



Tragické následky měl ve čtvrtek pro muže kontakt s vedením na železniční trati mezi Podivínem a Ladnou. Policii o tom informoval dozorčí železničního provozu. Došlo k úrazu elektrickým proudem. Jak se ukázalo, muž přišel ke kolejišti a dotkl se čtyřmetrovou a ohnutou tyčí trakčního vedení. Zasáhl jej proud a na místě utrpěl smrtelná zranění protože muže zasáhlo napětí o velikosti pětadvacet tisíc voltů. Nehoda na chvíli zastavila vlakový provoz na trati mezi Brnem a Břeclaví. Vlaky daným úsekem musely projíždět omezenou rychlostí. Provoz byl obnoven krátce po poledni.
Správa železniční dopravní cesty představila veřejnosti klíčovou část připravovaného železničního spojení Prahy s Letištěm Václava Havla. Veřejná prezentace a diskuze ke zpracování projektové dokumentace projektu proběhla ve čtvrtek 16. února 2017 v podvečer v posluchárně Fakulty dopravní ČVUT.
Mezi hlavní součástí projektu patří zdvoukolejnění a elektrifikace stávající jednokolejné trati mezi železničními stanicemi Praha-Veleslavín a Praha-Ruzyně a vybudování 5,5 km dlouhé odbočky do nové podzemní stanice Praha-Letiště Václava Havla.
Pro Pražany bude příjemné, že z metra na Veleslavíně přestoupí rovnou do vlaku a do 10 minut budou na letišti. Zatímco mezi stanicemi Praha-Veleslavín a Praha-Ruzyně budou vlaky jezdit maximálně rychlostí 90 km/h, na odbočce do stanice Praha-Letiště Václava Havla rychlostí 90 až 100 km/h. Protože jsme celou modernizaci rozdělili na dílčí stavby, které procházejí povolovacím procesem samostatně, lze předpokládat, že tato část může být dokončena dříve než například navazující komplikovanější pražský úsek.
SŽDC v rámci stavby dále obnoví zastávku Praha-Liboc, posune stanici Praha-Ruzyně do nové polohy, vybuduje novou zastávku Praha-Dlouhá Míle a zahloubí stanici Praha-Veleslavín, čímž vznikne přímá návaznost na metro linky A. U zastávky Praha-Dlouhá Míle je navrženo parkoviště P+R s kapacitou cca 1 000 parkovacích míst.
Projekt je součástí Modernizace trati Praha-Kladno s připojením Letiště Václava Havla, prioritní dopravní stavby české vlády a jednoho z nejrozsáhlejších připravovaných infrastrukturních projektů v ČR. Díky investici se Praha konečně zařadí mezi desítky evropských velkoměst s přímým napojením mezinárodního letiště na železnici a největší středočeské město Kladno se dočká moderního dopravního spojení s hlavním městem. Cesta ze stanice Praha Masarykovo nádraží do stanice Praha-Letiště Václava Havla zabere 27 minut a cesta z Kladna do Prahy se zkrátí z dnešních cca 50 až na 30 minut.
Zdroj: http://www.dnoviny.cz/zeleznicni-doprava/z-ruzyne-budou-jezdit-vlaky-na-letiste-rychlosti-az-100-km-h
Českým drahám loni vzrostl počet cestujících o téměř 1,8 milionu na 171,5 milionu. Nejvíce jich přibylo v dálkových expresních linkách, příměstských spojích a mezistátních vlacích. Státní dopravce zvýšil i přepravní výkon, tedy počet cestujících násobený délkou přepravy. Největší růst zájmu byl o cesty do Rakouska, pozitivně se vyvíjely přepravy na jižní Slovensko a do Maďarska a mírný růst jsme i na přechodech do Polska. Ještě větším tempem než cesty běžných pasažérů rostly loni počty přepravených osob se zdravotním postižením. Celkem loni ČD svezly podle údajů z rezervačního systému 5957 cestujících s handicapem, což představuje meziroční růst o 12,5 procenta.
