Gallery
2013_06271052013_06272102013_06110292013_0627167
Leden 2020
Po Út St Čt So Ne
« Pro   Úno »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
TOPlist

Archive for Leden, 2020

Zajímá tě logistika, dopravní management a marketing, technologie a řízení dopravy, dopravní stavitelství, dopravní prostředky a elektrotechnické a elektronické systémy v dopravě nebo technika, technologie a řízení letecké dopravy?

Přijď na Den otevřených dveří Dopravní fakulty Jana Pernera, kde se dozvíš vše  oborech a specializacích, které u nás můžeš studovat.

Popovídáš si s vyučujícími i studenty, budeš míst možnost navštívit moderní laboratoře ve Výukovém a výzkumném centru v dopravě a Dopravní sál. Prohlídneš si náš kampus, fakultu i učebny. Lépe se pak můžeš rozhodnout.

Budeme se na tebe těšit ve středu 29. ledna 2020 nebo v sobotu 7. března 2020 od 9:00 na adrese Studentská 95, Pardubice.

VÍCE INFORMACÍ A PROGRAM NA TOMTO ODKAZE: https://dfjp.upce.cz/dfjp/den-otevrenych-dveri

 

Správa železnic začala s testováním rychlosti 200 km/h na úseku mezi Brnem a Břeclaví. Na základě výsledků měření chce ověřit, zda takové úpravy vybraných tratí dávají smysl a co vše je potřeba změnit. Testování probíhá již od prosince, po třech zkušebních jízdách dnes Správa železnic svezla zkušebním vlakem i média. Soupravu z dvou vozů Českých drah táhla elektrická lokomotiva Siemens Vectron společnosti ČD Cargo. Zkušební provoz povolil Správě železnic Drážní úřad. Podmínkou povolení je dodržení stanovených podmínek. Například na trati je v tu dobu takzvaný nickolejný provoz, jede tedy jen speciální testovací vlak. Kromě lokomotiv od ČD Cargo využívá Správa železnic i lokomotivy od Metransu. Stav trati byl nejprve technicky prověřen defektoskopickým vozem a současně jízdou měřícího vozu trakčního vedení. Vedle mostních objektů se prověřily přejezdy, nástupiště či přístřešky. Testy se zaměřují například i na to, jak na vysoké rychlosti reagují některé mostní objekty, dochází rovněž k akustickým měření. Na stejné trati vznikl před 15 lety stále platný rychlostní rekord české železnice. Jednotka pendolino zde 18. listopadu 2004 dosáhla mezi Vranovicemi a Podivínem při testech rychlosti 237 kilometrů za hodinu. V řadě zemí je rychlost 200 km/h dávno standardem, na české železnici zrychlování zamrzlo na 160 km/h.

Výsledek obrázku pro 200 km /h šakvice

Výsledek obrázku pro 200 km /h šakvice

Se zhruba půlročním zpožděním začala cestujícím sloužit opravená výpravní budova stanice Břeclav. Náklady na rekonstrukci dosáhly 69 milionů korun. Jde o další nádražní budovu, kterou nově začnou využívat i úředníci některých státních organizací. Budova prošlo celkovou rekonstrukcí, byla kompletně zateplena. Součástí projektu byla přestavba ČD Centra, vestibulu a bývalé administrativní části. Hlavní průčelí budovy získalo svoji téměř původní historickou podobu z roku 1889. Před budovou je nově prosklený koridor pro pohyb cestujících od autobusového nádraží do vestibulu. Budova měla být původně hotova v červnu loňského roku, kvůli několika změnám v projektu došlo ale téměř k půlročnímu zpoždění.

Správa železnic (SŽ) otevřela  v Břeclavi rekonstruovanou nádražní budovu za více než 70 milionů korun. Vrátila se jí podoba z roku 1889.

 

Česká železnice má další soukromou trať. Společnost TMŽ podnikatele Martina Dvořáka převzala od Správy železnic šestnáctikilometrovou jihomoravskou lokálku Čejč – Uhřice. Firma zvítězila v tendru správy železnic, která trať prodávala jako nepotřebnou, s cenou 2,8 milionu korun. Nový soukromý majitel má s tratí naopak železniční plány. Podél trati chystá projekt zábavního parku s provozem historických a zážitkových vlaků. Záměr je podle něj inspirován podobnými parky, které fungují v zahraničí.  Klube přátel kolejových vozidel z Brna, je vlastníkem největší soukromé sbírky historických vlaků v ČR. Tento klub přesune část své sbírky na tuto trať a bude zajišťovat provoz vlastních historických vlaků. Provozovatelem tratě bude společnost Railway Capital Jana Šatavy. Podle aktuálních plánů bude zábavní park se železnicí v plném provozu čtyři měsíce v roce (červen-září) a v omezeném provozu tři měsíce (duben, květen, říjen). Celý zábavní park se železnicí bude budován postupně. V konečné podobě bude situován na několika místech dráhy Čejč – Uhřice. Firma počítá dle možností s několika tematickými stanicemi pro děti i pro dospělé, jako je westernové městečko, mini zoo, stanice mašinky Tomáše a bioparku se zábavně-naučnými světy pro děti. U Čejče bude stanice věnovaná TGM, který se tu narodil.  Na nádraží v Uhřicích bude vybudováno železniční muzeum, zázemí pro historické vlaky a hotel vybudovaný z lůžkových a restauračních železničních vozů.

Autor: Actuell37 – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=17909600