku!