Gallery
2013_06270252013_06271552013_06270062013_0627066
Květen 2016
Po Út St Čt So Ne
« Dub   Čer »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
TOPlist

Archive for Květen, 2016

Dceřiná společnost ČD Cargo obdrží v následujících dnech zcela první lokomotivu Vectron, která je schválena pro provoz v téměř všech státech unie. Jedná se o univerzální lokomotivu, se kterou dopravce potřebuje jezdit bez nutného přepřahu na hranicích jednotlivých států. Nákladní dopravce hodlá v tomto roce převzít celkem pět těchto moderních a vícesystémových strojů.

Na pražském hlavním nádraží v pátek vykolejil vlak. Mezi stanicemi Praha hlavní nádraží a Praha-Vršovice jsou v provozu pouze dvě koleje ze čtyř. Podle mluvčího Českých drah Petra Šťáhlavského byla vlaková souprava prázdná. S omezením provozu se aktuálně počítá do páteční půlnoci.

Vykolejený vlak na pražském hlavním nádraží

Při nehodě se zlomila část výhybky a podle inspekce jsou poškozeny také pražce a koleje, takže oprava zabere delší čas.

Cestující z Chebu a Ústí nad Labem musí vystupovat v pražských Holešovicích a na Hlavní nádraží se dopravit MHD a naopak. Podobně vlaky z Berouna (potažmo Plzně) končí na Smíchově.

Vlaky ze směru České Budějovice a Tábor jsou vedeny odklonem do Holešovic, kde jízdu končí. V opačném směru jezdí bez omezení.

Uzavřený úsek patří mezi nejvytíženější, a to jak dálkovými a regionálními vlaky z Prahy do Benešova, Českých Budějovic a Turnova, tak i přesunem vlaků z největšího odstavného nádraží v České republice Praha-jih na hlavní nádraží.

zdroj: novinky.cz

Dne 26.5.2016 v 6.35 hodin v Jihlavě u nákladního vlaku vykolejily poslední tři cisternové vagony na převoz cementu a sypkých materiálů.  přičemž jeden vůz zůstal po zastavení vlaku převrácen na boku. Poslední vůz nákladního vlaku, který vykolejil, jel ve vykolejeném stavu přibližně dva kilometry. V tomto úseku byla značně poškozená trať a škody na trati byly odhadnuty na 14 miliónů korun. K převrácení a utržení vozu došlo až při průjezdu přes výhybku v Jihlavě. Škoda na vlaku je odhadnuta na milión korun. Odstraňování následků nehody bude trvat několik dní.

Vykolejení

Kousek před jihlavským hlavním nádražím vykolejil nákladní vlak.Kousek před jihlavským hlavním nádražím vykolejil nákladní vlak.Kousek před jihlavským hlavním nádražím vykolejil nákladní vlak.Kousek před jihlavským hlavním nádražím vykolejil nákladní vlak.

zdroj: Drážní inspekce ČR, jihlava.city.cz

Ministerstvo dopravy navrhne vládě zavedení elektronických dálničních kuponů. Cílem je zvýšení komfortu řidičů, kteří by k úhradě časového poplatku mohli nově využívat také mobilní aplikace. Tzv. videotolling by podle materiálu ministerstva mohl začít fungovat od roku 2019. Tento systém zavedlo Slovensko, v současnosti funguje také v Maďarsku. Do budoucna bude možné využít k nákupu internet či mobilní aplikace, což v důsledku přinese úspory v tisku a distribucí kuponů.

Vozík Hyster RS 46-33 IH je schopný manipulovat s návěsy, výměnnými nástavbami nebo ISO kontejnery, a to ve třech řadách až do výšky pěti kontejnerů a do hmotnosti 46 tun. Nový stroj je vybaven moderními technologiemi a bezpečnostními systémy, mezi které patří zejména motor Cummins, který dosahuje až 25% úspory paliva bez úbytku výkonu v porovnání s motory předchozí řady.

