Gallery
2013_06270732013_06270892013_06272122013_0627001
Leden 2017
Po Út St Čt So Ne
« Pro   Úno »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
TOPlist

Archive for Leden, 2017

Projetých návěstidel na železnici neustále přibývá. Loni již jely vlaky „na červenou“ více než stokrát. Znepokojilo to Drážní úřad, který vyzval dopravce, aby provedli systémové změny, ale i Správu železniční dopravní cesty, aby zaváděla lepší zabezpečovací techniku. Systémy, jež vlak včas a bezpečně zastaví, i ty, jež jsou obdobou leteckého autopilota, již existují. Zdaleka ale nejsou na všech tratích. Z čísel z minulého roku vyplývá, že počet projetí návěsti Stůj výrazně přibylo. Počet incidentů se zvýšil na 116, poprvé překročil stovku a současně po letech, kdy se situace výrazně neměnila, přibylo meziročně více než dvacet projetí. Projetí železničního návěstidla je jednou z nejhrozivějších mimořádných událostí na železnici.

Usedli za volant, nastartovali autobusy a začali nabírat cestující. Šesti řidičům autobusů v Jihomoravském kraji v pondělí nevadilo, že byli opilí, do práce vyrazili i navzdory tomu. Policisté se na ně zaměřili při rozsáhlé akci. Rekordmanem byl jednapadesátiletý řidič autobusu,který nadýchal 0,8 promile v Zastávce na Brněnsku. Nejvíce opilých řidičů přistihli policisté na Brněnsku, tam byli dva. Po jednom přistihli i v Hodoníně, ve Znojmě, Vyškově a v Břeclavi. Namátkové kontroly dělá i brněnský dopravní podnik, loni jich bylo padesát tisíc. Žádný z řidičů nenadýchal.

Usedli za volant, nastartovali autobusy a začali nabírat cestující. Šesti řidičům autobusů v Jihomoravském kraji v pondělí nevadilo, že byli opilí, do práce vyrazili i navzdory tomu. Policisté se na ně zaměřili při rozsáhlé akci.

Nákladní vlak poprvé spojil Čínu s britskými ostrovy. Trať o délce 12 000 kilometrů vlak překonal za plánovaných 18 dní. Projekt je součástí čínského ambiciózního plánu nové Hedvábné stezky k posílení obchodních vztahů s Evropou. Přes 30 vagonů přivezlo náklad oděvů, tašek a dalšího spotřebního zboží z obchodního centra I-wu ve východočínské provincii. Toto železniční spojení je o čtyři pětiny levnější než letecká přeprava a o 30 dní rychlejší než plavba lodí. Je však jasné, že cena železniční přepravy je mnohem nižší než letecké, zároveň ale vyšší než námořní. Vlak mezi Čínou a Británií bude zpočátku jezdit jednou týdně, než se zjistí, jaká bude poptávka. rasa vede z Číny přes Kazachstán, Rusko, Bělorusko, Polsko, Německo, Belgii a Francii tunelem pod kanálem La Manche do Británie.

Do Británie dorazil přímý vlak z Číny

Minulý měsíc byla podepsána rámcová smlouva mezi výrobcem kolejových vozidel Bombardier Transportation a Rakouskými spolkovými drahami na dodávku elektrických jednotek Talent 3. Rakouské dráhy zaplatí za nové vlaky celkem 1,8 miliardy eur. Předmětem rámcové smlouvy je dodávka až 300 elektrických jednotek v několika variantách. Současně s rámcovou smlouvou byla podepsána první objednávka na nové Talenty – 21 vlaků. Hodnota této zakázky činí 150 milionů eur. Talenty 3 jsou konstruovány pro maximální rychlost 160 km/h pro regionální dopravu; novinkou budou jednotky s maximální rychlostí 200 km/h, určené pro meziregionální provoz.

