Gallery
2013_06271102013_06271912013_06110292013_0611028
Červen 2020
Po Út St Čt So Ne
« Kvě    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
TOPlist

Pod Brnem by mohly v budoucnu jezdit soupravy, které by za hranicemi města pokračovaly směrem na Tišnov a Slavkov a zajistily by tak obyvatelům těchto mikroregionů rychlé spojení s moravskou metropolí. Nápad vznikl již před lety, nyní se s touto vizí seznámili i jihomoravští krajští zastupitelé z výboru pro územní plánování. Nepůjde ale o typické metro. V podzemí ani nebudou jezdit soupravy pro metro, ale klasické vlaky. Záměr starý více než pět let počítá s tím, že v jižní části Brna zajede vlak do podzemí. K jeho zastávkám bude patřit například nové hlavní železniční nádraží, které se teprve nyní plánuje, dále Moravské náměstí nebo Královo Pole. Celkem by na této nové železniční trase mělo být patnáct zastávek, přičemž sedm z nich by mělo být umístěno v podzemí. Zatím je projekt spíše futuristickou vizí s tím, že výstavba je v nedohlednu. Podle hrubých odhadů přijde stavba této železniční trasy na několik miliard korun. Diskuze o tom, že Brno by jednou mohlo mít metro, jsou letité. Úvahy o podzemní dráze se s nejrůznějšími přestávkami opakují již desítky let. V minulosti se dokonce diskutovalo o tom, že by pod městem mohly jezdit tramvaje. Hrdí Brňané s úsměvem a v nadsázce tvrdí, že moravská metropole nepotřebuje usilovat o to, aby měla metro stejně jako Praha, protože Brno přece již metro má. Jeden z barů v centru města je totiž upraven jako zastávka metra

Plán v Brně počítá se vznikem patnácti stanic, z nichž sedm by se nacházelo v podzemí.

Be Sociable, Share!

    Leave a Reply