Archiv
Gallery
2013_06110712013_06271172013_06270912013_0627175
Duben 2022
Po Út St Čt So Ne
« Bře   Kvě »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
TOPlist

Archive for Duben, 2022

Multimodální logistické centrum je situované v bezprostřední blízkosti mezinárodního Letiště Leoše Janáčka Ostrava v Průmyslové zóně Mošnov.

Již v září začne v mošnovském Ostrava Airport Multimodal Parku fungovat nové třídící centrum České pošty. Multimodální hub o velikosti bezmála 30 tisíc metrů čtvrrečních poskytne napojení na letištní, dálniční i vlakovou síť. Nový areál se stane díky své velikosti, vybavení a výhodné poloze novým logistickým standardem v České republice. Do Mošnova budou putovat zásilky především z Asie, odtud se rozvezou vlakem či kamiony po celé Evropě. Multimodální hub představuje skutečný „gamechanger“ v logistice České pošty, oznámil mluvčí společnosti Matyáš Vitík v tiskové zprávě.

Areál v Mošnově je největší investicí v moderní historii České pošty ve výši stovek milionů korun. Tímto krokem chce firma mimo jiné vyřešit neuspokojivý stav logistické sítě v regionu, zásadně navýšit kapacitu balíkové sítě a zpracování zásilek. V Mošnově se počítá s novým balíkovým třídícím strojem s větším hodinovým výkonem a lepšími technologickými parametry, než mají současné stroje v regionu v Olomouci a v Ostravě. Díky tomu bude možné strojově třídit téměř 95 procent balíkových zásilek (nyní toto číslo dosahuje v regionu 73 procent).

Po řadě transformačních kroků, kterými byly úpravy otevíracích hodin na středně velkých poštách, nebo účetní oddělení komerčních služeb od těch…

„Technika se modernizuje mílovými kroky, nemá smysl draze opravovat zastaralá zařízení. Právě proto bude mošnovský hub vybaven strojem zcela novým, jeho instalace je naplánovaná na první pololetí roku 2023. Mošnov bude výkladní skříní nejen logistiky, ale celé České pošty. Naší strategií je maximálně využívat naši přepravní páteřní síť. Díky novému centru se logistický systém ještě více posílí a bude zásadní oporou České pošty. Unikátní logistická síť je to, na čem můžeme a chceme stavět naši budoucnost,“ říká generální ředitel České pošty Roman Knap.

„V blízkosti se nachází mezinárodní letiště Leoše Janáčka a navazuje na leteckou dopravu, která posílí náš mezinárodní obchod. Další výhodou je nedaleká dálnice D1 a také železniční trať. K dispozici máme snadno dostupné kolejiště, které nám poprvé v historii České pošty pomůže otevřít kontejnerový terminál a obsluhovat kontejnerovou dopravu. Právě ta je jednou z našich strategických aktivit ve střednědobém horizontu,“ komentuje rozhodnutí Martin Kment, ředitel divize logistiky České pošty. Celý komplex je navržený tak, aby operativa zaměstnanců na ploše byla co nejefektivnější. Celkem v Mošnově čeká 400 pracovních míst, z toho prvních sto by mělo začít v hale pracovat již během tohoto roku.

Do nového areálu se přestěhují stávající třídící centra z Ostravy a Olomouce. Náklady na modernizaci těchto zastaralých přepravních uzlů, zvýšení jejich kapacit a modernizaci vybavení by byly neekonomické a jejich kolaps by podle současných trendů hrozil v řádu několika málo let. Při současných objemech balíkových zásilek již pracují za hranicí svých kapacit.

 

Zdroj: https://logistika.ekonom.cz/c1-67060780-ceska-posta-meni-logistiku-baliku-pro-celou-evropu-v-mosnove-vybuduje-moderni-multimodalni-logisticke-centrum

Souprava autobusu a přívěsu se solárními panely. Foto: Sono Motors

Testovací provoz má ukázat, jak jsou solární panely využitelné v dopravě.

V ulicích Mnichova je k vidění od pátku nezvyklá souprava autobusu a přívěsu pokrytého solárními panely. Mnichovský dopravní podnik (MVG) začal ve spolupráci se společností Sono Motors testovat využití elektřiny získané ze slunce. Má ukázat, zda by šlo v budoucnu využívat slunce k napájení autobusů.

Na přívěsu je plocha zhruba dvanácti metrů čtverečných solárních panelů. Plocha odpovídá zhruba velikosti střechy standardního dvanáctimetrového autobusu. Pokud se systém osvědčí, mohly by v budoucnu střechy autobusů pokrýt solární panely a pohánět přímo vozidlo.

„Solární autobusy mohou být cestou k udržitelní mobilitě,“ řekla náměstkyně primátora Mnichova Katrin Habenschaden. Město už postupně přechází na elektrobusy, využití solárních panelů je ale novinkou.

Sono Motors použil pro svoji fotovoltaickou elektrárnu na kolech návěs G13 od společnosti Göppel, který dříve běžně jezdil v provozu. Testovací provoz má ukázat v reálné situaci, kolik energie může systém vyrobit. „Autobusy nabízí hodně plochy, na kterou svítí slunce a kde lze vyrábět elektřinu. V době rostoucích cen nafty i elektřiny může být naše technologie velmi zajímavou alternativou,“ řekl zakladatel Sono Motors Laurin Hahn.

V minulosti už panely přímo na střeše autobusu testoval FlixBus.

 

Zdroj: https://zdopravy.cz/v-mnichove-zacali-testovat-autobus-s-privesem-na-solarni-pohon-109878/