Gallery
2013_06270812013_06270852013_06271712013_0627013
Únor 2017
Po Út St Čt So Ne
« Led   Bře »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728  
TOPlist

Archive for Únor, 2017

Tragické následky měl ve čtvrtek pro muže kontakt s vedením na železniční trati mezi Podivínem a Ladnou. Policii o tom informoval dozorčí železničního provozu. Došlo k úrazu elektrickým proudem. Jak se ukázalo, muž přišel ke kolejišti a dotkl se čtyřmetrovou a ohnutou tyčí trakčního vedení. Zasáhl jej proud a na místě utrpěl smrtelná zranění protože muže zasáhlo napětí o velikosti pětadvacet tisíc voltů. Nehoda na chvíli zastavila vlakový provoz na trati mezi Brnem a Břeclaví. Vlaky daným úsekem musely projíždět omezenou rychlostí. Provoz byl obnoven krátce po poledni.
Výsledek obrázku pro zásah elektrickým proudem na železnici

skladníkPivo

​Z Ruzyně budou jezdit vlaky na letiště rychlostí až 100 km/h

Správa železniční dopravní cesty představila veřejnosti klíčovou část připravovaného železničního spojení Prahy s Letištěm Václava Havla. Veřejná prezentace a diskuze ke zpracování projektové dokumentace projektu proběhla ve čtvrtek 16. února 2017 v podvečer v posluchárně Fakulty dopravní ČVUT.

Mezi hlavní součástí projektu patří zdvoukolejnění a elektrifikace stávající jednokolejné trati mezi železničními stanicemi Praha-Veleslavín a Praha-Ruzyně a vybudování 5,5 km dlouhé odbočky do nové podzemní stanice Praha-Letiště Václava Havla.

Pro Pražany bude příjemné, že z metra na Veleslavíně přestoupí rovnou do vlaku a do 10 minut budou na letišti. Zatímco mezi stanicemi Praha-Veleslavín a Praha-Ruzyně budou vlaky jezdit maximálně rychlostí 90 km/h, na odbočce do stanice Praha-Letiště Václava Havla rychlostí 90 až 100 km/h. Protože jsme celou modernizaci rozdělili na dílčí stavby, které procházejí povolovacím procesem samostatně, lze předpokládat, že tato část může být dokončena dříve než například navazující komplikovanější pražský úsek.

SŽDC v rámci stavby dále obnoví zastávku Praha-Liboc, posune stanici Praha-Ruzyně do nové polohy, vybuduje novou zastávku Praha-Dlouhá Míle a zahloubí stanici Praha-Veleslavín, čímž vznikne přímá návaznost na metro linky A. U zastávky Praha-Dlouhá Míle je navrženo parkoviště P+R s kapacitou cca 1 000 parkovacích míst.

Projekt je součástí Modernizace trati Praha-Kladno s připojením Letiště Václava Havla, prioritní dopravní stavby české vlády a jednoho z nejrozsáhlejších připravovaných infrastrukturních projektů v ČR. Díky investici se Praha konečně zařadí mezi desítky evropských velkoměst s přímým napojením mezinárodního letiště na železnici a největší středočeské město Kladno se dočká moderního dopravního spojení s hlavním městem. Cesta ze stanice Praha Masarykovo nádraží do stanice Praha-Letiště Václava Havla zabere 27 minut a cesta z Kladna do Prahy se zkrátí z dnešních cca 50 až na 30 minut.

Zdroj: http://www.dnoviny.cz/zeleznicni-doprava/z-ruzyne-budou-jezdit-vlaky-na-letiste-rychlosti-az-100-km-h

Českým drahám loni vzrostl počet cestujících o téměř 1,8 milionu na 171,5 milionu. Nejvíce jich přibylo v dálkových expresních linkách, příměstských spojích a mezistátních vlacích. Státní dopravce zvýšil i přepravní výkon, tedy počet cestujících násobený délkou přepravy. Největší růst zájmu byl o cesty do Rakouska, pozitivně se vyvíjely přepravy na jižní Slovensko a do Maďarska a mírný růst jsme i na přechodech do Polska. Ještě větším tempem než cesty běžných pasažérů rostly loni počty přepravených osob se zdravotním postižením. Celkem loni ČD svezly podle údajů z rezervačního systému 5957 cestujících s handicapem, což představuje meziroční růst o 12,5 procenta.

