Gallery
2013_06270262013_06271492013_06271262013_0627159
Srpen 2020
Po Út St Čt So Ne
« Čec    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
TOPlist

Správa železnic začala s testováním rychlosti 200 km/h na úseku mezi Brnem a Břeclaví. Na základě výsledků měření chce ověřit, zda takové úpravy vybraných tratí dávají smysl a co vše je potřeba změnit. Testování probíhá již od prosince, po třech zkušebních jízdách dnes Správa železnic svezla zkušebním vlakem i média. Soupravu z dvou vozů Českých drah táhla elektrická lokomotiva Siemens Vectron společnosti ČD Cargo. Zkušební provoz povolil Správě železnic Drážní úřad. Podmínkou povolení je dodržení stanovených podmínek. Například na trati je v tu dobu takzvaný nickolejný provoz, jede tedy jen speciální testovací vlak. Kromě lokomotiv od ČD Cargo využívá Správa železnic i lokomotivy od Metransu. Stav trati byl nejprve technicky prověřen defektoskopickým vozem a současně jízdou měřícího vozu trakčního vedení. Vedle mostních objektů se prověřily přejezdy, nástupiště či přístřešky. Testy se zaměřují například i na to, jak na vysoké rychlosti reagují některé mostní objekty, dochází rovněž k akustickým měření. Na stejné trati vznikl před 15 lety stále platný rychlostní rekord české železnice. Jednotka pendolino zde 18. listopadu 2004 dosáhla mezi Vranovicemi a Podivínem při testech rychlosti 237 kilometrů za hodinu. V řadě zemí je rychlost 200 km/h dávno standardem, na české železnici zrychlování zamrzlo na 160 km/h.

Výsledek obrázku pro 200 km /h šakvice

Výsledek obrázku pro 200 km /h šakvice

Be Sociable, Share!

    Leave a Reply