Archiv
Gallery
2005_03070172013_06270582013_06271982013_0627088
Březen 2022
Po Út St Čt So Ne
« Úno   Dub »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
TOPlist

Archive for Březen, 2022

Brněnské ulice bude brázdit samořiditelný minibus. Na palubu vezme každého a zadarmo

Brněnské ulice bude brázdit samořiditelný minibus. Na palubu vezme každého a zadarmo
Brněnské ulice bude brázdit samořiditelný minibus. Na palubu vezme každého a zadarmo
Brněnské ulice bude brázdit samořiditelný minibus. Na palubu vezme každého a zadarmo

Po Brně se už brzy bude prohánět autobus bez řidiče. Projekt autonomního minibusu se v moravské metropoli začne testovat od druhé poloviny roku. Nastoupit do vozu budou moct obyvatelé i návštěvníci města. Vozidlo by mělo fungovat na některé z linek městské hromadné dopravy.

Zájemci se v Brně budou moct bezplatně svézt autonomním minibusem. „Jedná se o naprosto jedinečnou příležitost vyzkoušet tento způsob veřejné dopravy, který doposud nebyl v Česku k vidění,“ představil projekt Marek Vanžura z Centra dopravního výzkumu.

Cílem projektu je zjistit, zdali má zapojení těchto vozidel do veřejné dopravy smysluplné využití, a pokud ano, jaký je optimální způsob jejich provozu. Tento typ autobusů může také výrazně pomoct zvýšit bezpečnost silničního provozu, neboť řídicí výpočetní systém disponuje rychlejšími reakčními časy než člověk.

Sebedokonaleji fungující stroj ale bezpečnější silnice nezajistí, pokud si nezíská důvěru lidí. Autoři projektu proto chtějí nejdřív zjistit, jak lidé samořiditelné vozy vnímají. „Technická stránka je pouze polovina rovnice. Tou druhou je ochota lidí coby uživatelů využívat služby poskytované autonomními vozidly,“ doplnil Vanžura.

Aby šlo testování hladce a odstranila se rizika jakéhokoliv nebezpečí, na situaci bude ve vozidle dohlížet takzvaný bezpečnostní řidič. Ten v případě potřeby nad minibusem převezme kontrolu.

Brno nebude jediným městem, kde budou moci cestující tuto příležitosti využít. „Postupně vozy nasadíme na několika různých místech, abychom ověřili jeho efektivitu v rozličných podmínkách a situacích,“ okomentoval ředitel společnosti Roboauto Martin Králík. O konkrétních lokalitách budou řešitelé projektu veřejnost včas informovat.

 

Zdroj: https://brnenska.drbna.cz/zpravy/doprava/23818-brnenske-ulice-bude-brazdit-samoriditelny-minibus-na-palubu-vezme-kazdeho-a-zadarmo.html

Ochrana životního prostředí je jednou z nejdůležitějších priorit snad pro všechny oblasti podnikání. A právě sílící tlak na udržitelnost je jedním z nejvýraznějších trendů, který v posledních letech udává směr v obalovém průmyslu.

Čím dál častěji se setkáváme s udržitelnými alternativami obalů a snaha o snížení dopadu na životní prostředí se stává pro řadu firem samozřejmostí. Jaké jsou možnosti recyklace, snižování množství odpadu a celkového množství obalového materiálu?

Obal je, a stále bude, nedílnou součástí našich životů. Téměř všechno zboží, které denně využíváme se prodává zabalené – ať už se jedná o potraviny, kosmetiku, elektroniku nebo domácí potřeby,” říká Gabriela Fabianová, generální ředitelka společnosti RAJA. „Výrobci a distributoři ale uvědomují zvyšující se zájem o životní prostředí, to ilustruje i zvýšená poptávka našich zákazníků po ekologických alternativách balicího materiálu se kterými se setkávají naši obchodní prodejci prakticky denně – jak na telefonický lince nebo při tvorbě cenových nabídek, tak i naši kolegové v terénu,” dodává.

Obaly a recyklace v České republice

Podle údajů neziskové společnosti EKO-KOM bylo v roce 2020 jen českými výrobci na trh uvedeno přibližně 1,23 milionů tun jednorázových obalů. Nicméně 926 tisíc tun odpadu bylo vytříděno – přibližně 73 % Čechů totiž odpady třídí. Při volbě materiálu, do kterého je baleno zboží, je proto potřeba myslet i na možnosti jeho recyklace, případně dalšího zpracování. „Většina obalů je dnes dostupná v ekologické verzi, která je recyklována, resp. recyklovatelná, případně vyrobená z přírodních zdrojů, proto mají firmy a e-shopy opravdu na výběr. Navíc neplatí, že by ekologické obaly ztrácely na své funkčnosti,” říká Fabianová.

Systém 5R: Cesta ke snížení ekologické zátěže

Dopad na životní prostředí je možné snížit v případě balení zejména tím, že se sníží množství odpadu při balení. Toho je možné dosáhnout prosazováním oběhového hospodářství, používáním méně materiálu při balení a používáním ekologických produktů. „V odvětví obalů existuje 5 zásad, které pomáhají optimalizovat spotřebu obalových materiálů a snižují dopad na životní prostředí. Snažíme se tímto systémem řídit, a především se podílíme na další edukaci našich klientů,” vysvětluje Gabriela Fabianová z RAJA.