12208840_1080012335356792_6838675226494737429_n

Železničáři vychází vstříc největšímu českému výrobci aut Škodě Auto. V následujících letech Správa železniční dopravní cesty opraví a elektrifikuje trať z Nymburka do Mladé Boleslavi, v plánu je i proměna tratě z Týniště nad Orlicí do Solnice a Kvasin, kde má Škodovka svůj druhý nejdůležitější závod. Továrny tak budou moci při svém zásobování i expedici vozů více využívat levnější a ekologičtější železnici. Podnik Škoda Auto se snaží při svém zásobování i expedici vozů více využívat ekologickou železnici a ta největšímu českému exportérovi vychází vstříc. V Koncepci nákladní dopravy pro roky 2017–2023, kterou schválila minulý týden vláda, se proto o trati Nymburk – Mladá Boleslav-město píše: Současná etapa byla připravena ‚narychlo‘ z důvodu uspokojení požadavků firmy Škoda Auto.Správci železnice zatím stihli prodloužit v některých nádražích na trase koleje a postavit nové zastávky, nástupiště a výhybny. V úseku Luštěnice – Ml. Boleslav hlavní nádraží vybudovali nové traťové a staniční zabezpečovací zařízení s dálkovým ovládáním. Celkové investiční náklady akce byly 950 milionů korun.

Cestování na lyže. Ilustrační foto | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Když si připálíte v autě, ve kterém vezete děti, může vás to ve Francii vyjít na téměř 70 eur (zhruba 1900 korun). Nařízení omezující kouření zavedla loni také Itálie. Už při samotné cestě za lyžováním tak může českou posádku potkat hodně drahé překvapení.

Itálie – drahá noční rychlost

Překročení povolené rychlosti je mimo Česko obecně drahá záležitost. Pokud ale v Itálii řidič šlápne na plyn mezi desátou večer a sedmou ráno, bude jeho pokuta ještě o třetinu vyšší. Tamní úřady se tímto způsobem snaží chránit noční klid.

Pro úplnost: pokuty za „běžnou“ rychlou jízdu začínají v Itálii na 41 eurech (zhruba 1100 korunách) a jejich horní hranice se pohybuje v tisících eur – podle závažnosti přestupku.

Dobré je dát si pozor i při parkování. Zatímco v Česku se objevují stání pro rodiny s dětmi nebo těhotné ženy hlavně v obchodních centrech a nikdo jejich zneužívání příliš nehlídá, v Itálii se takové chování tvrdě postihuje.

„Za neoprávněné stání v takzvané rosa park zóně může dostat řidič pokutu kolem 150 eur,“Peněžní trest logicky hrozí i u parkování na místech pro invalidy. V Česku se řeší spíše domluvou.

Francie – raději potichu

V autě se ve Francii – jak už bylo řečeno – nevyplatí kouřit, ani poslouchat příliš nahlas hudbu. Pokud je rádio tak hlučné, že by přes něj nebyla slyšet třeba sanitka, nebo ruší okolí, je to pro tamní policii důvod k udělení pokuty.

Problém je pro Francouze také poslouchání hudby v autě, na motorce nebo na kole prostřednictvím sluchátek – to vyjde řidiče až na 130 eur (zhruba 3500 korun).

Německo – pozor na brýle

Nejbizarnějším prohřeškem v Německu je patrně špatná volba slunečních brýlí. Policista může při zastavení auta usoudit, že jsou skla například příliš tmavá a není přes ně dobře vidět. Pokud takové podezření má, může brýle poslat na na expertizu nebo i s řidičem k lékaři, který posoudí, jaký přes ně má řidič výhled. A pokud bude špatný, hrozí mu pokuta kolem 75 eur (tedy kolem 2000 korun).

„Problémem můžou být v Německu také otevřená okénka na parkovišti. Ta vás vyjdou na patnáct eur, vybízíte totiž k trestné činnosti,

Němci chrání své lidi před hlukem a emisemi. Proto není možné jen tak nechat běžet motor nebo ho bezdůvodně túrovat. Pro Česko typické nastartování a postupné oprašování a škrábání auta v zimě může být důvodem pro pokutu až kolem třiceti eur.

Spolu s Rakušany pak němečtí policisté kontrolují i zabezpečení nákladu na střešním nosiči. Pokud můžou lyže a další věci spadnout a napáchat škodu, je to problém.

Země se však liší v tvrdosti trestů. Zatímco Němci rozdělují pokuty do 60 eur (cca 1600 korun), v Rakousku může tento prohřešek stát až pět tisíc eur, což je v přepočtu přibližně 135 tisíc korun. To však platí hlavně v případě, pokud kvůli špatnému upevnění předmětu dojde k nehodě či zablokování provozu na silnici.

