Gallery
2013_06270032013_06270192013_06271242013_0611068
Srpen 2016
Po Út St Čt So Ne
« Čec   Zář »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
TOPlist

Archive for Srpen, 2016

Nově založené sdružení železničních dopravců Žesnad.cz tlačí na stát, aby zrovnoprávnil podmínky pro vlaky a kamiony. Železničáři požadují zdražení mýtného pro nákladní automobily, to se pochopitelně autodopravcům nelíbí.Po železnici se vozí čím dál méně nákladu než kamiony, i když podle strategických materiálů přijatých vládou a v Evropské unii by tomu mělo být naopak. Vlaky v tuzemsku převezou třikrát méně zboží než nákladní automobily. Pro srovnání: „V Rakousku je méně kolejí než u nás, ale odveze se po nich mnohem více nákladu než v Česku.“ Jedním z hlavních opatření by mělo být podle sdružení vyšší mýtné pro nákladní automobily, případně jeho rozšíření na silnice nižších tříd. „Železnice je znevýhodněna tím, že se platí za každý kilometr. Kamiony platí pouze na zlomku délky sítě.

750-013_cd_cargo_bakov_nad_jizerou

​ČD nasadily do provozu na linku Praha – Hamburk dva nové typy vozů

České dráhy postupně uvádějí do mezinárodního provozu dva nové typy komfortních velkoprostorových vozů, které vznikly přestavbou oddílových vozů. Vagóny nabízejí komfortní cestování také vozíčkářům v klimatizovaném prostředí, zvláštní oddíl pro cestující s dětmi včetně místa pro umístění kočárku a místa pro jízdní kola.

Devět modernizovaných vozů typu Bhmpz 228 nabízí šedesáti cestujícím jeden velkoprostorový oddíl se sedadly za sebou v leteckém uspořádání a se sklopnými stolky, nebo se sedačkami proti sobě vis-a-vis, kde jsou větší stoly s rozkládacími křídly. Sedačky jsou s textilním potahem a polohovatelné. U míst jsou k dispozici elektrické zásuvky 230 V pro napájení drobné elektroniky cestujících a integrované jsou do nich také USB porty. Cestující mají k dispozici také WiFi připojení k internetu. O průběhu jízdy informuje audiovizuální informační systém s několika LCD obrazovkami v oddíle a v nástupním prostoru. Vůz nabízí bohatě dimenzované odkládací prostory pro uložení objemných zavazadel.

Ve velkoprostorovém oddíle je také rozšířený volný prostor se dvěma pouze sklopnými sedačkami pro cestování dvou osob na invalidních vozících. Větší prostor bez sedaček umožňuje jejich snadný pohyb, pro který je upravena také šíře chodby k nástupnímu prostoru a toaleta. Ta je bezbariérová s dostatečně velkým prostorem pro pohyb na vozíku. V jejím prostoru se nachází také sklopný pult pro přebalování kojenců.

Opravou nebo výměnou prošly i technické celky skryté oku cestujícího, jako jsou například centrální zdroj energie (CZE), klimatizace, toalety s uzavřeným systémem a další vybavení vozů. Vozy jsou nyní postupně nasazovány do pravidelného mezistátního provozu na všech spojích EuroCity provozovaných českými soupravami na lince Praha – Ústí nad Labem – Děčín – Berlín – Hamburk – Kiel a navíc na vlak „Slovenská strela“ v trase Praha – Brno – Bratislava.

zdroj: http://www.dnoviny.cz/zeleznicni-doprava/cd-nasadily-do-provozu-na-linku-praha-hamburk-dva-nove-typy-vozu