Jedná se o jednoduchý model balení, jehož cílem je snížit náš dopad na životní prostředí: REDUKCE hmotnosti a objemu balení na minimum nezbytné k zajištění řádné ochrany snižuje nejen množství odpadu ale také náklady na přepravu. Obaly je potřeba navrhovat tak, aby bylo možné jejich OPAKOVANÉ POUŽITÍ. OBNOVA: používání obnovitelných materiálů. RECYKLACE, která minimalizuje dopad na životní prostředí. Poslední zásadou je NAHRAZENÍ obalů, které nejsou šetrné k životnímu prostředí.

Co to je udržitelné balení? Není to utopie!

Udržitelné obaly jsou vyráběny z udržitelných a etických zdrojů. Jedná se například o papírové obaly, při jejichž výrobě byl za každý použitý strom na výrobu papíru zasazen další. Kromě toho je takové balení znovu použitelné, snadno rozložitelné a případně vyrobeny ze recyklovaného materiálu. Jinými slovy si pod pojmem udržitelné balení můžeme představit veškeré obaly, které přispívají ke snížení dopadu na životní prostředí.

Díky technologickém pokroku rozhodně neplatí, že by biologicky rozložitelné obaly byly méně kvalitní a odolné, než jejich „nezelené” alternativy. Téměř ve všech případech se ekologicky odpovědné a biologicky rozložitelné obaly vyrovnají kvalitě standardních obalů. Ty, které jsou vyrobeny z recyklovaných materiálů. To platí zejména u plastů – jsou stále ty stejné plasty pouze rozdrcené a znovu použité.

Některé obalové materiály jsou snadněji recyklovatelné než jiné. Například jeden z nejpoužívanějších dostupných obalových materiálů, bublinková folie, je recyklovatelná!  Některé mohou být recyklovány spolu s dalšími plasty při běžném recyklačním sběru, včetně produktů, jako jsou krabice od mléka, láhve od nápojů nebo plastové tašky. Naopak pěnové fólie, které jsou oblíbeným ochranným materiálem, není snadno recyklovatelná právě pro její nízkou hmotnost a hustotu.

Ekologickou a zároveň stylovou alternativu různých výplňových materiálů představuje Flo-pak natural. Ten je lehký a zároveň poskytuje skvělou ochranu. Navíc neprodukuje žádný nadbytečný odpad. Je vyrobený z kukuřičného škrobu, proto ho stačí pokropit vodou a sám se rozloží.

Zdroj  :RAJA

Zdroj: https://www.elogistika.info/udrzitelnost-obalu-a-moznosti-zpusobu-recyklace/

Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) podepsal smlouvu na objednávku 20 nových velkokapacitní trolejbusů od konsorcia skupiny Škoda Transportation a polského výrobce Solaris Bus & Coach. Praha tak bude první městem v ČR, kde budou nové dvoukloubové trolejbusy o délce 24,7 metrů jezdit.

Nové trolejbusy s pracovním obchodním názvem Škoda-Solaris 24m budou nasazovány na budoucí trolejbusovou linku v rámci elektrifikace stávající autobusové linky 119, která vede z Nádraží Veleslavín na pražské letiště Václava Havla. Hodnota zakázky je přes 620 milionů a dodávky budou realizovány během následujících 24 měsíců.

Každé vozidlo Škoda-Solaris 24m bude mít čtyři nápravy, z toho dvě hnací. Trolejbusy bude poháněny dvěma trakčními motory od Škodovky. Na střeše druhé části vozu budou umístěny trakční baterie, které budou dodávat energii v době, kdy nebude k dispozici síťové napájení. Minimální dojezd trolejbusu na trakční baterie je 11 km.

Přesná délka tohoto unikátního dvoučlánkového trolejbusu je 24 700 mm. Jeho kapacita je 179 cestujících na palubě, z toho 54 sedících. Uvnitř vozidla jsou rovněž k dispozici dva prostory pro vozíčkáře. Trolejbus je pětidveřový a poskytuje dostatek prostoru pro cestující včetně případných zavazadel. Osvětlení prostoru pro cestující i vnější osvětlení bylo navrženo s využitím technologie LED. Na palubě pak nebude chybět vybavení, jako směrové ukazatele, účinná klimatizace a monitorovací systém zahrnující interiér vozidla, couvací kameru a pantografovou kameru. Řidič bude moci plnit své každodenní úkoly v pohodlné uzavřené kabině s vysokými okny.

Skupina Škoda Transportation je největším evropským výrobcem trolejbusů. Za 85letou existenci trolejbusové výroby dodala na tuzemský i zahraniční trh více než 14,5 tisíce trolejbusů. České trolejbusy jezdí ve zhruba třiceti zemích světa – v Evropě, Asii a v severní Americe.


 

Základní technické údaje o trolejbusu Škoda-Solaris 24m:

Délka: 24 700 mm

Šířka: 2 550 mm

Výška: 3 500 mm (se staženými sběrači)

Rozvor: přední 5 900 mm / střední 6 000 mm / zadní 7 350 mm

Celková maximální hmotnost: 38 000 kg

Maximální rychlost:70 km/h

Počet náprav: 4

Počet poháněných náprav: 2 (druhá a třetí)

Počet řízených náprav: 2 (přední a zadní)

Počet dveří pro nástup a výstup: 5

Nástupní výška: 320 mm

Celkový počet sedadel: 52

Celkový počet cestujících: 179

Počet motorů: 2

Výkon trakčního elektromotoru: 160 kW

Kapacita trakční baterie: 60 kWh

 

Zdroj: https://transport-logistika.cz/zpravy/silnicni-doprava/praha-poridi-dvacet-dvoukloubovych-trolejbusu-za-620-milionu-korun-budou-jezdit-na-letiste/