Nový manipulátor intermodálních kontejnerů a návěsů na terminálu Paskov

Zřícení letadla společnosti EgyptAir s 66 lidmi na palubě zřejmě nezpůsobila technická závada, ale teroristický útok. Uvedlo to egyptské ministerstvo civilního letectví. Řekové našli ve Středozemním moři záchranné vesty, úřady ani letecká společnost však nepotvrdily, že pocházejí ze zmizelého airbusu.

Letadlo odstartovalo z Paříže ve středu zhruba hodinu před půlnocí. V Káhiře mělo dosednout ve 3:10 ráno středoevropského letního času. Z radarů zmizel letoun dvě minuty poté, co opustil řecký vzdušný prostor. Podle webu Aviation Herald to bylo ve 2:45 ráno. Dispečeři se však s piloty nemohli spojit již v řeckém vzdušném prostoru.

IMG_20160519_190732

Od podzimu Česká pošta zavede ve všech krajských městech nový systém doručování balíků: dopoledne do firem, odpoledne a večer lidem. Dnes balíky pošťáci doručují obvykle dopoledne, kdy ale většina lidí bývá v práci. Je to mimo jiné reakce na to, že zatímco počet běžných dopisů kvůli elektronické komunikaci stále klesá, byznys s balíky naopak roste.  Dopoledne do firem, odpoledne a večer lidem. Dnes je vozí jen do čtyř odpoledne, nově to má být do šesti. Dodání v pozdějších hodinách už bude za příplatek. Jestli služba uspěje, bude později i v okresních městech.

Česká pošta chce balíky doručovat i ve večerních hodinách.

Místo železničních dopravců utratí téměř deset miliard korun z evropských fondů přímo ministerstvo dopravy. Podle ministra Dana Ťoka bude hromadný nákup nových vlaků výrazně levnější, ušetří se i na servisu a údržbě. Dopravcům pak bude ministerstvo vlaky pronajímat na linky, kde si dopravu objedná. Dopravci se k Ťokově plánu staví různě. Zatímco soukromníci ho vítají, České dráhy se k němu staví – mírně řečeno – zdrženlivě. Rozjela už navíc vlastní soutěže na dodávky vlaků a rušit je nechce.  První výběrová řízení na dodavatele lokomotiv a vagonů začnou na podzim. Nové vlaky by se na lince z východních do severních Čech měly objevit koncem roku 2018, na té moravské pak o rok později. Začátkem příštího roku se pak rozběhnou i soutěže na dalších šesti tratích.

 

 

Přepravním a logistickým firmám se loni v Česku dařilo. Jejich obrat rostl většinou dvojciferným tempem a počet přepravených zásilek stoupl v průměru o pětinu. Zvýšila se také rozloha skladových ploch v logistických areálech. V přepravách balíků se dařilo i České poště. Na rozdíl od 9 procentního poklesu objemu listovních zásilek se počet doručovaných balíků zvýšil o 1,3 procenta. Důvodem je zejména rostoucí obliba internetových obchodů.

PPL v uplynulém roce zvýšila počet přepravených zásilek o 20 procent na 23 milionů.

Nižší rychlost v kombinaci s pozorností strojvedoucího v úterý v podvečer u Sedlece na Břeclavsku zabránila tragédii. Jejím hlavním aktérem byl jednapadesátiletý cizinec za volantem tahače s návěsem. V úterý v 18.13 hodin vjel v polích před Sedlecem na přejezd. Učinil tak bez ohledu na to, že mu vjezd na koleje zakazovala červená světla zabezpečovacího zařízení a závory se začínaly spouštět. Na kolejích pak zastavil před padající závorou. Pak už trvalo jen malou chvíli a v oblouku se objevilo čelo osobního vlaku. Duchapřítomný strojvedoucí viděl, že přijíždí k přejezdu, kde stojí nákladní souprava. Okamžitě zapnul rychlobrzdu, aby zabránil nehodě. Šofér vozidla se v poslední chvíli také rozjel, rozrazil závoru a naštěstí stihl opustit kolejiště dřív, než došlo ke střetu. Řidiče policie zadržela v Mikulově, hrozí mu až 5 let ve vězení.

Kamión ujel z přejezdu jen těsně před vlakem.