Gallery
2013_06271842013_06270832013_06110402013_0627049
Září 2016
Po Út St Čt So Ne
« Srp   Říj »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
TOPlist

Archive for Září, 2016

Soukromý dopravce RegioJet našel v jízdním řádu mezi Prahou a Brnem místo, kde nebude vadit Českým drahám. Vyplývá to z poslední verze návrhu jízdního řádu. Firma nechce novou verzi řádů až do vydání komentovat. Zatímco o dva páry vlaků se přetahuje RegioJet s ČD, potichu dal do jízdního řádu ještě třetí. Ten, na rozdíl od prvních dvou, s ČD nijak nekoliduje a Správa železniční dopravní cesty pro něj v chystaném grafikonu našla místo. RegioJet si objednal trasu s odjezdem v 7.19 z Prahy, vlak přijíždí do Brna v 9:51 a dál pokračuje ještě do Bratislavy. Zpět jede v 17:09 z Brna.

hnus

Vnorovy na Hodonínsku jsou zakleté. V pondělí odpoledne tam vykolejila posunovací lokomotiva, sdělila mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Kateřina Šubová. V rozmezí dvou týdnů je to již třetí nehoda, a to je trať uzavřená.

Ve Vnorovech na Hodonínsku se podařilo dostat zpět na koleje nehodový vlak s jeřábem, když tam vykolejila posunovací lokomotiva.

„Stalo se to krátce před šestnáctou hodinou. V místě opravované trati vykolejila lokomotiva jednou nápravou,“ potvrdila nehodu mluvčí SŽDC Šubová. Na místo se tak má znovu vydat nehodový vlak.

Podle mluvčí se nejedná o závažnou nehodu. „Předpokládáme, že provoz bude obnoven ve středu. Tato nehoda by na tom neměla nic změnit,“ dodala.

Problémy začaly třináctého

Problémy ve Vnorovech, ležících na trati z Rohatce do Veselí nad Moravou, začaly v úterý 13. září po třinácté hodině. Řidič traktoru vjel na přejezd právě ve chvíli, kdy tam vjížděl i vlak. Po nárazu se traktor roztrhl na několik částí, řidič na místě nehody zemřel a osm lidí se zranilo. Vlak tvořený trojdílnou jednotkou Regionova a dalším připojeným motorovým vozem vykolejil a začal hořet.

Nehodový vlak, který měl následky srážky zlikvidovat, stačil v noci na středu 14. září odvléct do depa ve Veselí nad Moravou motorový vůz. Vrátil se na místo, a když měla jeho posádka odtáhnout další vozidlo, museli místo toho odjet do Veselí pro jeden spojovací mezikus. Cestou ale jeřáb vykolejil a převrátil se.

Jeho vrácení na koleje kolejovými jeřáby se nakonec ukázalo nemožné, a tak po rozebrání trati přijel v pátek na místo silniční jeřáb, který si se 120 tun těžkým kolosem poradil. Následně začala oprava trati. Při vysypávání štěrku do koleje ale vykolejila posunovací lokomotiva.

zdroj: www.novinky.cz

Po více než týdnu se v pátek dostal zpátky na trať vykolejený drážní jeřáb. Ten skončil mimo koleje minulou středu, když odstraňoval následky nehody. Tento čtvrtek Správa železniční dopravní cesty dokončila veškeré přípravné práce na zajištění přístupové cesty pro speciální jeřáb o váze osmdesát tun. V pátek byly na programu vyprošťovací práce. Od neděle se bude odklízet provizorní cesta a panely a odbagrovávat štěrk. Poté se uskuteční montáž železničního svršku. Obnovení provozu se předpokládá ve středu osmadvacátého října kolem osmnácté hodiny. Termín se bude pochopitelně upřesňovat podle průběhu prací.
Vykolejený jeřáb je zpátky na trati. Kolem druhé hodiny odpoledne jej zvedl autojeřáb. Aby se dostal k místu nehody, bylo potřeba vysypat štěrkem trať, pomohly i betonové bloky.

Při příležitosti Mezinárodního dne bez aut se dnes  před brněnským hlavním nádražím uskutečnil happening, v jehož rámci se uzavřela ulice Nádražní a na místech, kudy běžně projíždějí či parkují vozidla, jsou auta nahrazena přívětivým posezením v odpočinkových zónách. Návštěvník taktéž ocení občerstvení a informační koutky s výstavami prezentujícími možné budoucí podoby veřejného prostora Brna.

Každý den využije v hlavním městě vlakovou dopravu 117 tisíc cestujících a každoročně dochází k 5% nárůstu. Lidí ve vlacích rapidně přibývá a na to reaguje Praha i její městské části. Čakovice například chtějí obnovit pro své občany vlečku a provozovat po ní osobní vlaky. Trať z Prahy přes Čakovice a Neratovice do Všetat je mezi cestujícími čím dál populárnější a bylo by potřeba navýšit kapacitu spojů. Naráží ale na limity infrastruktury, protože vlaky tu stále jezdí po jednokolejné trati. Poptávka po železnici roste také v okolí Čakovic. Vedení městské části plánují zprovoznit bývalou vlečku čakovického cukrovaru a napojit ji na železniční trať směřující do centra Prahy. Vzniklo by tak železniční spojení pro několik tisíc obyvatel starých Čakovic a rychle se rozrůstajícího sídliště.

