Archiv
Gallery
2013_06271272013_06270512013_06270802013_0627134
Únor 2022
Po Út St Čt So Ne
« Led   Bře »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28  
TOPlist

Archive for Únor, 2022

Logistická společnost GEFCO nasazuje ve svém skladu ve slovenském Zavaru u Trnavy drony na inventarizaci skladových zásob. V první fázi zajistí drony inventury na zhruba třetině plochy objektu s celkovou plochou 10 000 m2 pro klienta z oblasti automobilového průmyslu. Cílem společnosti je pokrýt automatizovanou inventurou celý sklad již v prvních měsících roku 2022. Investice by se firmě měla vrátit zhruba za 17 měsíců. GEFCO od automatizace procesu očekává především významné zrychlení procesu.

 

Dodavatelem slovenský startup

Spolupráci s dodavatelem dronů, společností Airvolute, zahájilo GEFCO v srpnu 2021. „Jsme členem Industry Innovation Clusteru, kde jsme se s firmou Airvolute potkali poprvé v době, kdy jsme automatizaci inventur plánovali. Poptali jsme i další firmy, klíčová pro naše definitivní rozhodnutí byla nejen cena, ale i fakt, že jde o slovenskou firmu úzce spolupracující se Slovenskou Technickou univerzitou,“ popisuje Zuzana Tryzňová, Innovation Manager společnosti GEFCO důvody, proč vybrali pro spolupráci právě slovenský start-up. Ten v průběhu první fáze připravil speciální ovládací software pro pohyb dronů ve skladech, který zkoušel v modelovém prostředí.

První zkoušky v reálném skladu v Zavaru realizovali GEFCO a Airvolute v průběhu září a října 2021. Ostrý provoz inventur byl zahájen na konci roku 2021 a během dvou měsíců by se inventury pomocí dronů měly rozšířit na celý sklad. V úvodní fázi po spuštění stroje monitorují zásobu baterií. „Jde o produkty čínského výrobce, kterých držíme na skladu poměrně velkou zásobu. Je to zboží se standardizovaným označením, ideální pro odstartování automatizace procesu,“ říká Zuzana Tryzňová.

Potenciál dronů – zrychlení inventarizace i větší bezpečnost zaměstnanců

Z prvního skladu v Zavaru se inventury pomocí dronů rozšíří i druhý, sousední objekt a dále pak do skladů v Nitře. Další slovenské i české objekty budou následovat.

„Inventarizace skladových zásob je aktuálně realizována lidskou silou, konkrétně zaměstnancem v kleci vysokozdvižného vozíku. Jde tedy o poměrně nebezpečnou a zdlouhavou činnost,“ uvádí Zuzana Tryznová. Společnost v celém skladu provádí inventuru jednou ročně, parciální inventarizace jednotlivých sektorů ale probíhá v měsíční frekvenci a jsou na ni nasazováni extra zaměstnanci. Drony tuto činnost zajistí v průběhu přestávek, v noci a o víkendech. Dojde tak především k úspoře času a urychlení celého procesu.

První fáze procesu je poloautomatická. Pracovník má k dispozici aplikaci pro ovládání dronu, v té si označí oblast, v níž chce inventury provádět. Následně umístí dron na startovací pozici před regálem a spustí inventarizaci. Od tohoto momentu je již proces plně automatický. Dron snímá etikety zboží a porovnává nasnímané položky s daty v systému.

„Inovační strategie je zakotvena hluboko v DNA společnosti GEFCO. Použití dronů pro inventarizaci skladových zásob bylo pro nás logickým krokem. Vzhledem k tomu, že proces neběží kontinuálně, nekalkulujeme s úsporou v podobě pracovních sil jako takových, ale spíše s urychlením procesu. Drony plánujeme využívat též na plochách, kde skladujeme vozy. Mluvím o rozměrech v řádu desítek hektarů, kde je inventarizace lidskou silou extrémně časově náročná,“ komentuje Aleksander Raczynski, generální ředitel GEFCO pro Slovensko, Česko a Maďarsko.

