Gallery
2013_06270692013_06271712005_03070032013_0627120
Říjen 2017
Po Út St Čt So Ne
« Zář   Lis »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
TOPlist

Archive for Říjen, 2017

Podle nového pravidla, které odsouhlasila Evropská komise vloni v říjnu, mají být všechny čerpací stanice opatřeny jednotným značením paliv. Toto rozhodnutí má především pomoci řidičům orientovat se ve stále širší nabídce paliv. Podle nového systému značení jsou paliva pro benzínové motory značena kruhem s písmenem „E“, paliva pro dieselové motory čtvercem s písmenem „B“ a plynná paliva kosočtvercem s označením typu plynu. Na stojanech čerpacích stanic se tak motoristé mohou nejčastěji setkat s palivy E5 (Natural 95) a B7 (nafta). Písmeno v označení paliva značí typ použité biosložky, tedy ethanolu u benzínu nebo biodieselu u nafty. Primární pro rozlišení nafty a benzínu je tedy použitý tvar, čtverec pro naftu a kolečko u benzínu. Důvod pro takové značení je, že v budoucnu se mohou objevit paliva pro naftové motory, která budou obsahovat ethanol. Ve čtverečku, který značí palivo pro naftový motor se tak může objevit i písmeno „E“. Zároveň se budou objevovat také paliva s vyšším podílem biosložky, například E10, E85, B10, B30 i B100. Norma nicméně nevylučuje jakékoliv další označení a tak stávající marketingové názvy paliv nezmizí.Značení usnadní orientaci při tankování především zákazníkům z ostatních členských států EU. „Nové symboly pro jednotné označení kapalných a plynných paliv napříč Evropskou unií mají za cíl zjednodušit život řidičům v době, kdy se na trhu pohonných hmot objevují neustále nová paliva, a zejména při cestách do zahraničí nemusí být snadné se v jejich nabídce orientovat,“ podotýká Petr Šindler, manažer komunikace společnosti Shell Czech Republic, která má své stojany již v celé síti označeny.

Výsledek obrázku pro benzina shell

Od soboty se cestující z brněnského letiště dostanou pravidelnými linkami už jen do Londýna a Mnichova. O půl dvanácté dopoledne totiž odstartuje poslední letadlo do nizozemského Eindhovenu. Pak provoz končí. Linku provozoval dopravce Wizz Air. „Letadla jsme přesunuli na trasy s větší poptávkou,“ vzkázala mluvčí firmy Sorina Ratz. Z Brna firma létala dvakrát týdně. Po zrušení nyní bude zajišťovat jen spoje do Londýna.Do Eindhovenu z Brna létala firma od roku 2011. „Ročně spoj využilo třicet tisíc cestujících. Konec spojení přichází v době, kdy letiště slaví patnáct let provozu firmou Letiště Brno. Ta získala letiště do pronájmu od kraje. Za patnáct let v Brně přibylo cestujících ze 150 tisíc na půl milionu ročně. Celkem letiště odbavilo přes šest milionů pasažérů. Ročně v Brně přistává čtyřicet tisíc letadel. V minulosti se z Brna mohli lidé dostat pravidelnými linkami i do Prahy, Moskvy, Milána, Říma nebo chorvatského Zadaru. „Hledáme pět nových destinací, kam by se dalo z Brna létat. Poohlížíme se na východě. Na spuštění linek se budeme spolu s Jihomoravským krajem podílet. Začít fungovat mají už v březnu,“ uvedl brněnský primátor. Z Brna létá také více než deset pravidelných spojů pouze přes léto. Míří do turistických destinací. Nově k nim od příštího roku přibude španělská Fuerteventura.
Výsledek obrázku pro wizz air v Brně

Správa železniční dopravní cesty bude příští rok pokračovat s dalším zrychlováním pohraniční tratě z Břeclavi do Znojma.Po již letos zahájené první etapě začali správci železnice soutěžit i druhou etapu, která by měla začít příští rok na jaře. Pro cestující bude znamenat téměř půl roku výluky.Hodnota zakázky je podle údajů ve věstníku veřejných zakázek 946 milionů korun bez DPH. Podobně jako v první etapě jde hlavně o revitalizaci, tedy celkovou rekonstrukci tratě včetně přejezdů. Součástí je i obnova železniční stanice v Mikulově a nová stanice Sedlec u Mikulova.  Kolejové úpravy pro 2. etapu jsou naplánované pro úsek z Valtic do Mikulova. Kromě nové stanice Sedlec, kde se budou vlaky křižovat, se v Mikulově zredukuje kolejiště a vybudují nástupiště. Do stavby jsou zahrnuty rekonstrukce přejezdů pro traťovou rychlost 120 km/h. Po ukončení 2. stavby budou dálkově ovládány stanice Boří les, Valtice, Sedlec u Mikulova a Mikulov na Moravě. Celá trať by měla být dálkově řízena až v budoucnu, přesný termín není jasný.Pro cestují znamená oprava náhradní autobusovou dopravu. Nepojedou od dubna až do září v úseku Valtice – Novosedly.