Výsledek obrázku pro hodně lidí a vlak

 

Železničáři začali ve Vnorovech na Hodonínsku odstraňovat zhruba sto metrů kolejí. Připravují tak cestu pro obří silniční jeřáb, který má dostat zpět na koleje vykolejený nehodový jeřáb Českých drah. Ten se vydal minulý týden v úterý nakolejit osobní vlak po tragické nehodě s traktorem. Trať zůstane neprůjezdná až do 30. září. Železničáři se s nakolejováním nehodového vlaku trápí už od minulé středy. Teď museli povolat na pomoc ještě větší jeřáb. Má hmotnost 80 tun a nosnost 700 tun. Podle firmy, která jeřáb půjčila, je to největší autojeřáb s teleskopickým ramenem v Česku. Dosáhne až do výšky téměř sto padesát metrů. Železničáři mu proto musí nejprve připravit přístupovou cestu. Vyprošťovací práce by měly začít v pátek, jeřáb bude najíždět od ulice Hlavní. Na nezbytnou dobu se tam uzavře přejezd. V sobotu by měl být kolejový jeřáb odvezený do Strážnice, kde čeká i poškozená souprava. Pak všechny vozy odjedou do depa ve Veselí nad Moravou, České dráhy určí přesnou výši škody a rozhodnou o opravě. Předběžná škoda je zhruba deset milionů na vlaku, který začal hořet, a tři miliony na traktoru a na trat.

Jeden lístek pro cestování vlakem po Evropě, a to až na měsíc. Část europoslanců připravuje návrh, který by mladým Evropanům umožnil při dovršení dospělosti zdarma poznávat kontinent. S návrhem přišel německý europoslanec . Podle něj by každý občan Evropské unie dostal při dovršení 18 let lístek zvaný Interrail Ticket. Ten v současnosti stojí mezi 5400 až 13 tisíc Kč a umožňuje neomezené cestování po evropské železnici na pět dní až měsíc v závislosti na ceně. Chceme naší mládeži předat tuto úžasnou Evropu. Každý mladý Evropan by měl k 18. narozeninám dostat Interrail Ticket, aby mohl objevit krásu a rozmanitost Evropy.

Na železničním přejezdu na jihu Slovenska se ráno srazil vlak českého dopravce RegioJet s kamionem. Podle záchranářů zranění utrpělo všech 35 lidí i dva lidi z kamionu. Nehodu podle slovenské policie způsobil český řidič kamionu, který vjel na přejezd i přes světelnou a zvukovou signalizaci.

Podle mluvčí trnavské policie řidič kamionu pocházel z České republiky. „Alkohol u řidiče policisté na místě nehody nezjistili,“ uvedla mluvčí Mária Linkešová.

Nejedná se, ale o první nehodu českého dopravce na této trati. Letos v květnu zde vlak na přejezdu v obci Dolní Štál narazil do nákladního automobilu. Jeho maďarský řidič na následky zranění zemřel.

(Ilustrační snímek)

Nehoda se udála mezi stanicemi Veselí nad Moravou  a Strážnicí na železničním přejezdu zabezpečeném světelnou výstražnou signalizací. Řidičem traktoru byl muž středního věku. Na místo byla vyslána letecká záchranná služba, ale vrtulník byl poté odvolán, protože traktorista zemřel ještě před příjezdem záchranářů. Osm cestujících ve vlaku utrpělo lehká zranění. Ve vlaku jelo zhruba dvacet pět cestujících. Všechny vagony vykolejily a jeden začal hořet, ale zůstaly stát na kolech. Hasiči je zajistili proti převrácení. Škoda ještě není vyčíslena, ale bude se pohybovat v milionech KČ.

 

Po třech měsících oprav se pro cestující znovu otevřou všechna nástupiště brněnského hlavního nádraží. Znovu se vrátí také původní znělka před hlášeními. Dělníci opravovali historicky cenná nástupiště, přilehlé koleje a trakční vedení. Na nástupištích je nový asfaltobetonový povrch, s vodícími liniemi s funkcí varovného pásu pro nevidomé. Plošiny mají nové zastřešení, a některé nevyhovující litinové sloupy nahradily přesné repliky. Rekonstrukce za 92 milionů korun se dotkla i jednoho z podchodů na nástupiště. V roce 2018 nebo 2019 se chystá několikaměsíční úplné uzavření hlavního nádraží. Léta 2018 a 2019 jsou předpokládaným termínem opravy zabezpečovacího zařízení.
Po třech měsících oprav se pro cestující znovu otevřou všechna nástupiště brněnského hlavního nádraží. Znovu se vrátí také původní znělka před hlášeními.