Gallery
2013_06270732013_06200022013_06270372013_0627028
Duben 2016
Po Út St Čt So Ne
« Bře   Kvě »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
TOPlist

Archive for Duben, 2016

Airbus A380 přiletí v neděli do Prahy popáté. Ale tentokrát už nikoliv neplánovaně jako v roce 2012 při divertu Emirates nebo při propagačních letech Lufthansy (2011), Korean Air (2014) a Emirates (2015). Od neděle totiž Emirates na každodenní linku do Prahy nasazují toto největší letadlo pro přepravu osob na světě, pojme až 800 cestujících.

Airbus A380.jpg

Po mnoha letech bude spojení mezi dvěma největšími městy v zemi rychlejší vlakem než autobusem. Po železnici bude cestování mezi Prahou a Brnem od prosince o pět minut kratší. České dráhy si dlouhodobě pochvalují velký nárůst počtu cestujících mezi Prahou a Brnem, především díky nasazení nových souprav railjet (v nich už tento týden spouští i wi-fi připojení) a modernizaci dálnice D1, která řadu lidí odrazuje od cesty autem.

11148508_491558217665010_3384819088883102030_n

Česko nově spojuje s přístavem v Antverpách přímá vlaková linka. Ta bude od července jezdit třikrát týdně a má českým firmám poskytnout alternativu k německým přístavům. Antverpský přístav chce těm německým konkurovat i cenou a časem přepravy. Čas dopravy se může zkrátit i o dva dny.  Do konce roku chce společnost ČD Cargo, která linku provozuje s belgickou firmou B Logistics, přepravit asi 120 tisíc tun nákladu, což odpovídá šesti tisícům kamionů.

Banány zpět do vlaků: Vlak může převážet téměř jakékoliv zboží. „Rádi bychom převáželi například banány,“ říká Eichler. „Banány se dříve převážely vlaky, pak se od toho ale upustilo a velkou část z nich převážejí kamiony. My bychom chtěli banány vrátit na železnice,“ vysvětluje. “Chceme vytvořit udržitelnou alternativu silniční dopravy. Je to důležité z hlediska dopravy i životního prostředí.

 

Jeden pár vlaků na trase z Prahy do Bratislavy přes Brno si objednala firma RegioJet u slovenských železnic. Další vlaky chtějí ze Slovenska vypravit jinými trasami. Železnice Slovenskej republiky posoudí polohu a počet tras vzhledem k výlukám při stavbě koridorů a technologickým možnostem v jednotlivých stanicích. Konečný návrh počtu vlaků bude podle známý až v září. RegioJet to ani nepotvrdil, ani nevyvrátil. Veškeré novinky, které připravují na vlakových a autobusových linkách RegioJet, budou představovat postupně během následujícího období.

Vlak společnosti RegioJet. Ilustrační foto

Omluvenka

Autoškola

Brněnskému dopravnímu podniku v prvním čtvrtletí stouply meziročně tržby z jízdného o dvě procenta na 244,2 milionu korun, což je nejvyšší částka za posledních pět let. Třemi čtvrtinami se na růstu podílely jednorázové jízdenky. Rychle totiž roste obliba SMS jízdenek.  prvním čtvrtletí se SMS jízdenek prodalo 817.000, což je nárůst o 28 procent. Cestující si za první tři měsíce letošního roku koupili i více ročních předplatních kuponů než ve stejném období loňského roku. Tržby z nich meziročně rostly o 1,5 milionu korun. Tržby z jízdného jsou i dokladem toho, že městskou hromadnou dopravu začalo znovu využívat více lidí. Zatímco do roku 2013 jejich počet mírně klesal, předloni začal růst a tento trend pokračoval i loni, kdy MHD cestovalo 354,9 milionu cestujících, což je nárůst o 800.000.

tramvaje

 

Investice do středočeských přístavů a lodních cest přesahují desítky milionů korun. Nové projekty zlepšují podmínky pro nákladní i rekreační plavbu. V regionu například nedávno Ředitelství vodních cest ČR dokončilo modernizaci plavebních komor v Brandýse nad Labem a Velkém Oseku na Kolínsku. Pokračují i úpravy největšího přístavu v ČR v Mělníku, naopak plánované rozšíření nákladního přístavu v Kolíně letos nezačne. Příští rok by Ředitelství vodních cest mělo začít budovat také přístaviště v Nymburku, Čelákovicích i další městech. Tato přístaviště pro malá plavidla poskytnou i zázemí, například servisní centra, čerpací stanice i přístavní můstky.

Ilustrační foto.

Jubilejní 70. plavební sezóna na Brněnské přehradě byla dnes zahájena slavnostním nástupem kapitánů, hymnou, spuštením lodě Brno na hladinu a defilé všech „parníků“ dopravního podniku. Návštěvníci dnes poprvé mohli vyzkoušet nové bezbariérové přístaviště na Kozí horce. Byl to krásný den na Prýglu. Snad jich takových bude tuto sezónu mnoho!

ČD plánují koupit vlaky za více než deset miliard korun. Společnost vypsala trojici výběrových řízení na dodávku elektrických a dieselových jednotek, které potřebuje pro výběrová řízení na provoz železnic plánovaných ministerstvem dopravy. Jednou z trojice soutěží je dodávka vagonů pro rychlost do 200 km/h. Za 20 elektrických jednotek plánuje firma utratit 4,6 miliardy korun. Na zhruba čtyři miliardy korun by měla podle odhadu ČD vyjít zakázka na nákup 30 dieselových jednotek. Padesát rychlíkových osobních vozů pro mezistátní vlaky by mělo vyjít na 2,2 miliardy Kč.