“Misí společnosti Airvolute je přinášet do průmyslových podniků a logistiky inovace prostřednictvím dronů. Jsme rádi, že můžeme přispět i ke zvýšení efektivity procesů ve společnosti GEFCO. Odlehčením pracovní činnosti personálu umožníme věnovat se produktivnějším a kreativnějším úlohám. Inventarizaci skladových zásob pomocí dronů vnímáme jen jako začátek, tyto stroje mají velký potenciál i pro nasazení na další úkony. Například právě v bateriovém skladu mohou drony automaticky kontrolovat teplotu baterií pomoci termo-kamery a tím účinně předcházet vzniku požáru. Dalším příkladem pak je rychlý přesun materiálu na výrobní linku v režimu Just in Sequence v případě chyby vyskladnění,“ popisuje široké možnosti využití dronů v budoucnu Lukáš Palkovič, CEO a spoluzakladatel společnosti Airvolute.

 

Zdroj: https://www.elogistika.info/gefco-automatizuje-inventarizaci-skladovych-zasob-pravidelne-kontroly-budou-provadet-drony/

Řídící vůz pro soupravu na 230 km/h pro České dráhy. Foto: Siemens

Sdružení Siemens Mobility – Škoda Transportation zahájí během prvního pololetí výrobu nových vozů pro České dráhy na dálkové mezinárodní spoje. Celkem má dodat 180 vagonů pro rychlost až 230 kilometrů v hodině. České dráhy pro ně už mají i název: ComfortJet. O vybraném jménu informovaly České dráhy ve svém měsíčníku Železničář. První vozy mají být dodány v roce 2024.

Jde o zakázku, kterou sdružení získalo loni v dubnu. „Výroba bude zahájena v průběhu prvního pololetí 2022,“ potvrdila mluvčí Siemensu Daniela Černá. Půjde o stejný model spolupráce, jako u projektu ČD50, tedy dodávku InterJetů: skříně se budou vyrábět v závodě Siemensu ve Vídni, montáž interiéru proběhne v Ostravě ve Škodě Vagonka. „Předpokládané uvádění do provozu je plánováno na konec roku 2024,“ dodala Černá.

České dráhy pro nové vozy vybraly obchodní pojmenování ComfortJet. „Naše obchodní pojmenování vlaků ComfortJet vzniklo na základě interní ankety mezi zaměstnanci. Odráží skutečnost, že se jedná o vyšší úroveň, než jsou soupravy InterJet,“ vysvětlil mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

ComfortJet bude určen pro provoz na dálkových linkách a na tratích s rychlostí do 230 km/h. Plánované nasazení je například. do Hamburku, Grazu (Villachu) nebo Budapešti. Služby na palubě vlaku budou oproti úrovni InterJet doplněny například o restaurační vůz. České dráhy kvůli nákupu nových souprav soutěží i lokomotivy na rychlost 230 km/h. Uzávěrka nabídek byla minulý týden, dopravce nechce do uzavření soutěže uvést jakékoliv detaily.

Hodnota kontraktu je téměř 12,5 miliardy korun. Konsorcium dodá pro České dráhy až 180 vozů tvořících 20 devítivozových souprav s kapacitou 555 míst k sezení a nejvyšší provozní rychlostí až 230 km/h. Dva vozy z této zakázky si pořizuje Správa železnic na testování tratí.