Výsledek obrázku pro zrekonstruované nádraží

Zásilkové firmy a e-shopy už nyní začaly s náborem tisíců brigádníků, kteří jim pomohou zvládnout tradičně nejnáročnější část roku − Vánoce. Poslední čísla ze září ukazují, že se o dvě volná místa uchází zhruba tři zájemci, což je nejméně za posledních 20 let. Celoroční trend navíc napovídá, že se jejich počet v dohledné době jen tak nezvýší. Konkurence v najímání sezonních zaměstnanců přitvrdila, a proto jsme si pro toto období připravili nový motivační program. Ve skladech e-shopu Amazon, který ze středočeské Dobrovíze obsluhuje německý trh, za doporučení brigádníka stávajícím zaměstnancům slibují rovnou deset tisíc. Z takových čísel vyplývá aktuální nedostatek sezonních pracovníků na trhu. Největší český internetový obchod Alza.cz přitom na poslední měsíce roku poptává 500 brigádníků, konkurenční Mall.cz 200 a Datart 150. Shodně však uvádějí, že se chtějí spolehnout hlavně na studenty, důchodce nebo matky na mateřské dovolené. Přesto stále hrozí, že se bude opakovat situace z minulého roku, kdy dopravci kvůli nedostatku řidičů nestíhali objednané vánoční dárky doručovat včas.
Výsledek obrázku pro sklady amazon

Řetězec KFC přistupuje po loňském nepříliš vydařeném startu své rozvozové služby k dalšímu rozšíření. Od začátku roku testoval v Plzni doručování ve spolupráci se start-upem Dodo, který zajišťuje služby na pomezí concierge a kurýrního rozvozu. Po odladění systému následovalo spuštění v Praze a nyní i v Brně. Podle firmy se čas doručení objednávky včetně přípravy jídla pohybuje většinou do 30 minut. Celý proces se nám daří zvládnout i díky skvělé a rychlé práci zaměstnanců KFC, kteří mají stanovený limit 10 minut na celou přípravu jídla. Zbytek času pak zůstává na přepravu objednávek. Fungujeme na základě zón. Praha je například rozdělená do dvanácti, Plzeň zase do tří. Každá oblast má svou restauraci a své kurýry. Největší poptávka po dovozu jídla je kolem oběda mezi desátou a třináctou hodinou. Druhý špička je pak od 16 hodin do večera. Kapacity pro rozvoz rozděluje kurýrní software dynamicky podle aktuálních potřeb. Doručování jídla plánuje v Česku i další velký fastfoodový řetězec McDonald’s. Měl by začít příští rok a firma by jej chtěla zajistit ve spolupráci s aplikací UberEats, která je globálním partnerem řetězce rychlého občerstvení na rozvoz jídla.
Související obrázek

Stavba železničního překladiště tvořeného čtyřmi halami a kontejnerovým terminálem je plánována ve čtyřech etapách. První část by měla být dokončena v únoru 2021 a v plánu je vybudování 50 tisíc metrů čtverečních skladovacích ploch. Celkově by mělo v areálu ve čtyřech etapách vzniknout 155 tisíc metrů čtverečních skladovacích ploch. Kompletně by měl být areál dokončen v roce 2023.

Součástí areálu nového logistického centra u Ostravy má být i železniční překladiště - Ilustrační foto.

Ministerstvo dopravy se rozhodlo vyhovět celkem pěti krajům, které budou mít od příštího roku vyjmuty vybrané úseky dálnic ze zpoplatnění dálničním kupónem. Od roku 2018 bude nově bez poplatku zhruba dalších 40 kilometrů dálnic na pěti úsecích. Známka nebude potřeba na D3 kolem Veselí nad Lužnicí, na D6 mezi Chebem a Karlovými Vary, na D55 kolem Otrokovic, bez poplatku bude nově také D52 u Pohořelic nebo část dálnice D46 u Hněvotína, což umožní bezplatné využití obchvatu Olomouce na dálnici D35. Ministerstvo tak navazuje na své rozhodnutí z minulých let, kdy ze zpoplatnění vyjmulo 145 kilometrů dálnic, které vedly nedaleko měst. Osvobozeny od poplatku již byly úseky na D1 kolem Brna. V prodeji dálničních známek se tyto změny neprojevily, naopak jejich prodej každým rokem stoupá. Loni se vybralo 3,6 miliardy korun, což bylo o 170 milionů korun více než v roce 2015. Ceny kupónů pro rok 2018 zůstávají stejné jako u kupónů letošního roku. Roční kupón pro rok 2018 má platnost od 1. prosince 2017 do 31. ledna 2019 a jeho cena je 1 500 korun.

dalnice

Tři velké čínské logistické společnosti si v uplynulých 18 měsících pronajaly v ČR téměř 100 tisíc metrů čtverečních nových skladů, přičemž pronájem 68 tisíc metrů čtverečních ve VGP Parku v Jenči společností 4PX Express. Zájem čínských firem o český trh logistických a industriálních nemovitostí nadále roste, aktuálně je v jednání několik dalších významných transakcí. Čínské firmy, které se o český trh industriálních nemovitostí aktuálně zajímají, obvykle získaly zakázku pro české nebo německé společnosti a musí co nejdříve zahájit logistiku nebo subdodavatelskou výrobu. Jde zejména o dodávky pro automobilový průmysl nebo e-commerce. Velký zájem je proto o pronájem industriálních prostor v Praze-západ a v západních/severních Čechách. Příkladem může být BWI, čínský výrobce tlumičů pro luxusní automobilové značky. ​Zájem čínských logistických firem o český trh roste

České dráhy budou na své soupravě poprvé v historii propagovat jiný dopravní prostředek, než vlak. Škoda Auto si objednala polep lokomotivy a tří vagónů s reklamou na nový model Karoq. Reklamu na sobě poveze lokomotiva řady 380 přezdívaná Emil Zátopek, konkrétně 380.004 a také lokomotiva řady 362 tzv. ESO. Škoda Auto se rozhodla využít reklamní polep pro speciální vlaky, které si u ČD objednaly. Poveze zaměstnance prodejců na produktové školení ve slovenském Šamorínu u Bratislavy. Souprava má poprvé vyjet 5.10., mezi Prahou a Bratislavou pojede několikrát až do 14. října, kdy školení skončí.
Fotka uživatele Martin Pusíík Vlasák.