Zdroj: http://byznys.lidovky.cz/pokuta-za-spatne-bryle-a-koureni-v-aute-za-co-jeste-kasiruji-nemci-a-italove-1u6-/doprava.aspx?c=A170209_172809_ln-doprava_pave

 

V Brně se dnes kolem půl deváté ráno poblíž vlakového nádraží srazily tramvaj a trolejbus, tři lidé byli lehce zraněni. Havárie zablokovala provoz u viaduktu a trolejbusové smyčky. Provoz byl obnoven o hodinu později.  Předběžná škoda se odhaduje bezmála na čtvrt milionu korun.Nehoda tramvaje číslo 8 a trolejbusu číslo 31 se stala okolo 8:40. Místo bylo neprůjezdné až do půl desáté. Týkalo se to tramvají číslo 8, 10 a 12, ty jezdily odklonem přes Malinovského náměstí, a trolejbusů číslo 31 a 33, které jezdily přes Masnou a Rumiště. Okolo půl desáté se vrátily všechny dotčené linky na své trasy.  Zhruba do desíti hodin dopoledne by však na linkách cestující měli počítat s nepravidelnostmi.
Dnešní srážka šaliny s trolejbusem, zdroj: ČT

Žebříček nejdelších letů na světě od neděle vede katarský dopravce Qatar Airways. S Boeingem 777-200 LR začal létat trasu z Dauhá do novozélandského Aucklandu.

Nejdelším komerčním letem Qatar Airways předstihl svého rivala z Perského zálivu, společnost Emirates (linka Dubaj – Auckland) o 342 kilometrů. Celková délka trasy je 14 535 kilometrů, let je podle letového řádu o patnáct minut delší. Zpáteční cesta může být až o hodinu delší kvůli proudění vzduchu.

Letový řád počítá s 16 hodinami a 20 minutami ve vzduchu, nakonec byl let o 29 minut kratší. Letadlo za celou cestu překonalo 10 časových pásem. V Aucklandu přistálo v 7:17 místního času. Trasa letu směřovala přes Srí Lanku a dál přes Indický oceán a Austrálii.

Letadlo má 217 míst v ekonomické třídě a 45 v byznys třídě. Na palubě byli čtyři piloti a patnáct členů posádky. Letadlo natankovalo před startem 181 tisíc litrů paliva.

Výsledek obrázku pro Boeingem 777-200 LR

 

Desetitisíce cestujících zasáhne letní modernizace viaduktu a trati mezi brněnským hlavním nádražím a Židenicemi. Největší železniční výluce v novodobé historii města, jež potrvá od 3. června až do 10. září. SŽDC bude opravovat hlavní koridorovou trať mezi Židenicemi a hlavním nádražím, zejména kvůli stavu některých mostů a na hlavním nádraží se bude opravovat 4 nástupiště. Dotkne se cestujících, kteří pojedou vlakem z Brna po trati na Tišnov nebo Blansko a Prahu či opačným směrem.  Kvůli tomu vznikne v jízdním řádu zcela nová stanice: Brno-dolní nádraží. Ta se v minulosti už občas objevila při podobných výlukách. Letošní bude ale nejdelší v historii. Stanice je poblíž autobusového nádraží Zvonařka. Omezení se nedotkne nijak vlaků od Jihlavy či Přerova nebo Břeclavi. Projíždějící osobní vlaky z Břeclavi směrem na Tišnov či Skalici nad Svitavou na dolním nádraží nezastaví, budou stavět jen v Modřicích a Židenicích. Rychlíky od Havlíčkova Brodu budou končit ve stanici Brno-Královo Pole, odkud by měla být posílená tramvajová doprava do centra. Mezinárodní vlaky se hlavnímu nádraží vyhnou.

Související obrázek

Například ve třídě standard místo současných 219 korun zaplatí cestující 175, s kreditovou jízdenkou 140. S touto cenou se firma dostala i pod jízdné vlastních autobusů. ČD krok RegioJetu nepřekvapil. Rozpoutání cenové války ze strany RegioJetu očekávali. Na tento krok jsou připraveni a budou reagovat. Dráhy nabízí jízdenky za 219 korun, se zákaznickými kartami je ovšem možné jet i za 155 korun. RegioJet zavede od března čtvrtou třídu s názvem low-cost. Ve špičce bude cesta stát 175 korun, mimo ni 140. Třída se od ostatních bude lišit omezenými službami. Cestující dostanou po nástupu jen vodu a denní tisk si vezmou sami ze stojanu. Vlak společnosti RegioJet. Ilustrační foto