Gallery
2013_06272102013_06110522013_06271462013_0627021
Duben 2017
Po Út St Čt So Ne
« Bře   Kvě »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
TOPlist

Archive for Duben, 2017

Na pravidelnou cestu z Břeclavi do Lednice na Břeclavsku a zpátky i letos vyjede historický motorový vůz Hurvínek z padesátých let minulého století. Nostalgickým vlakem se mohou lidé svézt od svátečního 1. května až do 28. září vždycky o sobotách, nedělích a svátcích. Hurvínka poslední sobotu v květnu a srpnu při Dnech parního provozu nahradí parní vlaky. Speciální lokomotiva Skaličák za sebou potáhne historické vozy Rybáky. Kromě občerstvení si lidé ve vlaku koupí i moravské víno nebo upomínkové předměty.
Výsledek obrázku pro hurvínek v lednici

Přímými vlaky z Brna do Hustopečí u Brna a do Židlochovic se bude jezdit za dva roky. Předpokládá to Správa železniční dopravní cesty. S opravou a elektrizací tratí ze Šakvic do Hustopečí a Hrušovan u Brna do Židlochovic, se počítá již příští rok. Příprava už je ve velmi pokročilé fázi. Celkové náklady na obě stavby budou činit asi 2,4 miliardy korun. Zatímco ze Šakvic do Hustopečí se jedná o modernizaci používané tratě, z Hrušovan do Židlochovic je to obnova tratě, na níž osobní vlaky jezdily naposledy zhruba před 40 lety. Doprava do Brna bude po zprovoznění těchto tratí komfortnější a také rychlejší a pravidelnější, protože na silnici dochází kvůli husté dopravě často ke zpožděním.

Téměř o 4,2 tuny bylo přetížené auto, které kontrolovali policisté z dálničního oddělení Ostrava v Bravanticích na dálnici D1. Kvůli enormnímu přetížení se ohnul rám malého náklaďáku, takže hrozilo jeho prasknutí. Policisté řidiči na místě zakázali pokračovat v jízdě.

Přetížení kola

 

Holky z LG1 se zapojili do soutěže o bezpečnosti dopravy a prosí o like na facebooku. Odkaz je níže:

https://www.facebook.com/safetytunescz/posts/1560969057306251

Výsledek obrázku pro alkohol za volant nepatří

Petrochemická skupina Unipetrol pokračuje v plánovaných investicích. Její dceřiná společnost Unipetrol Doprava, která se zabývá železniční dopravou a přepravou chemických produktů, podepsala se Siemensem kontrakt na nákup tří modulárních vícesystémových lokomotiv Vectron MS. Společnost Unipetrol Doprava koupí tři nové lokomotivy Vectron. První dodá český Siemens v prosinci letošního roku, další dvě na jaře roku 2018. Nákup nových elektrických lokomotiv je součástí postupné obnovy vozového parku dopravní společnosti. Lokomotivy se budou využívat zejména pro přepravu chemických produktů a budou schopné provozu v České republice a ve všech sousedních zemích, tedy v Německu, Rakousku, Polsku a Slovensku.

Unipetrol koupí od Siemensu tři nové lokomotivy

Z Británie vyjel do Číny poprvé nákladní vlak jako přímý spoj. Cestu z  Anglie do východní Číny dlouhou 12 000 km urazí za tři týdny, tedy zhruba za polovinu času, který si žádá lodní doprava. Británie se během příprav na odchod z Evropské unie, který by měl nastat za dva roky, snaží posílit obchodní vztahy se státy mimo EU. “Čínský“ vlak vyjel z města Stanford-le-Hope, pokračoval tunelem pod kanálem La Manche a následně projíždí Francií, Belgií, Německem, Polskem, Běloruskem, Ruskem a Kazachstánem. Přepravuje vitamíny, dětské zboží a léky. Čínské státní železnice již provozují nákladní dopravu mezi Čínou a některými jinými evropskými městy, například Hamburkem a Madridem. Londýn je 15. evropským městem, které se připojuje k nové Hedvábné stezce.

