Gallery
2013_06270482013_06270862005_03070052013_0620004
Listopad 2017
Po Út St Čt So Ne
« Říj   Pro »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  
TOPlist

Archive for Listopad 10th, 2017

Vítězem 11. ročníku soutěže o Nejkrásnější nádraží se stávají Doksy. Titul Pohádkové nádraží obdržela stanice Velký Valtinov. Do finále letos postoupily stanice Bruntál, Česká Lípa hlavní nádraží, Doksy, Jindřichův Hradec, Králíky, Kubova Huť, Lipno nad Vltavou, Náchod, Třebívlice a Velký Valtinov. Nádraží v Doksech vyhrálo v anketě s celkovým počtem 1 602 platných hlasů. Na druhém místě se umístily Třebívlice s 1 429 hlasy a třetí příčku obsadilo Lipno nad Vltavou, které získalo 1 014 hlasů.  Nádraží cestujícím a návštěvníkům líbí proto, že je na krásném místě blízko Máchova jezera. Celkově je opravdu klidné a řekla bych takové uspořádané. Lidé se tu cítí útulně a hezké květiny a pořádek jsou samozřejmost,“ říká pokladní Marie z vítězného nádraží v Doksech. „Nádraží má i krásné okolí, je tam nová cesta a parkoviště, takže ho mají šanci poznat i ti, kteří k nám nepřijedou vlakem, ale autem,“ doplňuje. Nádraží v Doksech se nachází na železniční trati 080 (Bakov nad Jizerou – Česká Lípa – Jedlová). V sezoně projde nádražím tisíce lidí. Doksy vyhrály soutěž o Nejkrásnější nádraží ČR v roce 2017 s celkovým počtem 1 602 platných hlasů.
Související obrázeknádraží

Pod Brnem by mohly v budoucnu jezdit soupravy, které by za hranicemi města pokračovaly směrem na Tišnov a Slavkov a zajistily by tak obyvatelům těchto mikroregionů rychlé spojení s moravskou metropolí. Nápad vznikl již před lety, nyní se s touto vizí seznámili i jihomoravští krajští zastupitelé z výboru pro územní plánování. Nepůjde ale o typické metro. V podzemí ani nebudou jezdit soupravy pro metro, ale klasické vlaky. Záměr starý více než pět let počítá s tím, že v jižní části Brna zajede vlak do podzemí. K jeho zastávkám bude patřit například nové hlavní železniční nádraží, které se teprve nyní plánuje, dále Moravské náměstí nebo Královo Pole. Celkem by na této nové železniční trase mělo být patnáct zastávek, přičemž sedm z nich by mělo být umístěno v podzemí. Zatím je projekt spíše futuristickou vizí s tím, že výstavba je v nedohlednu. Podle hrubých odhadů přijde stavba této železniční trasy na několik miliard korun. Diskuze o tom, že Brno by jednou mohlo mít metro, jsou letité. Úvahy o podzemní dráze se s nejrůznějšími přestávkami opakují již desítky let. V minulosti se dokonce diskutovalo o tom, že by pod městem mohly jezdit tramvaje. Hrdí Brňané s úsměvem a v nadsázce tvrdí, že moravská metropole nepotřebuje usilovat o to, aby měla metro stejně jako Praha, protože Brno přece již metro má. Jeden z barů v centru města je totiž upraven jako zastávka metra

Plán v Brně počítá se vznikem patnácti stanic, z nichž sedm by se nacházelo v podzemí.