Gallery
2013_06271232013_06110682005_03070172013_0627040
Červenec 2015
Po Út St Čt So Ne
« Čer   Srp »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
TOPlist

Archive for Červenec, 2015

Na metru D budou jezdit vlaky bez řidiče

Na nové trase metra D budou jezdit vlaky bez řidiče. Jako první se začne stavět část z Pankráce do stanice Depo Písnice. Rozhodli o tom pražští radní. Stavba první části metra D by měla být hotova do roku 2022, Praha chce na stavbu čerpat dotace z evropských fondů. Náklady se předběžně odhadovaly na zhruba 50 miliard korun. Dopravní podnik (DPP) nyní řeší výkup pozemků.

Původně měly na trase vlaky metra jezdit se strojvůdci, náklady byly odhadovány na skoro 30 miliard. Rozhodla o tom rada pod vedením tehdejšího primátora Tomáše Hudečka. Nynější vedení města ale schválilo změnu záměru a Praha začne stavět tzv. bezobslužné metro. Důvodem je, že náklady na stavbu budou vyšší, nižší však budou následné provozní náklady. „Vrátili jsme se k původním plánům na bezobslužný provoz, je to směr, kterým chceme stavbu vést,“ řekl již minulý týden generální ředitel DPP Jaroslav Ďuriš.

Konkrétní náklady na stavbu nového trasy ještě nejsou podle náměstka primátorky Petra Dolínka přesně spočítány. Začne je nyní vyčíslovat dopravní podnik s projekční firmou Metroprojekt. „Žádat budeme samozřejmě o dotaci z evropských fondů a rádi bychom, aby se na výstavbě finančně podílel i stát. Například v Německu se spolkové republiky na takových stavbách běžně podílejí, protože Praha metro nebude stavět jen sama pro sebe,“ řekl Dolínek.

Metro D spojí centrum s jižní částí města. V další fázi by se z Pankráce mělo stavět dále do centra. Náklady na stavbu z náměstí Míru do Písnice včetně výkupu pozemků podle předběžných odhadů překročí 50 miliard korun. Stavět se podle projektantů začne za tři roky a práce potrvají pět až šest let.

Na Novojičínsku se ve směru na Prahu srazil vlak Pendolino s kamionem. Na místě bylo zhruba dvě desítky zraněných, z toho přibližně čtyři zraněni vážně včetně strojvůdce. Strojvůdce přišel o obě nohy :( . Tři lidé zemřeli!!!  Na trati se začlo jezdit až ve čtvrtek v ranních hodinách, České dráhy zajistili náhradní autobusovou dopravu. ČD teď přemýšlí co s poškozenou jednotkou buď opravit za 150 milionů nebo sešrotovat a přichází se o přímé nejrychlejší spojení do Košic, bude nahrazeno jednotkou složených z vozů EC.

11041041_10153688152782985_8100481124477466676_n

11193390_10153688152542985_9148766947025654650_n

 

Nehoda se stala před půlnocí. Vlak z Českého Brodu při zastavování nedobrzdil, prorazil zarážedlo a vjel zhruba dvacet metrů přímo do nástupiště v hale. Beton ze zarážedla se při nehodě roztříštil a rozletěl po celé vstupní hale. Zranění byli 3 lidé 2 lehce a 1 měl střední zranění a záchranáři ho odvezli do nemocnice. Ve vlaku cestovalo 15 osob.