Vlak má cestu z Anglie do Číny urazit za asi tři týdny

Na vídeňském nádraží Meidling se odpoledne srazily dva vlaky. Sedm lidí se zranilo, nejvážnějším poraněním je zlomená ruka. Jeden z vagonu se po nárazu převrátil, všech 30 cestujících z něj už bylo vyproštěno. Příčina nehody zatím není jasná. Vlaky se srazily kolem půl páté odpoledne. Provoz na nádraží byl po nehodě zastaven. Na nádraží se srazil railjet 631 mezi Vídní a Villachem s regionálním expresem z Matzleinsdsorfu.

Vykolejený railjet na nádraží Meidling ve Vídni

České dráhy oznámily podrobnosti ohledně očekávané a dopravcem již avizované renovace interiéru pendolin. Zakázku na redesign všech sedmi jednotek získá formou přímého zadání firma DPOV, která je dceřinou společností ČD. Omlazovací kúra by měla být hotova přibližně do jednoho roku, přičemž první jednotku v novém kabátě by měla veřejnost mít možnost spatřit již v září na oslavách Národního dne železnice v Bohumíně. Úplně nový bude například informační systém pro cestující s širším spektrem informací o jízdě vlaku a i o přípojích, tak jak to známe ze zahraničí. Vyměněna budou rovněž sedadla, která budou v 1. třídě v souladu s designovým manuálem drah v koženém provedení s červenými podhlavníky. Naopak modré provedení sedaček ve 2. třídě je trochu odlišné než u dosavadních rekonstrukcí osobních vozů dopravce, stejně jako obložení stěn, kde se snad konečně ustoupilo od všudypřítomné bílé či krémové a začaly se používat i jiné barvy a materiály, například imitace dřeva. Obnovou projdou v neposlední řadě také zavazadlové police, osvětlení, zásuvky (včetně doplnění USB konektorů) či toalety. Výraznou proměnou projde také bistro, kde budou instalovány některé nové a modernější spotřebiče, které vyhovují současným standardům. Nezapomíná se ani na dětské kino, jak jej známe například z vlaků railjet.

Drážní inspekce (DI) zveřejnila závěrečnou zprávu o neštěstí, které se stalo loni na Olomoucku. Z jedoucího vlaku tehdy vypadla dvouletá holčička a na místě zahynula. Podle šetření DI za tragédii mohla jízda vlaku s nezavřenými nebo neúplně dovřenými dveřmi. České dráhy v této souvislosti připravily sadu opatření, která by měla zvýšit bezpečnost. Do starších vozů řad A, B a BDs se zalamovacími dveřmi budou instalovány oranžové LED svítilny, které vlakové čety i pasažéry budou informovat, zda jsou dveře správně zajištěny proti otevření za jízdy. Technické řešení spočívá v dosazení snímačů polohy horní západky dveří a doplnění světla. Signalizaci tvoří dvě svítilny pro každé dveře umístěné tak, aby byly viditelné z představku – pro ověření funkčnosti za jízdy. První stovka takto vybavených vozů se v provozu objeví už na jaře, a to hlavně na tratích, kde vlaky dosahují rychlosti až 140 km/h. Do dalších zhruba šesti stovek vozů bude systém namontován v průběhu roku.Na nezavřené dveře upozorní LED svítilna

img-20170406-082417_denik-180 01f50b3814e22e9ab53fa7e9772308342f224fa2e25fa1e08f-pimgpsh-fullsize-distr_denik-180 541894631694_denik-180 ab15b6ea5e45d12448c065f97197f59b716c82e80218fe0e2f-pimgpsh-fullsize-distr_denik-180 brno-doprava-stavka-zeleznice-autobus-ridic-cestujici-zastavka7_denik-180 c1b34f11577afd53ac33e2550c5770b99f8fa18c5f2ccabc12-pimgpsh-fullsize-distr_denik-180