Gallery
2013_06271452013_06270942013_06110532013_0627190
Říjen 2016
Po Út St Čt So Ne
« Zář   Lis »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
TOPlist

Archive for Říjen, 2016

Minulý týden se testoval internet na všech palubách železničních dopravců, nejvíce testování konektivity proběhlo pak na palubách vlaků Českých drah. Pochopitelně, státem vlastněný dopravce nabízí krom největší sítě, také nejvíce spojů s velmi kvalitním internetovým připojením. Ačkoliv oba konkurenti Českých drah, jak Leo Express a RegioJet, závodí v počtu prodaných porcí jídel na palubách svých vlaků, dráhy jdou cestou služeb s vyšší přidanou hodnotou. Systém pro připojení využívá technologie LTE i 3G. Pro uživatele je zajištěn naprosto plynulý přechod mezi národními sítěmi při přejezdu státních hranic. Technologie je navržena tak, aby garantovala téměř 100% dostupnost služby palubního portálu Českých drah po celou dobu jízdy vlaku.

Výsledek obrázku pro čd wifi

Na chicagském O’Hareově letišti se krátce před startem vznítilo letadlo společnosti American Airlines se 170 lidmi na palubě. Na palubě vypukla panika a při evakuaci se zranilo 19 cestujících a jeden člen posádky. Podle aerolinek se oheň rozšířil kvůli mechanické závadě na motor.

Letadlo bylo v pátek večer místního času připraveno k odletu do Miami, když z pravého motoru vyšlehly plameny následované hustým černým kouřem. Piloti start přerušili a posádka letadlo evakuovala. Během nouzového odchodu z letadla 19 cestujících a jeden člen posádky utrpěli lehká zranění, většinou modřiny či vymknuté kotníky.

Výsledek obrázku pro boeing vzplál

 

Pravidelně třikrát týdně jezdí nyní nákladní vlaky mezi Ústím nad Labem a přístavem v belgických Antverpách. Expresní vlaky, které náklad mezi Belgií a Českem dopraví za 26 hodin, by se tak staly spolehlivým a rychlým alternativním způsobem dopravy zboží, které by jinak putovalo po silnici, či do jiného přístavu, například do německého Hamburku. Rozsáhlý přístavní komplex v ústí řeky Šeldy, rozlohou největší na světě a stále rostoucí, má spojení s 1400 dalšími přístavy. Kapacity v Hamburku jsou skoro vyčerpané: Náměstek českého ministra dopravy Kamil Rudolecký přímo v Antverpách připomněl, že Česko nyní využívá především polabský Hamburk. „Nicméně kapacity, které tam jsou – i železniční spojení – jsou opravdu naplněné, skoro ze sta procent,“ vysvětlil. Proto je podle něj pro Česko z dopravního hlediska další přístup k moři významný. Nákladní železniční linka, na jejímž provozu se podílí belgická společnost B Logistic s českým partnerem ČD Cargo. Antverpy jsou výhodným cílem především pro zámořskou přepravu, neboť pro mnoho rejdařství slouží jako takzvaný první i poslední přístav v Evropě. Transportní čas pro zákazníky se tak může například v porovnání s Hamburkem zkrátit minimálně o 48 hodin.

Do Štědrého dne zbývá 68 dní, on-line obchodníci se připravují na nejvýdělečnější období v roce. Už od prázdnin nabírají brigádníky, kteří jim v předvánočním čase pomohou s odbavováním zakázek. On-line obchody využívají Češi k nákupům stále častěji. Pololetní obrat e-shopů vzrostl o 18 procent. Firmy potřebují pomoc, aby stihly včas doručovat zboží k zákazníkům. Například obchod Alza letos přijme historicky nejvíc brigádníků, protože zavedli doručování zboží a prodej i v sobotu a v neděli. Přibližně 500 brigádníků tak posílí logistiku a stovka prodejní síť. Nejvíce vytížené jsou e-shopy poslední týden před 24. prosincem. V Mall.cz jsou schopni denně odbavit 75 tisíc položek, Amazon zvládne až milion objednávek denně. Zhruba třetinu obratu si během předvánočního šílenství rozdělí top pět hráčů mezi e-shopy, na své si ale přijdou všichni prodejci.

Alza.cz přijme zhruba stovku brigádníků do prodejní sítě. Asi 500 brigádníků by mělo posílit logistiku.

Páteřní síť dálnic bude zprovozněná kolem roku 2030. Letos počítá ministerstvo dopravy se zprovozněním dálnice D8 z Prahy do Drážďan, v roce 2021 se dálnice D3 napojí na rakouskou dálnici S10 a o čtyři roky později plánuje úřad dokončit spojení do Polska přes Hradec Králové a Trutnov. Ročně ministerstvo za stavbu nových úseků dálnic a silnic první třídy utratí zhruba 20 miliard korun. Do pěti let úřad počítá s dokončením stavby dálnice D4 mezi Příbramí a Miroticemi, kde navazuje čtyřproudová silnice dále do Písku. Napojení Hradce Králové na dálnici D11 (Úsek Osičky – Hradec Králové) by mělo být hotové do léta 2017. Napřesrok ministerstvo rovněž chce začít stavět navazující úsek dálnice z Hradce Králové do Smiřic a o dva roky později příhraniční úsek z Trutnova do Polska.

