Archiv
Gallery
2005_03070052013_06271372013_06200232013_0627050
Říjen 2021
Po Út St Čt So Ne
« Zář   Lis »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
TOPlist

Archive for Říjen, 2021

V novém tunelu pilně pracují dělníci

Brno se pochlubilo nejdelším tramvajovým tunelem v republice, který je součástí prodloužení tramvajové trati k bohunickému kampusu. U více než kilometru dlouhé stavby finišují s budováním obou portálů. Většina prací na povrchu skončí letos, poté se stavaři přesunou do podzemí. Dokončení projektu se očekává příští rok.

V tuto chvíli jsou téměř hotové oba portály tunelu, jak z ulice Netroufalky, tak z ulice Osová. Tunel je vyhlouben v celé své délce a za pomocí těžké techniky z něj dělníci vytěžili 170 tisíc tun zeminy. Výrazný posun nastal na obou terminálech, jak na Osové, tak na Netroufalkách. Před Fakultní nemocnice Brno jsou připravení všechny podzemní sítě, veřejné osvětlení, točna trolejbusů, nové chodníky i přilehlé komunikace, zbývá dokončit nástupiště, zastřešení a doplnit zeleň,“ sdělil Petr Kratochvíl (ODS), radní pro dopravu Brna, které se na investici za 1,4 miliardy korun podílí.

Upravují výhybky

Součástí projektu byla rovněž rekonstrukce zástavky Osová, kde se uskutečnila oprava trati včetně položení odbočené výhybky, která povede šaliny po nových kolejích. Aktuálně se tam dokončují schodiště, výtah či přístupové cesty, jichž celkem bude osm.

Další práce se zaměří na budování zastávky s pracovním názvem Nová Jihlavská, po jejím vybetonování nyní pokračujeme zastřešováním, které by mělo být hotové do konce roku. Přímo v tunelu finišuje betonáž podlah a nad tunelem postupují terénní práce a úprava povrchu,“ popsal k aktuálnímu dění generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.

Město šalinových tunelů

Podle zhotovitele díla se dělníci nyní přesunou do podzemí. Některé stavební úpravy se odehrají už letos. Například na podzim položí stavaři koleje, které napojí na uzel Osová, nebo dovybaví tunel.

V tunelu plánujeme instalovat veškeré zabezpečovací zařízení, ovládání výhybek, kamerový systém, osvětlení, informační systémy nebo požárně bezpečnostní zařízení,“ uvedl oblastní ředitel společnosti Metrostav Zdeněk Mička.

První cestující se svezou až ke kampusu na konci příštího roku. Kvůli nové trati nakoupil městský dopravce nové obousměrné tramvaje Škoda ForCity Smart 34, které dodá výrobce Škoda Transportation. Prvních pět vozů dorazí do Brna zřejmě právě na slavnostní otevíračku. Tunel v Bohunicích není jediným objektem svého druhu, jenž se v současné době v moravské metropoli buduje. Dělníci v létě dokončili ražbu v Žabovřeské ulici, kam šaliny vyjedou podle harmonogramu v lednu roku 2023.

 

Zdroj: https://brnenska.drbna.cz/zpravy/doprava/22456-brno-ukazalo-nejdelsi-tramvajovy-tunel-v-cesku.html

1000x1000-1488454743-ilustracni-foto-autor-petr-olsa

S novým jízdním řádem, který začne platit 12. prosince, přibudou na jižní Moravě v noci na sobotu a na neděli některé vlaky. Spojí Brno s Náměští nad Oslavou, Zastávku u Brna s Brnem, Brno s Nesovicemi a Blansko s Boskovicemi. Noční spojení Brna a Prahy zavede dopravce RegioJet a více denních spojů Prahy s Hodonínem a Břeclaví začne zajišťovat dopravce Leo Express. Nově zřízené zastávky v Brně-Starém Lískovci a Ostopovicích zatím bude většina vlaků projíždět. Změny vyplývají z návrhu jízdního řádu pro příští rok, který je zveřejněný na stránkách Správy železnic.

Noční vlaky především z Brna do okolí se začaly rozšiřovat už před lety a stále přibývají. Vyjíždějí v noci na sobotu a na neděli. Nově pojede půlnoční vlak do Náměště nad Oslavou, v opačném směru ze Zastávky pojede vlak s příjezdem do Brna ve 23:12. Z Brna pojede také přes Slavkov u Brna do Nesovic vlak s odjezdem pět minut po půlnoci. Z Blanska do Boskovic pojede vlak nově v 1:13.

Rozšíří se i možnost nočního dálkového spojení. RegioJet vypraví vlak z Prahy s příjezdem do Brna před 1:30, pokračovat bude do Břeclavi. Pojede i v opačném směru s odjezdem z Brna v 1:37. Jelikož České dráhy jezdí z Prahy do Brna také nočním rychlíkem Metropol, pojedou příští rok dva noční vlaky do Brna v pouhém patnáctiminutovém odstupu. Noční vlak z Bohumína přes Přerov a Břeclav, který dosud vozil RegioJet do Vídně, bude jezdit do Bratislavy.

Rozšíří se také nabídka spojů Leo Express mezi Prahou, Přerovem a Břeclaví, které rovněž zastaví v Hodoníně, až na čtyři páry spojů, tedy na dvojnásobek. Jeden dosud jezdil do Bratislavy, nyní všechny mají končit v Břeclavi.

Nově se otevřou zastávky v Brně-Starém Lískovci a v Ostopovicích na trati do Střelic. Mnoho vlaků zde však nezastaví. V Ostopovicích budou zastavovat vlaky směrem do Zastávky, nikoliv vlaky do Moravských Bránic. Interval bude dvouhodinový, pouze ráno směrem do Brna hodinový, stejně tak odpoledne z Brna. V Lískovci naopak budou stavět pouze vlaky mezi Brnem a Moravskými Bránicemi, a to ve dvouhodinovém intervalu.

Zrušený je také páteční odpolední vlak, který spojoval Brno s Vlárským průsmykem a bude končit ve Starém Městě u Uherského Hradiště.

Citelný bude v příštím roce také dopad rekonstrukce tratě mezi Brnem a Blanskem, protože zde nepojedou žádné vlaky, ale jen autobusy podle výlukového jízdního řádu. Všechny dálkové vlaky tak budou jezdit nadále přes Havlíčkův Brod, přičemž vlaky RegioJetu budou zastavovat i ve Žďáru nad Sázavou a také v Havlíčkově Brodě.