Nové osobní vozy v datech

• Moderní netrakční vratné devítivozové jednotky s řídicím vozem,
• čelní řídicí vůz 1. třídy, vložený vůz 1. třídy, vložený vůz s restauračním oddílem 2. třídy, vložený víceúčelový vůz 2. třídy (dětské kino, místa pro osoby na vozíku apod.), 4 vložené vozy 2. třídy, koncový vůz 2. třídy (oddíl pro přepravu jízdních kol),
• 99 sedadel v 1. vozové třídě, 456 sedadel ve 2. vozové třídě,
• restaurační oddíl s 18 místy k sezení a možností zakoupení teplých nebo studených pokrmů i dalšího občerstvení během cesty,
• velkoprostorový klimatizovaný interiér,
• tlakotěsnost celé soupravy (důležitá především při jízdách vyššími rychlostmi) chránící cestující před tlakovými rázy a tím i zaléháním v uších při průjezdu tunely nebo míjení vlakových souprav, a zároveň napomáhající vytvořit tichý a dlouhodobě čistý interiér,
• mezi oddíly a nástupními prostory automatické posuvné dveře ovládané fotobuňkou,
• nástupní dveře ovládané tlačítky a systém selektivního odblokování nástupních dveří, který umožňuje centrální uzavření a zablokování dveří proti otevření ještě před rozjezdem vlaku a jejich odblokování po zastavení vlaku pouze na straně k nástupišti,
• ergonomická polohovatelná sedadla v 1. třídě v uspořádání 2+1 s koženým potahem a ve 2. třídě v uspořádání 2+2 s textilním potahem,
• sklopné stolky u míst za sebou a pevné stoly mezi sedadly v uspořádání sedel proti sobě,
• bezdrátové nabíječky mobilních telefonů v 1. třídě,
• zásuvky 230 V a USB konektory pro napájení přenosné elektroniky cestujících,
• inovativní technologie oken umožňující snazší průchod signálu mobilních telefonů do soupravy se zachováním tepelně-izolačních vlastností skel, v oknech vysouvací rolety proti slunci,
• bezdrátová datová síť Wi-Fi pro internetové připojení včetně zábavního a informačního palubního portálu,
• elektronický audiovizuální informační systém s LCD monitory a elektronický rezervační systém,
• bezbariérová úprava pro cestování osob na vozíku zahrnující 3 místa pro vozíky, bezbariérové WC, elektrické zdvihací plošiny pro nástup/výstup osob na vozíku a zásuvky pro dobíjení akumulátorových baterií elektrických vozíků,
• dětské kino, sklopný pult pro přebalování kojenců, místa pro uložení kočárků, místa pro uložení 12 jízdních kol (včetně zásuvek po nabíjení elektrických kol) a objemných zavazadel,
• schválení pro provoz v České republice i okolních evropských státech (Německo, Polsko, Rakousko, Slovensko a Maďarsko).

 

Zdroj: https://zdopravy.cz/comfortjet-ceske-drahy-maji-nazev-pro-nove-vlaky-na-230-km-h-vyroba-zacne-behem-pololeti-103821/

Ilustrační foto

Na jižní Moravě se mění od úterý 1. února mimořádně některé jízdní řády. Na některé linky totiž vyjedou noví dopravci, které Jihomoravský kraj vybral jako vítěze veřejných soutěží. Změny se však týkají nejvýše časů spojů, jejich počet a intervaly zůstávají zachované, vyplývá z informací na webu krajského integrovaného systému

Organizátor dopravy společnosti Kordis JMK upozorňuje cestující, aby se také dívali do aplikace Poseidon, kam dispečeři umísťují informace o aktuálně zrušených spojích. Kvůli velkému počtu řidičů, kteří jsou buď nakažení covidem-19, případně musejí být v karanténě, nelze některé spoje vypravit. Je jich však jen několik.

Změna dopravců se týká oblastí v okolí Hustopečí, Břeclavi a Židlochovic, kde začnou jezdit převážně autobusy společnosti ČSAD Kyjov. Na Ivančicku vyjede dopravce TRADO-BUS a v okolí Šlapanic BDS-BUS. Ve všech případech jde o dopravce, kteří už na jižní Moravě jezdí. Autobusy také vyjedou v jednotném barevném schématu, v němž už část autobusů v kraji jezdí.

Cestující si musejí ode dneška dávat pozor také v brněnské MHD. Kvůli nedostatku řidičů, kteří chybí kvůli covidu a dalším nemocem, se jezdí až do odvolání podle prázdninových jízdních řádů. Jen některé linky, převážně svážející zaměstnance průmyslových oblastí, zůstávají v běžném režimu. Posílené jsou také některé další linky ve špičce.

 

Zdroj: https://brnenska.drbna.cz/zpravy/doprava/23403-cestujici-na-jizni-morave-svezou-od-unora-autobusy-podle-novych-jizdnich-radu.html