



RegioJet chce vyjet na trať z Brna do Prahy. Od prosince plánuje nahradit dva expresy Českých drah. RegioJet se chystá nasadit první vlaky na trať z Brna do Prahy, zajíždět ale budou až do Hodonína a Starého Města u Uherského Hradiště či Bratislavy. RegioJet chce jezdit dvěma páry vlaků, které vyrazí ráno po šesté a sedmé hodině z Brna a odpoledne se ve tři a v pět hodin z Prahy se budou vracet zpět.
České dráhy a Správa železniční dopravní cesty podepsaly smlouvu o převodu nádraží v hodnotě 3,3 miliardy korun. Státní správce kolejí tím získá zhruba 1500 nádražních budov včetně 316 zaměstnanců, kteří se o ně starají. Od převodu nádraží si stát slibuje zlepšení údržby mnohdy zanedbaných stanic, protože státní správa může na jejich opravy čerpat více peněz z fondů EU než ČD, které jsou akciovou společností, byť je rovněž vlastní stát. Na rozdíl od ČD, které mohou z dotací do oprav vložit maximálně 40 % podíl evropských peněz, státní správce infrastruktury může dosáhnout až na 85% dotaci. Součástí prodeje nádražních budov má být i pražské hlavní nádraží, naopak se netýká pražského Masarykova nádraží nebo hlavního nádraží v Brně.
Proslulým Panamským průplavem spojujícím Atlantský a Tichý oceán budou moci od neděle proplouvat plavidla s nákladem až 14 tisíc kontejnerů. Jeho přepravní kapacita se díky nové soustavě plavebních komor téměř ztrojnásobí. To velice prospěje hlavně americko-čínskému obchodu, jehož význam v globálním měřítku roste. Díky rozšířenému Panamskému průplavu se významně urychlí dodávky mrazených a chlazených potravin, včetně masa a ryb, z Jižní Ameriky do přístavů na východním pobřeží USA.
Na brněnském hlavním nádraží se v sobotu ráno bočně srazil vlak bez cestujících s posunující lokomotivou. Strojvůdce vlaku projel návěstidlo, které zakazovalo jízdu a jeho lokomotiva vykolejila, strojvůdce samostatně posunující lokomotivy se zranil. Nehodu způsobil strojvůdce rychlíku, který měl v 6:20 odjet do Havlíčkova Brodu a Prahy. Srazil se s lokomotivou, která odjížděla na odstavné nádraží a posléze měla vézt rychlík do Bohumína. Škoda činí asi tři miliony korun.
Po roce příprav odstartoval ve středu provoz na první „E-Highway“ na světě. Severně od Stockholmu jezdí na dvoukilometrovém úseku dálnice E16 kamiony napojené na trolejové vedení. Podle německého deníku FAZ spotřebují elektrické trucky o poloviny méně energie než běžné spalovací motory. Především však produkují mnohem méně emisí.
Zdroj:http://ekonomika.idnes.cz/
Česká republika je velmocí ve výrobě letadel. Země s desetimilionovou populací má 36 továren na letadla, jež vyrábějí a exportují téměř šedesát typů letounů vlastní konstrukce. „Nikde na světě není taková koncentrace výrobců,“ říká Jan Fridrich z Letecké amatérské asociace České republiky (LAA ČR).Většina českých letadel jsou ovšem lehké sportovní stroje pro rekreační létání. Nelze je komerčně používat v dopravě.
První zrychlení na české železnici nad české maximum 160 kilometrů v hodině může nastat na trati mezi Prahou a Ostravou. Správa železniční dopravní cesty oprašuje plány na dvousetkilometrovou rychlost v koridoru mezi Prahou a Ostravou. Termín stavby ještě není jasný. SŽDC aktuálně plánuje na trati například modernizaci úseku mezi Chocní a Českou Třebovou. Součástí modernizace mělo být částečné ztrokolejnění a především odstranění všech úrovňových přejezdů.
Nové vedení města po koaliční krizi ještě ani neposvětilo zastupitelstvo města. Představitelé hnutí ANO, Žít Brno, zelených, lidovců a TOP 09 už mají ale jasno o hlavních bodech nové koaliční dohody. Od ledna chtějí dostát slibu levnějšího jízdného. Město tak navýší svoji dotaci dopravnímu podniku. Podle něj ale jednání ještě nejsou u konce, ve hře je i motivační sleva pro uživatele hromadné dopravy. Navíc nově budou zdarma jezdit děti do deseti let věku, nejen do šesti jak nyní.