Gallery
2013_06271932013_06270022013_06270322013_0611055
Červen 2020
Po Út St Čt So Ne
« Kvě    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
TOPlist

Brňané i návštěvníci města se už od poloviny července potýkají s omezeními vlakové dopravy spojenými s rekonstrukcí hlavního nádraží. Teprve s příchodem nového jízdního řádu 9. prosince ale nastane situace, kterou koordinátor jihomoravské dopravy KORDIS JMK nazval Velká Vlaková Výluka (VVV). Správa železniční dopravní cesty zahájí další fázi rekonstrukce nádraží, která zahrnuje především zbudování nového staničního zabezpečovacího zařízení za 1,8 miliardy korun. Zabezpečovač se rovněž bude instalovat na navazující traťové úseky, rekonstrukce čeká i koleje a výhybky. Po celou dobu platnosti nového jízdního řádu tak bude hlavní brněnská stanice neprůjezdná, což si vyžádá od cestujících značnou dávku trpělivosti a smyslu pro orientaci. Výrazně opět vzroste význam dolního nádraží, kde SŽDC 8. prosince zprovozní (ve směru od Zvonařky) nové ostrovní nástupiště, podchod i čekárnu. Vlaky zde budou využívat tři koleje. Na dolní nádraží budou zajíždět především všechny vlaky od Břeclavi a mezinárodní expresy na Prahu, Vídeň a Bratislavu. Zamíří sem i osobní vlaky od Tišnova a Kuřimi, které uhnou v Židenicích. Rychlíky budou končit už v Brně-Králově Poli, do centra města budou cestující moci využít tramvajovou dopravu. Část spojů ze směru od Slavkova pojede i nadále na hlavní nádraží (přes Židenice), další část skončí v Židenicích s možností přestupu na jiný vlak do centra. Několik odpoledních vlaků pojede pouze do Brna-Slatiny, odkud bude zavedena náhradní doprava na hlavní nádraží. Osobní vlaky od Sokolnic-Telnice skončí v Brně-Chrlicích, odkud budou jezdit autobusy na centra. Vlaky společnosti RegioJet tak bude jezdit přes dolní nádraží. Zmíněné výluky potrvají po celou dobu platnosti jízdního řádu 2018/2019. Jako první zahájila SŽDC letos v létě rekonstrukci památkově chráněných mostů přes Hybešovu a Křídlovickou ulici. V případě mostu přes Hybešovu ulici se mimo jiné rekonstruuje jeho ocelová nosná konstrukce. Sanací projde i spodní stavba včetně kamenných kvádrů, cihelného zábradlí a betonových hlavic pilířů. Celkové náklady dosahují výše 214 milionů korun.

Be Sociable, Share!

    Leave a Reply