SVO17ca6d_Dalnice

Českým drahám se díky nechvalně známé dálnici D1 podařilo přetáhnout cestující z osobních automobilů do vlaků. Důvodem jsou zejména několik let trvající opravy dálnice, tvořící se kolony a také lepší vlakové soupravy, které na trati mezi Prahou a Brnem jezdí. Tempo růstu přitom zrychluje, loni meziročně přibyla ve vlacích pětina cestujících. Jde o jediná oficiální čísla o počtech lidí ve vlaku na této trase, ČD podrobnější údaje neuvádějí. Stát díky nárůstu cestujících doplácí na ztráty Českých drah na této trase mnohem méně než v minulosti. Zda si na sebe vlaky z Prahy do Brna vydělají, však není jasné. Vlaky dnes kapacitně často nestíhají, proto se chystá v prosinci se změnou jízdních řádů další navýšení spojů a nasazení nových vlaků.

1223726-img-dalnice-d1-kolona

V brněnském referendu o poloze nádraží budou lidé rozhodovat také o tom, jestli bude Brno největší evropská vesnice bez nádraží ve městě, anebo moderní a úspěšná evropská metropole a významným železničním uzlem na křižovatce vysokorychlostních tratí s nádražím v centru města. Odborníci proto doporučují lidem v Brně přijít v referendu a hlasovat „ano“ pro nádraží v centru. Pokud by se skutečně začal realizovat odsun nádraží, pravděpodobně by to znamenalo konec plánů přímé vysokorychlostní tratě Praha – Brno přes Vysočinu. Bez nádraží v centru Brna by tuto trať nemělo smysl stavět, výrazně by se tím prodloužila cestovní doba, což by mnoho cestujících odradilo, a projekt by pravděpodobně neprokázal ekonomickou efektivitu. Takovou stavbu by se nevyplatilo stavět a bylo by výhodnější se Brnu s vysokorychlostními tratěmi zcela vyhnout a naopak rychleji propojit ostatní metropole v ČR například novou tratí Praha – Olomouc – Ostrava. Vysokorychlostní vlaky jezdí do centra města již dnes pod  označením ČD railjet. Stejným způsobem by mohly přijet na moderní nádraží v centru města i jiné rychlovlaky, například ICE nebo TGV. I kdyby soupravy přijížděly poslední kilometr rychlostí jen 50 km/h, pořád to bude 10x rychlejší cesta, než absolvovat poslední kilometr do centra města z odsunutého nádraží pěšky rychlostí 5 km/h.

Výsledek obrázku pro čd railjet

Cestujete v Brně městskou hromadnou dopravou? A kupujete si šalinkartu? Pak se vás týká novinka, která usnadní placení, cestování a pomůže ušetřit čas i peníze. Město Brno společně s Dopravním podnikem města Brna dokončují přípravy na zavedení nové možnosti placení jízdného. Kromě papírové šalinkarty začne na začátku roku 2017 fungovat e-shop, ve kterém šalinkartu na zóny 100+101 nahradí bezkontaktní bankovní karta. Revizor s sebou bude nosit čtečku bankovních karet a v mobilu bude mít s čtečkou propojenou aplikaci, která mu zobrazí fotku a údaje o jízdence. Cestující si bude moci zvolit, jestli bude mít jízdenku na kartě, s níž běžně platí, nebo si vyzvedne kartu bez vazby k účtu a může si i dál kupovat papírové jízdenky, které se zatím neruší.Systém také umožní čerpání příspěvku 1425 Kč na zakoupení roční nepřenosné základní šalinkarty na zóny 100+101. Ten, kdo má na tuto slevu nárok, zaplatí ve výsledku za celoroční jízdenku 3 325 korun místo současných 4 750 korun. Tento dotační program již schválila Rada města Brna. Pravidla týkající se tohoto příspěvku budou platit v případě, že je schválí i Zastupitelstvo města Brna.

47779-tramvaj-v-brne-653x367

 

Na hlavní slovenský koridor se vrátí státní IC vlaky

Slovenský státní železniční dopravce Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) v prosinci obnoví provoz vlaků vyšší kategorie InterCity (IC) mezi Bratislavou a Košicemi. Informoval o tom ministr dopravy Árpád Érsek. ZSSK tyto spoje zrušila letos v lednu po více než roce od vstupu českého dopravce RegioJet na zmiňovanou nejvytíženější slovenskou železniční trať. RegioJet v reakci na oznámení ministerstva dopravy pohrozil svým odchodem z tratě.

„Zkušenosti od zastavení IC vlaků ukázaly, že po takovémto produktu je poptávka, a proto jsme se rozhodli obnovit IC vlaky na komerčním základě,“ uvedl Érsek. Dodal, že úkolem ZSSK bude dostat do zisku provoz IC vlaků, které budou jezdit dvakrát denně v obou směrech. V minulosti byly IC vlaky ztrátové.

ZSSK i po zrušení IC vlaků provozuje mezi Bratislavou a Košicemi státem dotované rychlíky, ve kterých mohou děti, studenti a senioři jezdit zdarma. Jízda tímto typem vlaků ale trvá déle než bývalými soupravami IC nebo vlaky RegioJetu. RegioJet rozhodnutí slovenského ministerstva kritizoval. Podle něj vzhledem k bezplatnému cestování vybraných skupin pasažérů v rychlících nemůže na zmiňované trati fungovat se ziskem více komerčních vlaků.

„Pokud by ale stát dopustil nebo dokonce nařídil ZSSK postup, který povede k poškozování podnikání RegioJetu a dalších dopravců, kteří si musí na svůj provoz vydělat, v takovém případě RegioJet z trasy Bratislava – Košice odejde,“ uvedl mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj v prohlášení.

zdroj: dnoviny.cz