Železničáři vychází vstříc největšímu českému výrobci aut Škodě Auto. V následujících letech Správa železniční dopravní cesty opraví a elektrifikuje trať z Nymburka do Mladé Boleslavi, v plánu je i proměna tratě z Týniště nad Orlicí do Solnice a Kvasin, kde má Škodovka svůj druhý nejdůležitější závod. Továrny tak budou moci při svém zásobování i expedici vozů více využívat levnější a ekologičtější železnici. Podnik Škoda Auto se snaží při svém zásobování i expedici vozů více využívat ekologickou železnici a ta největšímu českému exportérovi vychází vstříc. V Koncepci nákladní dopravy pro roky 2017–2023, kterou schválila minulý týden vláda, se proto o trati Nymburk – Mladá Boleslav-město píše: Současná etapa byla připravena ‚narychlo‘ z důvodu uspokojení požadavků firmy Škoda Auto.Správci železnice zatím stihli prodloužit v některých nádražích na trase koleje a postavit nové zastávky, nástupiště a výhybny. V úseku Luštěnice – Ml. Boleslav hlavní nádraží vybudovali nové traťové a staniční zabezpečovací zařízení s dálkovým ovládáním. Celkové investiční náklady akce byly 950 milionů korun.
Překročení povolené rychlosti je mimo Česko obecně drahá záležitost. Pokud ale v Itálii řidič šlápne na plyn mezi desátou večer a sedmou ráno, bude jeho pokuta ještě o třetinu vyšší. Tamní úřady se tímto způsobem snaží chránit noční klid.
Dobré je dát si pozor i při parkování. Zatímco v Česku se objevují stání pro rodiny s dětmi nebo těhotné ženy hlavně v obchodních centrech a nikdo jejich zneužívání příliš nehlídá, v Itálii se takové chování tvrdě postihuje.
„Za neoprávněné stání v takzvané rosa park zóně může dostat řidič pokutu kolem 150 eur,“Peněžní trest logicky hrozí i u parkování na místech pro invalidy. V Česku se řeší spíše domluvou.
V autě se ve Francii – jak už bylo řečeno – nevyplatí kouřit, ani poslouchat příliš nahlas hudbu. Pokud je rádio tak hlučné, že by přes něj nebyla slyšet třeba sanitka, nebo ruší okolí, je to pro tamní policii důvod k udělení pokuty.
Problém je pro Francouze také poslouchání hudby v autě, na motorce nebo na kole prostřednictvím sluchátek – to vyjde řidiče až na 130 eur (zhruba 3500 korun).
Nejbizarnějším prohřeškem v Německu je patrně špatná volba slunečních brýlí. Policista může při zastavení auta usoudit, že jsou skla například příliš tmavá a není přes ně dobře vidět. Pokud takové podezření má, může brýle poslat na na expertizu nebo i s řidičem k lékaři, který posoudí, jaký přes ně má řidič výhled. A pokud bude špatný, hrozí mu pokuta kolem 75 eur (tedy kolem 2000 korun).
Němci chrání své lidi před hlukem a emisemi. Proto není možné jen tak nechat běžet motor nebo ho bezdůvodně túrovat. Pro Česko typické nastartování a postupné oprašování a škrábání auta v zimě může být důvodem pro pokutu až kolem třiceti eur.
Spolu s Rakušany pak němečtí policisté kontrolují i zabezpečení nákladu na střešním nosiči. Pokud můžou lyže a další věci spadnout a napáchat škodu, je to problém.
Země se však liší v tvrdosti trestů. Zatímco Němci rozdělují pokuty do 60 eur (cca 1600 korun), v Rakousku může tento prohřešek stát až pět tisíc eur, což je v přepočtu přibližně 135 tisíc korun. To však platí hlavně v případě, pokud kvůli špatnému upevnění předmětu dojde k nehodě či zablokování provozu na silnici.
