Gallery
2013_06110222013_06200042013_06270812013_0627143
Prosinec 2016
Po Út St Čt So Ne
« Lis   Led »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
TOPlist

Archive for Prosinec, 2016

Výsledek obrázku pro přání krásných vánoc a nového roku

Deset dnů už jezdí vlaky RegioJetu z Brna do Prahy. Nyní soukromý dopravce přichází s prvními změnami. Od pondělí snížil RegioJet pro cesty z Břeclavi a Zaječí do Brna cenu jízdenek. Z Břeclavi  za sedmdesát korun, ze Zaječí za pětapadesát korun. Firma tak chce cílit na dojíždějící do Brna za prací nebo studiem. České dráhy nabízí dražší jízdenky, ale cestující si má možnost zakoupit jízdenky IDS JMK, se kterými pak může cestovat po Brně. Za 71 korun z Břeclavi nebo 56 korun ze Zaječí. RegioJet také získává prodejní místa přímo na nádražích, odkud jeho vlaky jezdí. Už od minulého týdne měl mobilního prodejce na nádraží v Břeclavi, v úterý si otevřel svůj stánek i na brněnském hlavním nádraží.
Vlak RegioJet. Ilustrační foto.

Před svátky a koncem roku bývá na nejvytíženější železniční ose Praha – Ostrava, opravdu hodně živo, především vyprodaná veškerá kapacita vlaků soukromých dopravců, kteří stejně jako v minulém roce odkazují při vyprodaném spoji na České dráhy. Rezervační systémy pak šroubují ceny do neskutečných výšin, Leo Express nabízí cenu jízdenky z Prahy do Ostravy i za 1000 korun, ČD naopak ceny nemění. Dráhy tedy spoje nezdražují, naopak zvyšují kapacity přidáním dalších vlaků mezi Prahou a Ostravou. Na nejfrekventovanější trati z Prahy do Ostravy nabídnou České dráhy ve dnech 22. a 23. prosince mimořádný posilový rychlík vedený dvěma jednotkami City Elefant. Kapacita tohoto spoje tak může dosáhnout až 600 míst k sezení. Dále pak ČD posílí vlaky na trase do Brna, Plzně či Českých Budějovic.

perfct

Cesta z hlavního města do Brna za pouhou hodinu? Podle posledních plánů ministerstva dopravy se na nové vysokorychlostní trati svezou cestující ve vlaku už v roce 2040. Kudy vlaky pojedou napoví studie proveditelnosti, již chce vedení ministerstva zadat již na začátku příštího roku. Existují dvě základní koncepční varianty vedení trasy. Jižní přes Benešov a severní okolo Čáslavi a přes Havlíčkova Brodu. Dvě stě kilometrů dlouhá trasa je podle něj ze všech plánovaných ta s největší přepravní kapacitou a nejpřínosnější. Právě průjezd přes Vysočinu je nejproblémovější. Největší prioritu má při plánování vysokorychlostní spojení Drážďan s Vídní, které vede, stejně jako spojení Bratislavy s Ostravou, přes Brno.
Související obrázek

Stavební tempo na jihomoravských dálnicích se příští rok zpomalí. Zatímco letos dělníci opravili 42 kilometrů dálnic, příští rok jich bude o devět kilometrů méně. Uzavírky řidiče potrápí jen na čtyřech úsecích dálnic D1 a D2. Příští rok plánuje Ředitelství silnic a dálnic opravit dva úseky dálnice D1 ve směru na Vyškov, jeden směrem na Prahu a jeden na dálnici D2 směrem k Brnu. V Jihomoravském kraji docházelo především vloni k souběhu prací na dálnicích a dalších silnicích v okolí. Například Brno jimi bylo v létě kompletně obklíčeno. Krajští silničáři proto všechny akce koordinují s ředitelstvím, scházejí se jednou měsíčně.

Ilustrační foto

Do roku 2025 chce Škoda Auto vyrábět více než dva miliony aut ročně, říká šéf Škody Auto Bernhard Maier. Počítá se s tím, že v roce 2025 bude mít elektrický pohon tak 25 procent nově prodaných vozů, 75 procent vozů bude mít konvenční pohon. Jak dlouho bude přechodná fáze trvat, záleží především na pokroku ve vývoji baterií, nákladech i infrastruktuře.

Výsledek obrázku pro elektromobily škoda

České dráhy v novém jízdním řádu vypraví denně v průměru 7 016 vlaků, o více než sto vlaků více než v letošním roce. Veškeré spoje mají v plánu ujet přes 124 milionů vlkm, což je přibližně o 2,5 milionu vlkm více než v současném jízdním řádu. Po dvou letech dojde k mírné úpravě obyčejného jízdného a jízdného, které je od obyčejného jízdného odvozeno. Zvýšení je u nejčastějších relací do 120 km o 1 Kč. U větších vzdáleností nepřesáhne 4 Kč. Nadále jsou v nabídce různé typy slev, nově budou rozšířeny o aplikaci IN Důchodce. Je obnoveno spojení České republiky se středním Slovenskem vlaky Bohumín – Ostrava – Banská Bystrica / Zvolen, na Ostravsku budou přípoje z / do Brna a Prahy, doba jízdy z Prahy do Banské Bystrice tak bude cca 7 hodin. Je rozšířena nabídka přímých lůžkových vozů, z Prahy do Curychu pojede nově přímý lůžkový vůz přes Linec místo v Německu zrušeného nočního vlaku, přímé lůžkové vozy pojedou také v relacích Cheb – Plzeň – Košice nebo Brno – Košice – Prešov. Dalším novinkou jsou vlaky soukromé společnosti RegioJet do Brna a dál Bratislavy či Starého Města u Uherského Hradiště.

Výsledek obrázku pro jízdní řády knižní

Riskantní počínání řidiče dodávky zachytila kamera na železničním přejezdu v Rájci-Jestřebí. Auto vjelo na koleje v době, kdy ještě svítila červená světla, závory se zvedaly, aby vzápětí znovu padaly dolů. Nakonec zůstalo na přejezdu uvězněné, načež kolem projel mezinárodní rychlík. Ke srážce naštěstí nedošlo. Řidič bude stíhán pro obecné ohrožení z nedbalosti a může dostat pokutu ve výši až 2500Kč

Odkaz na video:  https://m.novinky.cz/articleDetails?aId=423106&sId&mId

DI_cekani

Další čtyři roky se bude o provoz lůžkových a lehátkových vozů Českých drah starat společnost JLV. Ta vyhrála ve dvou zakázkách na zajištění provozu, které ČD letos vypsaly. ČD i JLV slibují lepší služby než dosud. S novou smlouvou upraví a rozšíří rozsah služeb na palubách lůžkových a lehátkových vozů. Cestující mají nově možnost výběru z 12 snídaňových balíčků bez doplatku. Cestující dostávají i hygienické balíčky. Lůžkové a lehátkové vozy ČD budou v novém jízdním řádu jezdit například na linkách z Prahy do Budapešti či dokonce do Splitu, nebo na spojení Vídeň – Praha – Berlín.  Do Švýcarska ale spojení nezmizí, nově vlaky pojedou přes Rakousko. Noční vlaky ale v Evropě zažívají celkově velkým útlum: od příští soboty zcela končí s provozem Deutsche Bahn, ale Podle údajů z výroční zprávy JLV loni počet klientů ve spacích vozech stoupl o pět procent.

Výsledek obrázku pro spací vůz čd