Gallery
2013_06271422013_06271502013_06270212013_0627113
Září 2017
Po Út St Čt So Ne
« Čer   Říj »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
TOPlist

Archive for Září, 2017

Počet cestujících na železnici se v pololetí zvýšil o zhruba 1,7 milionu na 90,9 milionu. Výrazněji vzrostl takzvaný přepravní výkon, který kromě počtu přepravených osob zohledňuje ujetou vzdálenost. Tento ukazatel se meziročně zvýšil o 6,5 procenta ze 4,25 miliardy osobokilometrů na zhruba 4,5 miliardy. Vyšší počet cestujících hlásí v posledních letech státem řízené ČD i soukromá konkurence. Z celkového počtu cestujících České dráhy přepravily 86,9 milionu lidí. Soukromý dopravce RegioJet přepravil v Česku ve svých vlacích za první pololetí 2,2 milionu cestujících.Leo Express výsledky o přepravě nezveřejňuje. Tento týden však ohlásil vysokou 80% obsazenost své nové vlakové linky mezi Berlínem a Stuttgartem. Chce ji proto co nejdříve propojit s Prahou.
12647134_888738334580052_7802531483520686878_n

 

Po letní premiérové jízdě mezi Prahou a čínským městem Yiwu zvládl přímý nákladní vlak i jízdu opačným směrem.  Do Prahy do terminálu Metransu v Uhříněvsi dorazil v neděli přímý kontejnerový vlak z Číny,který zvládl cestu za 15 dní, o jeden den rychleji, než při cestě tam. Už teď je přitom jasné, že nepůjde o jednorázovou jízdu, jak se při červencovém odjezdu zdálo. Zájem o přepravu je totiž nečekaně velký a nejen směrem z Číny, ale i z Česka. Aktuálně jsou na cestě tři vlaku s plánovaným návazným exportem. V praxi to znamená, že po příjezdu do Prahy z Číny se vlak naloží novým zbožím na export do Číny a pojede zpět. Už teď jsou plánované další vlaky. Zda je zájem způsobený jen předvánočními přesuny zboží do Evropy nebo má dlouhodobější základy, to ukáže teprve čas. Vlak celkem 42 kontejnerů na 21 vagónech.  V kontejnerech bylo například značkové oblečení, stroje a strojní součásti, elektronika a vánoční dekorace.
DB_Schenker_prepravy_Cina

Správa železniční dopravní cesty plánuje ještě letos opravu břeclavské výpravní budovy. Do konce září bude vypsána soutěž na zhotovitele. Přesný termín zahájení prací bude odvislý od soutěže. Naváže na to rekonstrukce celého přednádražního prostoru, s níž plánuje začít břeclavská radnice na jaře. Stavební úpravy nádraží poskytnou nové prostory pro služby cestujícím v prostoru původních pokladen. Výstavbou nového proskleného koridoru dojde k vhodnějšímu propojení mezi prvním nástupištěm a terminálem autobusového nádraží.
Prázdné prostory v opravené nádražní budově mají zaplnit úředníci. Stavba má trvat rok a půl a Správu železniční a dopravní cesty má stát devětasedmdesát milionů korun. Část střechy, okna, halu a čekárnu chtějí opravit správci železnice příští rok na nádraží v Zaječí. Předběžné náklady jsou čtyři miliony korun, o milion a půl více má stát rekonstrukce střechy, dlažby, vestibulu či toalet na nádraží ve Vranovicích. O rok později čekají kompletní opravy vlakové nádraží v Mikulově. Práce tam mají stát takřka pětadvacet milionů korun. „Nádraží je v zoufalém stavu, oprava už je potřeba.Ilustrační foto.

Studenti čtvrtého ročníku se dnes zúčastnili dnu s policií. Během dne viděli ukázky policejních prací jako byli psovodi, zatýkání zločinců či jak útvar rychlého nasazení slaňoval z vrtulníku. Dále měli příležitost si zkusit psychologické testy, prohlídnout si policejní techniku nebo u rychlé záchranné služby masáž srdce na figuríně. Kdo měl zájem mohl si zkusit fyzické testy (např. běh na 1 km, kliky, …). Po úspěšném vykonání testů dostali zájemci certifikát, který jim platí 1 rok a mohou se přihlásit k policii a navázat s nimi pracovní kontakt. Za naši třídu úspěšně vykonal zkoušku Martin Mikšík, kterému gratulujeme. Za fotografie děkuji Sáře Zapletalové.

České dráhy ukončí jednu ze svých vedlejších činností a už nebudou konkurovat České poště a dalším doručovatelům. K 9. prosinci přestanou nabízet kurýrní služby. Ty dnes lidem umožňují poslat balík z jednoho nádraží na druhé, kde jsou zásilky prakticky ihned po příjezdu vlaku k vyzvednutí. Poptávka po přepravě zásilek ČD Kurýrem měla v posledních letech klesající tendenci a generovala ztráty. Dalším problémem jsou nové soupravy, ve kterých už není prostor na provozování kurýra. Podle zaměstnance ČD na obsluhu kurýra stačí na nádraží dva lidé. O pracovní místa se prý ale lidé po zrušení kurýra na vlakových nádražích neobávají. Propouštět se po skončení služby prý nebude. Místo kurýra se národní dopravce zaměřuje na jiné doplňkové služby. Perspektivní a zákazníky vyhledávané jsou například směnárny nebo půjčovny kol.Od 9. prosince bez balíků. Ilustrační snímek.

Rakouská logistická společnost Cargo-partner letos zaznamenala další nárůst zájmu o železniční přepravy z Asie do Evropy. U celokontejnerových zásilek je to přibližně o polovinu, u zásilek LCL dokonce o 100 procent. V oblasti sběrné služby Cargo-partner využívá spojení z mest Wu-chan a Cchang-ša do Varšavy. Tranzitní přeprava trvá mezi 14 až 16 dny, zboží se pak kamiony doručí z polských distribučních center do cílových destinací v Evropě během dvou až čtyř dnů. Rovněž německá logistická společnost DB Schenker registruje nárůst přeprav mezi Čínou a Evropsku unií, za kterým stojí především automobilový průmysl, který doposud pro své zásilky využíval hlavně námořní přepravu kombinovanou se silniční. Zvyšuje se ale také transport elektroniky, strojních dílů a zařízení – zejména jde o zboží, u kterého hraje velkou roli doba přepravy a její přesnost a spolehlivost.
Železniční přeprava mezi Čínou a EU dál roste