Archive for Březen, 2016
Na mýtném od kamionů a autobusů se loni v Česku vybralo 9,732 mld. Kč, což je nejvíc v historii, během níž zinkasoval stát na mýtném celkem 68 mld. Kč. Meziroční nárůst, který činí 11,67 %, způsobilo jednak lednové zvýšení mýtných tarifů (které se nejvíce dotklo kamionů s emisní třídou Euro 5, jimž vzrostly poplatky o desetinu), ale hlavně hospodářský růst v ČR i v okolních zemích. Jak uvedl mluvčí českého mýtného systému Myto CZ David Šimoník, nejsilnějším měsícem roku 2015 i celé dosavadní historie tuzemského mýta byl říjen, kdy se vybralo rekordních téměř 900 mil. Kč. Mýto se v Česku vybírá od roku 2007 na více než 1400 km dálnic, rychlostních silnic a vybraných částech silnic první třídy. V systému je nyní zaregistrováno přes 850 000 kamionových palubních jednotek. Smlouva se společností Kapsch, která mýtný systém v Česku provozuje, vyprší na konci letošního roku, výběrové řízení na nového provozovatele ale stát doposud nevyhlásil.
Všichni nahlášení účastníci dostavte se ve čtvrtek 10.3. v polední přestávce ve 12,25 hod. do audiovizuální učebny v přízemí u šaten. Účast všech nutná!
Děkuji za dochvilnost.
Koncem dubna 2016 bude ukončena výstavba vodní cesty pro lodě o 13000 TEU. V Panamském kanálu započne za krátko nová éra. 102 let stará vodní cesta je přestavena, protože byla pro moderní kontejnerové lodě malá. Stále více rejdařství muselo při cestách do Číny svým lodím odlehčovat anebo volit objezd přes Hornův mys. Panamský kanál také omezoval maximálním průjezdem 38 až 42 lodí za den.
Plán výstavby obsahoval m.j. dvě nové tříkomorové propustě, kterými se vyrovnával rozdíl 26 m mezi Atlantickým a Tichým oceánem. Staré propustě postačovaly pro lodě o délce 294 m a šířce 32 m. Novými propustěmi mohou pojíždět lodě o délce 366 m a šířce 49 m. Nová propustní vrata jsou vysoká 32 m a 8-10 m široká. Nejtěžší vrata váží 4223 tun. Vedle propustí se zřídily obrovské bazény, umožňující opakované použití vody, která by jinak odtekla do oceánu. Tak je možné ušetřit až 60% sladké vody.
Přestavba kanálu trvala 8 let. Prostavělo se 4,4 milionů tun cementu, pohybovalo se 160 miliony kubických metrů. Stavba starého kanálu trvala 34 let a vyžádala si 25 600 lidských životů. Při nové výstavbě přišlo o život 6 pracovníků.
Nicaraguacanal se má stát konkurenční vodní cestou vůči Panamskému kanálu, ale nemůže se pohnout z místa. Práce na hloubení a výstavbě propustí začnou teprve na konci roku 2016. Za projektem stojí Hong Kong Nicaragua Development Group
ukazuje všechny na železnici napojené veřejné terminály v Evropě, k tomu přímé spoje a jejich operátory. Tato mapa nabízí odesilatelům, speditérům a podnikům železniční dopravy rychlý a jednoduchý přehled 700 terminálů s cca 150 operátory a více než 800 vlakových spojů ve 33 zemích včetně míst překladu mezi spoji.
http://fahrweg.dbnetze.com/fahrwegde/produkte/weitereservices/kv_terminals_karte.html