V Brně se dnes kolem půl deváté ráno poblíž vlakového nádraží srazily tramvaj a trolejbus, tři lidé byli lehce zraněni. Havárie zablokovala provoz u viaduktu a trolejbusové smyčky. Provoz byl obnoven o hodinu později. Předběžná škoda se odhaduje bezmála na čtvrt milionu korun.Nehoda tramvaje číslo 8 a trolejbusu číslo 31 se stala okolo 8:40. Místo bylo neprůjezdné až do půl desáté. Týkalo se to tramvají číslo 8, 10 a 12, ty jezdily odklonem přes Malinovského náměstí, a trolejbusů číslo 31 a 33, které jezdily přes Masnou a Rumiště. Okolo půl desáté se vrátily všechny dotčené linky na své trasy. Zhruba do desíti hodin dopoledne by však na linkách cestující měli počítat s nepravidelnostmi.
Žebříček nejdelších letů na světě od neděle vede katarský dopravce Qatar Airways. S Boeingem 777-200 LR začal létat trasu z Dauhá do novozélandského Aucklandu.
Nejdelším komerčním letem Qatar Airways předstihl svého rivala z Perského zálivu, společnost Emirates (linka Dubaj – Auckland) o 342 kilometrů. Celková délka trasy je 14 535 kilometrů, let je podle letového řádu o patnáct minut delší. Zpáteční cesta může být až o hodinu delší kvůli proudění vzduchu.
Letový řád počítá s 16 hodinami a 20 minutami ve vzduchu, nakonec byl let o 29 minut kratší. Letadlo za celou cestu překonalo 10 časových pásem. V Aucklandu přistálo v 7:17 místního času. Trasa letu směřovala přes Srí Lanku a dál přes Indický oceán a Austrálii.
Letadlo má 217 míst v ekonomické třídě a 45 v byznys třídě. Na palubě byli čtyři piloti a patnáct členů posádky. Letadlo natankovalo před startem 181 tisíc litrů paliva.
Desetitisíce cestujících zasáhne letní modernizace viaduktu a trati mezi brněnským hlavním nádražím a Židenicemi. Největší železniční výluce v novodobé historii města, jež potrvá od 3. června až do 10. září. SŽDC bude opravovat hlavní koridorovou trať mezi Židenicemi a hlavním nádražím, zejména kvůli stavu některých mostů a na hlavním nádraží se bude opravovat 4 nástupiště. Dotkne se cestujících, kteří pojedou vlakem z Brna po trati na Tišnov nebo Blansko a Prahu či opačným směrem. Kvůli tomu vznikne v jízdním řádu zcela nová stanice: Brno-dolní nádraží. Ta se v minulosti už občas objevila při podobných výlukách. Letošní bude ale nejdelší v historii. Stanice je poblíž autobusového nádraží Zvonařka. Omezení se nedotkne nijak vlaků od Jihlavy či Přerova nebo Břeclavi. Projíždějící osobní vlaky z Břeclavi směrem na Tišnov či Skalici nad Svitavou na dolním nádraží nezastaví, budou stavět jen v Modřicích a Židenicích. Rychlíky od Havlíčkova Brodu budou končit ve stanici Brno-Královo Pole, odkud by měla být posílená tramvajová doprava do centra. Mezinárodní vlaky se hlavnímu nádraží vyhnou.
Například ve třídě standard místo současných 219 korun zaplatí cestující 175, s kreditovou jízdenkou 140. S touto cenou se firma dostala i pod jízdné vlastních autobusů. ČD krok RegioJetu nepřekvapil. Rozpoutání cenové války ze strany RegioJetu očekávali. Na tento krok jsou připraveni a budou reagovat. Dráhy nabízí jízdenky za 219 korun, se zákaznickými kartami je ovšem možné jet i za 155 korun. RegioJet zavede od března čtvrtou třídu s názvem low-cost. Ve špičce bude cesta stát 175 korun, mimo ni 140. Třída se od ostatních bude lišit omezenými službami. Cestující dostanou po nástupu jen vodu a denní tisk si vezmou sami ze stojanu.