Gallery
2013_06270492013_06270952013_06270782013_0627047
Říjen 2019
Po Út St Čt So Ne
« Srp    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
TOPlist

Archive for Říjen, 2019

Od ledna roku 2020 v Jihomoravském kraji (JMK) částečně přestanou platit jízdenky Českých drah (ČD). Pokud budete chtít cestovat v rámci kraje, tak nebudete kupovat jízdenku přes aplikaci ČD, ale přes aplikaci Poseidon zřizovanou JMK.

Změna se netýká rychlíků

Změna zasáhne pouze osobní a spěšné vlaky v rámci JMK. „Proces zakoupení jízdenky bude v zásadě stejný jako nyní. Vždy budete odbaveni jednou jízdenkou. Pro vnitro krajské cesty v osobních a spěšných vlacích pouze v tarifu Jihomoravského kraje, v ostatních případech pak podle tarifu ČR,“ říká mluvčí JMK Monika Brindzáková.

V praxi to tedy bude vypadat tak, že pokud budete chtít z Brna jet do Pardubic, tak využijete aplikaci ČD, zatímco když budete chtít jet do Břeclavi, tak využijete aplikaci Posedion využívanou v JMK cestujícími už několik let.„Na e-shopu ČD a v aplikaci Můj vlak si cestující koupí všechny naše jízdní doklady s výjimkou jízdenek na vnitro krajské cesty osobními a spěšnými vlaky, které si objednává kraj. V takovém případě si musí zákazník koupit integrované jízdné Jihomoravského kraje. Na našem e-shopu a v aplikaci Můj vlak zákazník najde informace o spojích, ale nekoupí si jízdenky na vnitro krajské cesty,“ doplňuje mluvčí ČD Vanda Rajnochová.

V jihomoravském kraji přestane platit InKarta

S novým systémem nebude možné využívat výhody ČD, což jsou převážně režijní jízdenky a InKarty. „V případě, že cestující nebude nadále kvůli změně pravidel z rozhodnutí kraje využívat In Kartu a na ní nahrané aplikace, nevyužitou část mu vrátíme,“ dodává Rajnochová.

Za změnami stojí postupný přechod z netto smluv na brutto smlouvy. U netto smluv nese veškerá rizika dopravce, což jsou České dráhy. V Jihomoravském kraji se přešlo na brutto smlouvu. „V takzvaných brutto krajích nenese riziko výše vybraných tržeb od cestujících dopravce, ale kraj. Ten pak stanoví i tarifní politiku, pravidla odbavení a tak dále. To je případ Jihomoravského, Olomouckého, Ústeckého, Libereckého kraje. Ve Zlínském a Plzeňském se pravidla ještě projednávají,“ vysvětluje Rajnochová.

Jedna jízdenka, všichni dopravci

Velkou a očekávanou změnou je v příštím roce tzv. One-ticket. V podstatě je to řešení pro obtížné nakupování jízdenek v rámci různých dopravců. Tato jízdenka platí napříč všemi dopravci bez omezení přestupů.Od prosince roku 2020 přijdou v platnost národní tarify. „Poslanecká sněmovna schválila návrh zákona, podle něhož budou všechny subjekty nuceny akceptovat alespoň jednotný tarif zaváděný státem k prosinci 2020. Tento zákon je dosud v legislativním procesu, ještě jej musí schválit Senát a podepsat pan prezident. Ministerstvo dopravy předpokládá spuštění pilotního provozu již v první půlce příštího roku, zapojení regionálních vlaků bude záviset na ochotě předmětných dopravců i krajů, protože jak již bylo uvedeno, zákonná povinnost nastane až od prosince 2020,“ říká mluvčí Ministestva dopravy František Jemelka.

 
Zdroj: https://www.brnenskadrbna.cz/zpravy/doprava/15389-na-jizni-morave-castecne-prestanou-platit-jizdenky-ceskych-drah.html?utm_source=copy

Na dvacetikilometrové železniční trati z Brna do Zastávky začne v květnu příštího roku modernizace trati, která měla být hotová již před pěti lety. Stavba za 1,8 miliardy korun potrvá rok, uvedl mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Marek Illiaš. Trať bude dvoukolejná v celé délce, budou po ní moct jezdit elektrické vlaky a rychlost se zvýší na 120 kilometrů za hodinu. Voda z Tetčic už stavbu nezdrží. Zásadní zlepšení, které spočívá v kratší cestovní době, možnosti provozovat vlaky v kratších intervalech a výrazně větší pravidelnosti provozu, několik let blokoval a oddaloval Josef Dvořák a jeho spolek Voda z Tetčic, který oddálil i stavbu části velkého městského okruhu v Brně.

SŽDC se letos rozhodla stavbu rozdělit na dvě etapy. Začne se stavbou na již dvoukolejném úseku z Brna do Střelic, následovat bude úsek ze Střelic do Zastávky. V první etapě také vzniknou dvě nové zastávky Brno-Starý Lískovec a Ostopovice, které výrazně zlepší dopravní obslužnost jihozápadní části Brna včetně bohunického kampusu a obce, která dnes leží u trati, ale je odkázaná na autobusy.„Aktuálně se pracuje na zpracování posuzovací části k dokumentaci pro stavební povolení a zadávací dokumentaci pro stavbu. Dále se zpracovává aktualizace ekonomického hodnocení,“ uvedl Illiaš.

Dokončení tratě změní linky v brněnské MHD. Po ukončení stavby se chystají změny v linkovém vedení jak v brněnské MHD, tak v regionální autobusové dopravě. Bude moct být zredukována část autobusových linek ze Zastávky do Brna, které se často zpožďují v závislosti na situaci na dálnici. Ve Starém Lískovci také vznikne přestupní uzel jak pro linky MHD, tak pro regionální autobusy, dosud do této oblasti žádné linky nejezdí.

 
Zdroj: https://www.brnenskadrbna.cz/zpravy/doprava/15296-pristi-rok-zacne-po-dlouholetych-prutazich-modernizace-trati-z-brna-do-zastavky.html?fbclid=IwAR1vY6OCFZDyFTMtMgzBc_EkJhhfBckTVqO5zG2w1oKlgEtOdeCFefJVlxc&utm_source=copy