V Česku byl loni enormní zájem o průmyslová a logistická centra. Rekordně nízká neobsazenost podporuje novou výstavbu. Poptávka zůstane i letos vysoká. Odborníci očekávají, že díky dokončené dálnici D8 do Drážďan vznikne větší poptávka po výstavbě nových hal u hranic s Německem právě u této dopravní tepny. Dokončení dálnice D8 do Drážďan láká nové investory do Ústeckého kraje. Především pak ty, kteří plánují stavět a následně pronajímat průmyslové nemovitosti a logistické areály. Českému trhu industriálních nemovitostí se v posledních letech daří. Loňský rok byl rekordní hned v několika oblastech.

Dokončená dálnice D8 láká investory.

Logistický gigant přišel s novým nápadem létajících skladů – vzducholodí – a doručování zásilek pomocí dronů, společnost si ho rovnou patentovala.

Společnost přišla s nápadem vybudovat létající sklady, které by ve vzduchu držely vzducholodě naplněné plynem. Z této vzducholodě pak budou startovat drony naložené rozmanitým zbožím, které dopraví až k zákazníkovi. Létající sklady mají být méně energeticky náročné, protože vzducholodě budou naplněné lehčími plyny, než je okolní vzduch. Létající sklady distribuci zefektivní, čímž se zkrátí čekací doba.

airlander-vzducholod

Elektronický nákup šalinkarty využilo za první týden fungování e-shopu přes 12 tisíc lidí. Většina požádala o roční elektronickou roční šalinkartu. Právě na tento druh kupónu město poskytuje příspěvek ve výši 1425 korun. O příspěvek už si zažádalo přes pět tisíc lidí. Dlouho očekávané zavedení elektronického nákupu jízdenek MHD přineslo hned na začátku roku 2017 velký zájem veřejnosti. Město aktuálně posílilo tým úředníků, který bude žádosti o příspěvek vyřizovat. Tržby za dosud zakoupené elektronické jízdenky tak činí 55 milionů korun. Téměř dvě třetiny zákazníků preferují jako nosič jízdenky vlastní bankovní kartu. Záměr dát veřejnosti na výběr mezi vlastní a anonymní kartou byl tedy jednoznačně správný.
47779-tramvaj-v-brne-653x367

Dopravně-logistická společnost Moss Logistics z  Hustopečí v lednu otevírá novou pobočku v Hranicích na Přerovsku. Specializovat se bude na přepravy do západní Evropy a zpět. Po zahájení provozu bude z Hranic pravidelně vyjíždět deset kamionů. Hranická pobočka se zaměří na mezinárodní kamionovou dopravu. Obchodní záměr je rozvíjet se hlavně přes pobočky a Hranice jsou zvoleny díky vhodné poloze na střední Moravě nedaleko hlavních tahů a blízko výrobním společnostem. Společnost Moss Logistics působí přes 20 let v oblasti přepravy, logistiky, skladování a poradenských služeb. Orientuje se převážně na mezinárodní přepravu zboží vlastními vozidly a na doplňkové zprostředkování vnitrostátní i mezinárodní přepravy. Její vozidla směřují zejména do západní, severní a jižní Evropy. 

Ilustrační foto

 

 

 

Fotka uživatele Dopravní fakulta Jana Pernera Univerzita Pardubice.

 

Na elektronickém mýtném se v loňském roce vybralo 9,89 miliardy korun. Ve srovnání s rokem 2015 pak stát za použití dálniční sítě od kamionů a autobusů dostal o 1,6 procenta více, což bylo způsobeno zejména zvyšováním tempa hospodářského růstu v Evropě. Za deset let stát na mýtném získal 77,5 miliardy korun. Náklady na provoz mýta loni činily 1,959 miliardy korun. Stát tak z každé vybrané koruny získal přibližně 80 haléřů a zbytek připadl firmě Kapsch a jeho subdodavatelům. Desetiletý kontrakt státu se společností Kapsch vypršel na konci loňského roku, nyní se mýtné vybírá na základě tříletého prodloužení. Během této doby má ministerstvo dopravy najít nového provozovatele
v otevřené soutěži.