Archiv
Gallery
2013_06271952013_06271862013_06110692013_0627108
Prosinec 2021
Po Út St Čt So Ne
« Lis   Led »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
TOPlist

Archive for Prosinec, 2021

Nový trolejbus.

Trolejbusový vozový park v Brně se po šesti letech výrazněji proměnil. Ulicemi moravské metropole se dnes projely nové kloubové trolejbusy, které budou nejčastěji vozit cestující na linkách 25, 26 a 37. Za dvacet vozů zaplatí Dopravní podnik města Brna (DPMB) 239 miliónů korun.

Z brněnské vozovny Komín dnes vyjelo třináct nových trolejbusů a dodání dalších sedmi čeká DPMB do konce letošního roku. V klimatizovaných osmnáctimetrových vozech Škoda 27Tr najdou Brňané komfortní sezení, USB nabíječky i částečně čalouněná sedadla.

Cestující, kterých se do jednoho vozu vejde více než 120, se trolejbusy svezou od dnešního dne, a to nejčastěji na páteřních linkách 25, 26 a 37. První kusy Škody 27Tr dorazily do Brna už v listopadu. „Mezi jejich fyzickým dodáním a nasazením do provozu je potřeba vozy zkontrolovat, oživit řídicí a informační systém, označit evidenčními čísly a piktogramy, nainstalovat validátory, zaevidovat do majetku a informačních systémů dopravního podniku a proškolit řidiče a mechaniky,“ vysvětlil generální ředitel DPMB Miloš Havránek.


Nové trolejbusy Škoda 27Tr.

V příštím roce přibyde v Brně za stejnou cenu dalších dvacet trolejbusů stejného typu, který se podílí na ekologizaci městské dopravy. „Trolejbusová doprava je spolu s tramvajovou příkladem přepravy šetrné k životnímu prostředí. Vedle hledání nových řešení, jako je například vodíkový pohon, budeme dál klást důraz na obnovu vozů v elektrické trakci,“ řekla k nákupu primátorka města Brna Markéta Vaňková (ODS).

Nové vozy v provozu nahradí trolejbusy typu 15Tr, 22Tr, 25Tr, ale i 14Tr a 21Tr. Některé z nich v Brně jezdí již od 80. a 90. let a jsou na hranici své životnosti. Část z nich čeká likvidace, o devět 25Tr projevil zájem Dopravní podnik Ústí nad Labem. DPMB má v plánu kompletně nahradit zastaralé kusy trolejbusového vozového parku do dvou let.

 

Zdroj:https://brnenska.drbna.cz/zpravy/doprava/22991-do-brnenskych-ulic-vyjely-nove-klimatizovane-trolejbusy.html

Mezi Brnem a Blanskem pojedou rok autobusy.

Na trati mezi Brnem a Blanskem přestanou kvůli rekonstrukci 12. prosince jezdit vlaky. Provoz na trati se zcela zastaví až do příští prosincové změny jízdního řádu. Mezi krajským a okresním městem tak bude po celý rok jezdit několik autobusových linek, které nahradí zrušené železniční spoje. Autobusy nahradí i rychlíky do Prahy. Dálkové vlaky budou jezdit už druhým rokem do Prahy přes Havlíčkův Brod i kvůli tomu, že na třebovské trati se pracuje i na dalších místech a kapacita koridoru je výrazně snížená.

Trať mezi Brnem a Blanskem, která vede složitým terénem v zaříznutém údolí Svitavy, čeká kompletní rekonstrukce včetně sanací tunelů. Přestavovat se bude i stanice v Adamově, úpravy čekají i zastávky v Bílovicích a Babicích. Správa železnic za stavbu zaplatí téměř šest miliard korun. Vlaky budou moct poté trať projíždět o něco vyšší rychlostí. Zároveň už mají po roční výluce vyjet na trať nové vlaky od Škody Transportation, které nyní společnost vyrábí.

Cestujícím se podle Jihomoravského kraje i organizátora krajské dopravy Kordis JMK prodlouží cestovní doby. „Při přípravě vedení linek a jízdních řádů bylo proto naším hlavním cílem toto kompenzovat tím, že spoje budou jezdit častěji a alespoň některým cestujícím se sníží počet přestupů nebo docházková vzdálenost při přestupech,“ uvedl ředitel společnosti Kordis JMK Jiří Horský.

Základem výlukové dopravy budou dvě autobusové linky mezi Brnem a Blanskem. Linka xS2B pojede v Brně na hlavní nádraží, linka xS2K ke královopolskému nádraží, které leží u silničního tahu na Blansko. Autobusy ale nebudou v Brně vyjíždět od hlavního nádraží, nýbrž z blízkého autobusového nádraží u hotelu Grand. V Králově Poli budou mít zastávku před nádražím, v Blansku také.

Komplikovanější bude cesta mezi Brnem a Adamovem. Lidé budou muset využít tramvajovou linku 4 a ve směru do Adamova přestupovat na autobus linky xS2A v zastávce Obřanská – u školy, v opačném směru na Proškově náměstí. Směrem do Brna linka pokračuje na Tomkovo náměstí, kde je možné přestoupit na trolejbusy a autobusy MHD. Dále pojede výlukový autobus ještě do zastávek Štefánikova čtvrť a Lesná, nádraží. Mezi Adamovem a Blanskem budou jezdit autobusy linky xS2C.

Lidé, kteří jezdí z Brna do Bílovic a tam přestupují z vlaku do Kanic a Řícmanic, si ušetří přestup a budou moct jezdit linkou 210, jejíž trasa se prodlouží o úsek Bílovice – Stará osada – Židenice, nádraží. Do centra Brna je opět potřeba přestoupit na tramvaj linky 4. Do Bílovic také pojedou posílené linky 75 a E75, linka 210 zastaví na všech zastávkách v Bílovicích. Linka xS2A zastaví jen v Bílovicích na náměstí.

Autobusy mezi Brnem a Blanskem pojedou ve špičce po deseti minutách, dopoledne, večer a o víkendech nejméně jednou za půl hodiny. Na sever Blanenska bude také zajištěné spojení bez přestupu z Brna-Králova Pole prodlouženou linkou 233, která v turistické sezoně bude převážet i kola. Jízdní řády, plánky a veškeré potřebné informace k dispozici na webu www.idsjmk.cz.

 

Zdroj: https://brnenska.drbna.cz/zpravy/doprava/22843-mezi-brnem-a-blanskem-pojedou-rok-autobusy-vypukne-velka-vlakova-vyluka.html