Gallery
2013_06200012013_06271322013_06200022013_0627090
Únor 2019
Po Út St Čt So Ne
« Led   Bře »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728  
TOPlist

Archive for Únor, 2019

Kromě silnic už jsou přecpané i některé železniční tratě. Vagony bývají plné lidí a nové soupravy už se na koleje v dopravní špičce téměř nevejdou. Zatímco se radnice v mnoha městech snaží přimět obyvatele, aby nechali doma svá auta a jeli do práce vlakem, železnice hlásí plnou kapacitu. Nejsvízelnější je situace v okolí Prahy a na hlavních tazích do metropole. Města výrazně investují do infrastruktury. V Berouně motivují lidi k jízdě vlakem tak, že u nádraží zvětšili parkoviště, v Poděbradech nebo v Lysé nad Labem mají cyklověže na uschování kol, další se chystá třeba v Kolíně. V Mělníku se bude na jaře stavět nová zastávka MHD přímo u vlakového nádraží. Vedení Prahy si myslelo, že by šlo přidat vagony, ale to nejde protože okolo Prahy jezdí ucelené soupravy. Podle mluvčího drah vlaky v okolí Prahy jezdí ve špičkách v deseti či patnáctiminutových intervalech. Na trať se musí kromě regionálních osobních vlaků vejít i ty dálkové a nákladní. Kapacity jednotlivým dopravcům přiděluje Správa železniční dopravní cesty. Dosud nedošlo k situaci, kdy bychom museli odříct žádost o zavedení dalšího spoje z důvodu vyčerpání traťové kapacity. Na druhou stranu, neustálé zvyšování počtu spojů bude mít za následek zvyšování dojezdových časů, což by mohlo železniční dopravu znevýhodnit před dopravou automobilovou či autobusovou. Špatný stav je na trasách Praha–Beroun, do Lysé, do Kolína, Mělníka, Neratovic nebo Kladna. Jedinou možností, která by situaci výrazně zlepšila, by byla výstavba nových tratí. Dálková doprava by pak byla odvedena na tyto tratě, kde by s regionálními vlaky nekolidovala.

Praha