Lokomotivy DB v čele nákladních vlaků nejsou v ČR ničím neobvyklým, dosud se však vždy jednalo pouze o vozbu bez přepřahu, ve spolupráci s ČD Cargo. Dne 30. 1. 2015 se poprvé odehrál jiný případ – vlak polského koksu ze Zdzieszowic pro ocelárnu ArcelorMittal Ostrava jel od polské hranice do stanice Ostrava-Bartovice na licenci společnosti ARRIVA vlaky, která patří do struktury firem skupiny DB. Přímou vozbu zajistila lokomotiva 189 003. Na snímcích je vlak zachycen ve stanici Ostrava-Svinov. Jedná se o reakci na aktuální vývoj, kdy již probíhá proces převzetí společnosti AWT polským PKP Cargo, takže DB Schenker Rail Polska musí zvýšit úsilí pro udržení vlastních pozic v tomto regionu. V tomto případě se jednalo o jednorázovou zkušební jízdu, stěžejní přepravy koksu z Polska pro Arcelor Mittal Ostrava zpravidla zajišťuje v celé trase PKP Cargo.
Závod Bombardier Kassel začal provádět zkušební jízdy s první z patnácti lokomotiv typu TRAXX P160 DE ME, které budou dodány finanční instituci Paribus-DIF-Netz-West-Lokomotiven, jež je pronajme objednateli veřejné dopravy Nahverkehrsverbund Schleswig-Holstein. Ten je pak poskytne prozatím nevybranému dopravci spojů Hamburg – Westerland. Lokomotiva označená 245 201 je dne 5. 2. 2015 zachycena ve stanici Hannover-Wülfel po příjezdu z Kasselu.
Dne 6. 2. 2015 byly v dopoledních hodinách vykonány první jízdy elektrických hnacích vozidel po nové trati na Letiště Leoše Janáčka Ostrava. Pro ověření funkce napájecí soustavy a vlivu rušivých proudů na rádiovou letištní techniku byla trať pojížděna dvojicí „peršingů“ – 163.046 a 047 – z PJ Bohumín. Při dalších zkouškách bude využita jednotka řady 471 ČD.