Gallery
2013_06272102013_06271552013_06200042013_0627174
Červenec 2016
Po Út St Čt So Ne
« Čer   Srp »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
TOPlist

Archive for Červenec, 2016

Ode dneška byl zahájen provoz čerstvě opraveného 2. nástupiště na brněnském hlavním nádraží. Místo něj se začíná opravovat nástupiště třetí. Práce pokračují podle plánu a již v září se můžeme těšit na čistší a pohodlnější cestování.

Rozsáhlé úpravy čekají 24 železničních přejezdů na hlavních tratích. Část z nich chce ministerstvo dopravy dokonce zrušit. Vyplývá to z analýzy, kterou úřad zadal po loňské tragické srážce pendolina s kamionem. Úpravy přejezdů budou stát téměř dvě miliardy korun. Alespoň na nejvytíženějších a nejrychlejších tratích chce proto ministerstvo dopravy rizikové přejezdy upravit. Některé dokonce zcela zruší a nahradí silničním nadjezdem. Mezi přejezdy, které by měla železniční správa upravit prioritně, je i osudný přejezd ve Studénce, nejnáročnější však budou úpravy přejezdu v Pardubicích, místo kterého by měl vzniknout nadjezd. Bude stát přes čtvrt miliardy korun. SŽDC také testuje detektory překážek na přejezdech, které zatím jsou na třech místech.  První úpravy by měly začít příští rok.

Nový Úřad pro přístup k dopravní infrastruktuře bude především hlídat rovný přístup státu při přidělování železniční kapacity dopravcům. Kromě sporů mezi dopravci má nově zřizovaný úřad rozhodovat spory mezi poskytovateli evropské služby elektronického mýta pro kamionové dopravce nebo řešit spory o poplatky
na letištích vůči jednotlivým dopravcům. Vznik regulačního orgánu, který by nebyl závislý na ministerstvu dopravy, je jednou z podmínek dalšího otevírání trhu s osobní železniční dopravou soukromým společnostem. Nyní o přidělování volné železniční kapacity rozhoduje Správa železniční dopravní cesty a případné spory řeší Drážní úřad.

Vznik regulačního orgánu byl jednou z podmínek dalšího otevírání trhu s osobní železniční přepravou  - Ilustrační foto.

Neštěstí se stalo v 11:30 v Apulii na jednokolejné trati asi třicet kilometrů západně od města Bari na regionální trati mezi městy Ruvo di Puglia a Corato.

View image on Twitter

„Byla to čelní srážka na jednokolejné trati, některé vagóny, jsou zcela zničené. Záchranáři z vraků vytahují lidi, mnoho je jich zraněných,“ řekl televizi RAI místní velitel hasičů Riccardo Zingaro.

Letecký snímek místa nehody

Z jednoho z těžce poškozených vagónů se podařilo vyprostit vážně zraněné malé dítě, které bylo letecky přepraveno do nemocnice.

Záchranáři na místě nehody.

Každý z vlaků měl čtyři vagóny, první dva vozy z obou vlaků vykolejily a byly při srážce těžce poničeny.

Na této trati podle italského deníku La Repubblica cestuje obvykle mnoho lidí. Po trase jezdí denně dvě stě vlaků a už se začala přebudovávat na dvoukolejnou.

Podle italské televize TgNorba 24, která neuvádí oficiální zdroj, byla příčinou neštěstí lidská chyba. Podle ní jeden z vlaků vyjel na jednokolejnou trať předčasně, neuvádí však který.

Jeden z vlaků měl počkat ve stanici, až přijede protijedoucí spoj, to se však nestalo, napsala agentura AFP.

Zničený vagón jednoho z vlaků.

zdroj: https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/408982-srazka-vlaku-na-jihu-italie-dvacet-mrtvych-desitky-zranenych.html

Cestující by se měli svézt přímým vlakem z Brna do Hustopečí v roce 2019, stavět se má celý rok 2018. Po rekonstruované trati se pojede rychleji a odpadne nutnost přestupu, díky čemuž by podle analýzy měl vzrůst počet cestujících na trojnásobek. Nově se po ní má jezdit 85 až 90 kilometrů za hodinu a počítá se s přímým vedením elektrických vlaků od Brna. Náklady dosáhnou několika set milionů korun. Na trati se totiž bude opravovat jak spodek, tak svršek, musí se udělat nové odvodnění a rekonstruovat přejezdy a propustky. Kompletní rekonstrukce čeká stanici v Hustopečích, kde vzniknou dvě bezbariérová nástupiště. Přestavba ovšem čeká také koridorovou stanici v Šakvicích. Plánuje se i obnova zrušené trati z Hrušovan do Židlochovic.

Souprava RegioPanter, foto: ČD