Gallery
2013_06270862013_06270642013_06271062013_0627175
Březen 2019
Po Út St Čt So Ne
« Úno   Dub »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
TOPlist

Archive for Březen, 2019

​Leo Express plánuje vlakové spojení na Ukrajinu přes KrakovČeský dopravce Leo Express plánuje od letošního prosince zavést vlakové spojení mezi Prahou a Ukrajinou. Vlaky by jezdily přes polský Krakov, informuje internetový portál Rynek Kolejowy. Úvahy o vlakovém spojení na Ukrajinu potvrdil mluvčí firmy Emil Sedlařík. Výhodou oproti autobusům, kterých na této trase jezdí velké množství, má být větší pohodlí i hraniční kontrola přímo ve vlaku.

„Pracujeme na dalším rozšiřování našeho provozu v Polsku, prodloužení současné trasy spojů Leo Express jsme avizovali při spuštění. Zároveň se dlouhodobě soustředíme na posílení našich spojení na Ukrajinu,“ uvedl Emil Sedlařík.

Leo Express informoval polský úřad pro železniční dopravu, že vlaky by mezi hlavním nádražím v Praze a Medykou na hranici s Ukrajinou jezdily až čtyřikrát denně, sedm dní v týdnu. Leo Express chce doplnit svoji současnou nabídku spojení mezi Prahou a Lvovem, kdy cestující jedou vlakem do Bohumína a dále v cestě pokračují autobusem. Česká firma plánuje, že vlaky budou končit v ukrajinském příhraničním městě Mostyska. Informace Rynku Kolejowého potvrdilo polské zastoupení Leo Expressu.

Podle polského portálu musí Leo Express vyřešit ještě některé technické problémy související s působením na Ukrajině a domluvit se s pohraničníky ohledně kontrol. Velké oblibě se mezi cestujícími těší spoje ukrajinských státních drah Ukrzaliznycja do polského Przemyślu, kde pohraničníci kontrolují lidi přímo ve vlaku.

Pro provoz na trase mezi Prahou, Krakovem a dále Ukrajinou potřebuje Leo Express nové vlaky. Měly by k tomu posloužit soupravy od čínského výrobce CRRC.

Podle portálu není vyloučené ani to, že Leo Express začne vozit cestující svými vlaky mezi Pardubicemi a polskou Vratislaví.

Dopravce by tak zřejmě prodloužil svou současnou linku z Prahy do Krakova, na které začal jezdit loni v červenci. Letos v létě chce dopravce vypravovat spoje do Krakova denně, nyní zatím častější provoz limitují opravy na polské železnici, kvůli kterým musela společnost loni na podzim na čas vlaky nahradit autobusy.

http://www.dnoviny.cz/zeleznicni-doprava/leo-express-planuje-vlakove-spojeni-na-ukrajinu-pres-krakov

Poslanecký návrh na zákaz jízdy nákladních automobilů a kamionů v levém pruhu dálnic odolal ve sněmovně snahám kritiků o zamítnutí už v úterním prvním čtení i o jeho vrácení autorům k dopracování.

Nákladní automobily podle zástupkyně autorů Barbory Kořanové (ANO) levé jízdní pruhy paralyzují. „Kamiony nebudou bez uvážení vjíždět do levého dálničního pruhu, a tím ohrožovat řidiče osobních automobilů tak, jak se to mnohdy opravdu děje,“ obhajovala novelu, podle níž by zákaz platil v pracovní dny od 06:00 do 22:00.

Odpůrci naopak poukazovali například na to, že efekt zákazu by byl podle nich opačný. Na dálnicích by se jezdilo podle nich pomalu ve všech pruzích. Pravý pruh by byl plný kamionů, mezi něž by se bál vjet řidič každého osobního vozu, byť by jel v levém pruhu třeba jen stokilometrovou rychlostí, tvrdili. Poukazovali i na ekonomické dopady a na to, že situace by bylo možné řešit proměnným dopravním značením. „Tohle se opravit skutečně nedá,“ komentoval novelu předseda poslanců ODS Zbyněk Stanjura.

Restrikce by se podle předlohy vztahovala na řidiče nákladních automobilů nad 3,5 tuny a jízdních souprav delších než sedm metrů. Předkladatelé tvrdí, že by se na dálnicích zvýšila plynulost a bezpečnost provozu. Vláda se k novele postavila neutrálně. Poukázala například na to, že předpis by mohl postihnout i automobily s přívěsem či vozidla integrovaného záchranného systému. Proti plošnému zákazu protestují nákladní dopravci i provozovatelé karavanisté, na něž by se restrikce mohla také vztahovat.

V zákonu by zůstalo ustanovení, podle něhož nákladní automobily a kamiony nesmějí na dálnici předjíždět jiné vozidlo, pokud k tomu nemají dostatečnou rychlost, aby manévrem neomezily ostatní auta. Úpravu řidiči ale podle autorů novely nerespektují, protože ponechává na jejich posouzení, zda jedou dostatečně rychle. Někteří poslanci však kritizovali policii za to, že dodržování ustanovení ani zákazu uloženému dopravními značkami nevymáhá.

O možném zákazu jízdy kamionů v levém pruhu na dálnicích se mluvilo koncem loňského roku v souvislosti s kolapsem na modernizovaném úseku D1 na Vysočině. Podle silničních dopravců by ale úřady měly takovým situacím předcházet preventivní údržbou a postižené úseky při dopravní kalamitě případně uzavřít. Navrhovaný zákaz by podle dopravců kolapsům provozu nezamezil.

Zrdoj článku:

https://zpravy.aktualne.cz/domaci/navrh-na-zakaz-jizdy-kamionu-v-levem-pruhu-ma-sanci-ve-snemo/r~2ada8b303f7411e98aa4ac1f6b220ee8/