Gallery
2013_06272032013_06270622013_06272112013_0627072
Březen 2017
Po Út St Čt So Ne
« Úno   Dub »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
TOPlist

Archive for Březen, 2017

Každý rok vyberou správci české železnice okolo čtyř miliard korun od železničních dopravců. Jde o peníze za použití tratí, které však nepokryjí ani náklady na údržbu či platy zaměstnanců, kteří se o dráhu starají. Oproti Rakousku vybíráme v přepočtu na jeden kilometr šestkrát méně. Od příštího roku navíc poplatky na tuzemské dráze ještě klesnou kvůli podpoře nákladní dopravy. Tzn. aby se po železnici přepravovalo víc nákladu než po silnici. Stát kvůli tomu vybere podle odhadů o více než půl miliardy korun méně. Sazebníky pro nákladní a osobní dopravce se na základě vůle ministerstva dopravy od roku 2018 sjednotí. Cenové kategorie se budou odvíjet mimo jiné od úrovně tratě či hmotnosti soupravy. Podle SŽDC ušetří nejen nákladní dopravci s těžkými vlaky, ale i dopravci, kteří vozí cestující. Např. dopravce Leo Express, který používá lehké soupravy tak zaplatí méně, to se ale naopak nelíbí dopravci RegioJet, který má podle Leo Expressu těžší soupravy.

Investice do rozvoje železniční dopravní cesty. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Stávka řidičů linkových autobusů kvůli nízkým mzdám se uskuteční 6. dubna. Odbory ji plánují jako 24hodinový protest a vyzvaly šoféry k masivní účasti. Už v polovině února vyhlásily dopravní odbory stávkovou pohotovost. Řidiči si stěžují, že nedostali od nového roku přidáno tolik, kolik jim slíbila vláda. Vláda svým nařízením zvýšila minimální mzdu i další příplatky, jenže kraje teď řeší, kde na to vzít peníze. Problémem je také to, že má každý kraj uzavřenou jinou smlouvu a ty navíc byly uzavírány ještě před nařízením o zvýšení platů. Největší problémy se smlouvami má Jihomoravský a Ústecký kraj. Protestu by se mohlo zúčastit až 11 tisíc řidičů, takový počet má na starosti veřejnou dopravu v jednotlivých krajích. Řidiči linkových autobusů proti nízkým mzdám protestují už od října 2015.

Související obrázek

V minulém roce pokryla Správa železniční dopravní cesty dalších 482 kilometrů tratí digitálním rádiovým systémem GSM-R. Do roku 2020 by měla být tímto systémem pro komunikaci mezi vlaky a dispečerským centry pokrytá celá transevropská dopravní síť a také další regionální tratě v ČR. Z pilotní realizace vyplynuly základní technické a ekonomické parametry pro následující výstavbu. Ke konci minulého roku tak bylo v České republice systémem GSM-R vybaveno na 1 660 kilometrů tratí, které signálem pokrývá celkem 331 vysílacích stanic. Pokrytí všech celostátních drah je podmíněné realizací dalších investičních záměrů, zejména pak rozšiřováním přenosových cest včetně pokládky optických kabelů. SŽDC se chce také blížeji zaměřit na rozvoji sítě na příhraničních a příhraničních úsecích, aby byla zajištěna interoperabilita s vlaky zahraničních dopravců zajíždějících na české území.

Související obrázek

Lentilky, Bon Pari nebo čokolády Orion do českých obchodů nově míří z nového distribučního centra v průmyslovém parku P3 Prague D11 na východě Prahy. Nájemce skladu, logistická společnost FM Logistic, tu pro Nestlé denně naloží a vyloží na 25 kamionů zboží. Regálový sklad pro Nestlé je rozdělený na dvě části. Zhruba třetinu zabírá chlazená část s monitorovanou teplotou 16°C, kde se skladují čokolády a cukrovinky. Budova byla postavená společnosti FM Logistic na míru, tudíž potřeba udržování stabilní teploty byla brána v potaz již v projektové fázi. Náklady na vytápění a chlazení pomáhá šetřit zesílení fasádních panelů a izolované nakládací a vykládací můstky a rampy. Zbylé dvě třetiny pronajatých prostor jsou běžný regálový sklad.

Produkty společnosti Nestlé jsou do českých obchodů nově distribuovány ze skladu v P3 Prague D11.

Řidiči osobních aut budou muset od roku 2019 platit za použití německých dálnic, což platí i pro cizince. O zavedení mýtného v pátek rozhodl německý parlament. Opatření kritizované německou opozicí i některými evropskými státy kvůli zvýhodnění německých občanů se citelně dotkne i českých řidičů, kteří hojně využívají dálniční síť v sousední zemi. Německo usilovalo o zavedení mýtného pro osobní auta na německém území dlouhodobě. Proti byla naopak Evropská komise a ostatní členské státy Evropské unie. Výše mýtného se bude lišit v závislosti na objemu motoru a množství emisí. Desetidenní poplatek se bude pohybovat v rozmezí od 2,5 eura do 25 eur (zhruba 68 až 676 korun), dvouměsíční od 7 do 50 eur (189 až 1351 korun). Nejdražší roční mýtné přijde na 130 eur (3513 korun).Ministr dopravy počítá, že systém přinese do spolkového rozpočtu zhruba 524 miliónů eur (zhruba 14 miliard korun), a to i po odečtení sto miliónů eur, které stát vydá na kompenzace německým řidičům v závislosti na výši vypouštěných emisí.

SVO17ca6d_Dalnice

Mad Max

EEO

Kolem žádného jiného nákupu vozidel ČD nebylo nikdy tolik debat, jako o pořízení jednotek railjet. Necelé tři roky po převzetí prvního vlaku se ukazuje, že to byla velmi výhodná transakce i pro ČD. První jejich railjet oslavil tento týden významné výročí: najel už milion kilometrů. Každý den najedou jednotky zhruba 7 400 kilometrů, na každou soupravu vychází v průměru 1 060 km denně. Railjety patří z flotily ČD mezi nejspolehlivější. Za více než dva roky jejich provozu pod hlavičkou národního dopravce se ještě nestalo, že by nějaký z railjetů nebyl přistaven na svůj vlak a bylo ho tak nutno nahradit jinou soupravou. ČD si provoz railjetů pochvalují i po ekonomické stránce. Podle zápisu z jednání řídícího výboru ČD řeší společně s rakouskými drahami ÖBB ještě nové posilové vlaky. Projekt je úspěšný a přitáhl lidi k cestování. Původní podnikatelský plán počítal s tím, že peníze za railjety se vrátí do deseti let. Teď se ale ukazuje, že odhady byly příliš konzervativní a investice se vrátí rychleji. Výsledek obrázku pro railjet

0303-vlaky

Konkrétnější obrysy získává modernizace a elektrifikace železnice mezi Hustopečemi a Šakvicemi. Správa železniční dopravní cesty již odkoupila od města potřebné pozemky v okolí tratě a do poloviny letošního roku počítá s vydáním územního rozhodnutí. Cestujícím z Hustopečí do Brna se tak blýská na lepší časy: cesta do krajského města jim nově zabere zhruba jen 30 minut. Úpravy v hodnotě několika set milionů korun umožní vést do Hustopečí přímé vlakové spoje z Brna po břeclavské trati. Lidem tak odpadne současné přestupování v Šakvicích. Komfortu cestujících mají přispět i plánovaná odstavná parkoviště v Hustopečích. Vzniknou právě v blízkosti vlakového nádraží.
12647134_888738334580052_7802531483520686878_n