Archive for Prosinec 26th, 2014

 

  • Kolejové napojení na ostravské letiště předáno
  • Kolejové napojení na ostravské letiště předáno
  • Kolejové napojení na ostravské letiště předáno
  • Kolejové napojení na ostravské letiště předáno
V úterý 16. 12. 2014 byla zástupcům Moravskoslezského kraje slavnostně předána stavba s názvem „Letiště Leoše Janáčka Ostrava, kolejové napojení“, jinak také jednokolejná spojka z tratě Studénka – Veřovice spolu s koncovým přestupním terminálem Mošnov, Ostrava Airport. Po slavnostním ceremoniálu, kterého se zúčastnili hejtman Moravskoslezského kraje Miroslav Novák a zástupci dotčených institucí, však ještě nebudou mít cestující možnost vyzkoušet si nové spojení, neboť to bude veřejnosti nabídnuto až od 13. 4. 2015. Do té doby bude potřeba trať vedoucí v bezprostřední blízkosti letiště otestovat, především s ohledem na ev. rušení letištních technologií.

Dne 14. 12. 2014 byly do provozu nasazeny první z lokomotiv řady 386 společnosti METRANS. Zcela prvním výkonem byl přejezd trojice 386.001, 002 a 003 z Prahy-Uhříněvsi do Hamburgu. Na prvním snímku je zachycen průjezd zastávkou Praha-Podbaba. V podvečerních hodinách téhož dne pak 386.006 vyjela na první výkon nových strojů v čele nákladního vlaku, jímž byla vozba vlaku 43304 Praha – Rotterdam do Dessau-Roßlau a následně protisměrného 43307 zpět; jednalo se o mimořádné nasazení lokomotivy z Prahy, vykrývající vozbu těchto vlaků v části trasy v důsledku zpoždění druhého uvedeného.
K dnešnímu dni již mají průkaz způsobilosti stroje 386.001 – 007, z Prahy jsou prozatím pravidelně nasazovány pouze na vlak do Salzburgu, poprvé se tak stalo dne 16. 12. 2014. Snímek ze 17. 12. 2014 zachycuje druhý případ, s lokomotivami 386.005 + 004, v čele vlaku 41501 z Prahy do Salzburgu zachyceného v Summerau. Nasazení směrem do Německa je zatím sporadické a v plné míře vypukne až s převzetím vozby vlaků pro METRANS mezi německými přístavy a českými terminály od státních dopravců se začátkem roku 2015. Z Kasselu mezitím již dorazily stroje 386.008 a 009 a do konce roku 2014 by měly následovat ještě 386.010 – 012.metrans_bombardier_loks